IN DE ALGARVE (3)

Voordat we de cliffs van Lagos bezochten, streken we eerst nog even neer op een zonovergoten terras aan de boulevard van deze plaats. In het hoogseizoen zal het hier wel een tikkie drukker zijn.
We maakten ook een uitstapje naar Tavira, een kleine, aangename stad, gelegen aan weerszijden van de Rio Gilão:

Niet ver van de plek waar de kolonie der Algarvisten zich bevond, ligt het plaatsje Loulé. Met een impressie van dit stadje besluiten we deze fotoverslagen. De straatmarkt, de overdekte markt en de figuren in het plaveisel trekken daar de aandacht. Onder de vrolijke klanken van een accordeonist, wandelen we het beeld uit.

En nu vraagt iedereen zich natuurlijk nog af waar die schilderwerken van de Algarvisten blijven. Als je met olieverf wilt werken, heb je medium en terpentine nodig. Twee materialen die onder geen beding het vliegtuig in mogen. Dus gingen we met acrylverf aan de slag. Daarvoor heb je alleen maar water nodig. Maar door de hoge temperatuur was de verf binnen twee minuten nadat het uit de tube was geknepen, keihard, dus onwerkbaar. De verf moest dus heel snel op het acrylpapier worden gezet. Doordat we ook vrij nat moesten werken krulde dit papier tijdens een sessie  naar binnen. De resultaten waren over het algemeen dus niet om over naar huis be schrijven, laat staan om deze via een weblog de wereld in te sturen. Tagrijn zelf beschouwt zijn drie ‘werkjes’ dus maar als vingeroefeningen die hij nu gaat uitwerken. En als dat klaar is, zal hij ze gegarandeerd laten zien.

Dit bericht werd geplaatst in Over de grens. Bookmark de permalink .

27 reacties op IN DE ALGARVE (3)

  1. Zakina zegt:

    Kon je dat spul anders niet ter plekke kopen? Jammer hoor dat het mislukt is op die manier, maar je zal er thuis heus wel iets van gemaakt hebben.
    Wat een mooie omgeving daar zeg… genoten van je foto’s en zitten dromen om er ook ooit maar eens heen te willen…ooit over zucht weet ik veel hoeveel jaar 😉

  2. Brimstone zegt:

    Wat een prachtig drieluik van je vakantie in de Algarve! Je hebt er genoeg inspiratie op kunnen doen om het thuis in schilderstukken te verwerken.

  3. Geertje! zegt:

    Prachtig die straatmozaieken ook!
    Wat een zon, en wat een prachtige foto’s.
    Die straatmuzikant en visser ook…. wat een kleuren.

  4. Je hebt de sfeer van Portugal heel goed getroffen!!
    Ik krijg meteen zin om er weer heen te gaan!! Zalig!!

  5. rietepietz zegt:

    Je kunt gedachten lezen Tagrijn , ik had me dat indedaad al afgevraagd en wacht dus nu in spanning tot je alles netjes op het doek hebt.
    Als ik deze foto’s zo bekijk kan ik alleen maar denken “wat is Nederland toch een sáái land “!
    lieve groetjes , Riet

  6. Natasza zegt:

    Ik vind de foto’s van de mensen echt zo mooi. Natuurlijk, woest, indrukwekkend.
    Carpe Diem
    Natasza

  7. beuzeblaadje zegt:

    Ik denk dat ik Portugal op
    mijn “lijstje” ga zetten Tagrijn!
    Jammer dat het met het schilderen
    niet helemaal gelukt is maar wie weet
    wat er thuis nog uit vloeit….
    Ik ben benieuwd!
    Groetjes,
    beuzeblaadje

  8. Marcel zegt:

    Wat is het mooi daar zeg! Hmm, waarom ben ik nog niet op vakantie?

  9. plato zegt:

    Prachtig drieluik Tagrijn. Ben jij die man met die grote grijze baard? 😉

  10. Hildegarde zegt:

    Mooie zichten en portretten. Benieuwd wat je hebt uitgekozen om te schilderen.

  11. Jaco zegt:

    Wat een heerlijke vakantie, zo te zien. Jammer van het schilderwerk, maar de ervaring ligt nu in ieder geval vast in je hoofd en op je foto’s.

  12. Renesmurf zegt:

    Ik vraag me toch ernstig af wat je met een terpentineverfschilderij eventueel zou kunnen uitspoken???!!
    Maar goed dat je zoiets weet.

  13. Martine zegt:

    Dus het is verstandig om een vertrager mee te nemen naar Turkije?

  14. eva zegt:

    Heerlijk, die frisse en zomerse kleuren: wit en blauw!
    Zal eens kijken wanneer het eerste vlietuig gaat!
    gr eva

  15. Thérèse zegt:

    Ik ga dat niet ook nog eens vragen, van dat medium enzo. Ik hoor het wel. Volgenden keer misschien goeie aquarel, dito potloden en krijt. Maar ja, ‘mosterd’ na de maaltijd!

  16. joanna zegt:

    Maar in Portugal hebben ze toch ook terpetijn neem ik aan? Ik ben niet zo een acryl fan, droogt snel met alle nadelen van dien!
    Mooie reportage van land en luidjes, super.

  17. klaproos zegt:

    ach tagrijn, dat schilderen, wat zal ik zeggen, als je naar je foto’s kijkt dan roep je de sfeer op en schilder je aan,
    mooi portugees muziekje op en klaar is tagrijn:-)
    wederom een heerlijk log ik proef portugal:-)
    groetjes
    klaproos

  18. Di Mario zegt:

    Jammer van dat schilderen, maar ik zou zeggen de natuur eromheen maakt een hoop goed. Heerlijk moment uitgekozen toch, wel de natuur, de temperatuur maar niet de toeristen.
    Love As Always
    Di Mario

  19. Jenny zegt:

    Alle drie de logjes gelezen en bekeken.Wat een mooie foto’s!Die visser! En dat bankje ( in het eerste logje )!Prachtig verslag en je hebt genoten, zo te zien. Schilder maar lekker thuis, de indrukken zitten toch in je hoofd!
    Groetjes!

  20. quidam zegt:

    Heerlijk die zon, winkeltjes en vakantiegevoel…..je kunt altijd nog van een foto na schilderen , thuis…

  21. Ik dacht bij het genieten van deze wonderschone beelden en die van de vorige 2 logjes al dat jullie helemaal geen tijd hadden om te schilderen. Nou ja, heb je toch wat meer van de Algarve gezien en kun je thuis lekker aan de slag

  22. dit zijn de ultieme genietfoto’s, tagrijn!
    wat een wondermooie streek!
    spijtig dat het schilderen een beetje in het honderd gelopen is, maar jullie hebben je duidelijk niet verveeld? :-))

  23. pacopainter zegt:

    Man,wat moet gij hebben genoten.Verder wachten wij benieuwd af

  24. lenie zegt:

    was me een aangename rondleiding , jammer van het schildergebeuren …maar we houden je aan de belofte thuis aan de slag te gaan ;))

  25. Hanny zegt:

    Jammer dat het zo gelopen is. Waren in de Algarve medium en terpentine niet te koop? Ik neem toch aan dat er in de Algarve ook geschilderd wordt met olieverf.
    Een schitterende fotoserie tover je ons weer voor. De man in de blauw/rode trui vind ik geweldig!

  26. Op zich wel jammer en inderdaad wat Annemarie vroeg was dit al bekend en kon je het daar niet kopen.
    Maar we wachten op je thuiswerken hahah.
    Mooie fotoserie, ik mis alleen Tagrijn op het terras met een heerlijk biertje.

  27. Annemarie zegt:

    Was dat van te voren al bekend dat dit een probleem zou kunnen worden?
    Je hebt in elkg eval de sfeer kunnen proeven en kan daarop verder teren. 🙂
    Ook dit is weer een prachtig verslag geworden.
    Ik wandel met je mee, alleen dan richting mijn bed! Weltrusten.

Je kunt hier reageren

