TERUG NAAR DE VLIETLANDEN

Een paar weken geleden bezocht Tagrijn de Vlietlanden. Harde wind, af en toe een sneeuwbui, maar je waaide wel lekker uit. Afgelopen zondag was het beter weer. De zon scheen, dus we trokken opnieuw naar de Vlietlanden om te zien of de lente daar al in aantocht was.
Er stond nu weinig wind, de temperatuur was aangenaam, maar af en toe viel er toch wat regen. Dat leverde mooie kleurcombi’s op en daardoor ook wat aardige plaatjes.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

19 reacties op TERUG NAAR DE VLIETLANDEN

  1. Judith zegt:

    Mooie foto’s weer! De tweede en de laatste zijn mijn favorieten.

  2. plato zegt:

    Doet u mij auk maor zo’n metafoortje. De vis worre duur betaold.
    Inderdaad mooie foto’s Tagrijn. Nog en paar graden extra en het wordt echt aangenaam.
    Hoera, ’t is lente.

  3. Brimstone zegt:

    Alles is er klaar voor om aan de zomer te beginnen.

  4. mooie foto’s van de Vlietlanden.
    Nu kan je er nog komen over een paar weken is het weer propvol.

  5. beuzeblaadje zegt:

    Wat een prachtige serie foto’s Tagrijn!
    Al scrolende naar benenden dacht ik: “ik
    zou niet weten welke ik de mooiste vind” tot……ik bij de laatste foto kwam!
    Dat is um!! SUPER!! Ik ben helemaal “om” voor de laatste!
    Groetjes,
    beuzeblaadje

  6. cindy zegt:

    Hoi Tagrijn,
    Jep, je was nog net op tijd!! Bedankt!! Zodra ik terugkom plaats ik overigens meteen een link naar jou weblog, want ik dacht dat je nog geen toestemming daarvoor had gegeven, maar had daar dus overheen gelezen! écht weer iets voor mij hoor!! Tof dat ik je mag linken in ieder geval, lees altijd graag bij je!
    Liefs, Cin
    p.s. schitterende foto’s weer in deze log. Moet ik weer zo nodig naar Parijs, terwijl het hier dus ook hartstikke mooi is 🙂

  7. J@ntje zegt:

    ooooooohhhhhhhhh die laatste is moooooooiiiii!!
    @ tja…zou kunnen…maar dan alleen van de tegenstanders…
    en ik zie die hollands chinezen nog niet gauw in opstand komen..
    dit festival is er ieder jaar…heeft op zich niks met politiek te maken..
    we zien het wel!!
    ik zal mijn camera in ieder geval meenemen!!
    ;))

  8. Renesmurf zegt:

    Het voorjaar straalt er van af, met zijn heldere en donkere momenten.
    Ik ruik de zomer al een beetje.

  9. Annemarie zegt:

    Het hoeft niet altijd mooi weer te zijn om de mooiste plaatjes te krijgen! 🙂
    Heerlijk plekje zo te zien om gewoon lekker te genieten van de ‘rust’.
    Ik ben aankomend weekend in het mooie Leiden… Hoop zondag nog even naar de bollenvelden te kunnen! LG nog maar eens lief aankijken, hihi.

  10. Thérèse zegt:

    Heel mooi; heel anders zo met zo’n dreigende lucht.

  11. rietepietz zegt:

    nou … aardige plaatje ….. is eigenlijk een te lage waardering .
    Ik vraag me af waarom ik toch niet vaker in de vlietlanden kom nu ik de foto’s zo zie .
    liefs , Riet

  12. Jenny zegt:

    Prachtige plaatjes! Ik vind de opmerking van @Margrietgeniet helemaal waar…hahaha!
    Die laatste foto vind ik helemaal schitterend!
    Groetjes!

  13. Laat ik nu toch tot mijn eigen stomme verbazing bij die foto met die ganzen spontaan een metafoor krijgen van “Op Hoop Van Zegen” , een toneelstuk waarin de vissersvrouwen aan de kade op de uitkijk staan in de hoop dat het schip met hun mannen er aan komt (en dus niet vergaan is).

  14. klaproos zegt:

    prachtige plaatjes tagrijn, dat licht wat zo kan spoken met dat dorre riet, en de kale takken van de bomen, wow…
    echt gaaf om te zien,
    ga je dat nu ook schilderen
    groetjes
    klaproos

  15. Di Mario zegt:

    Laat de lente maar komen, ik ben er helemaal klaar voor.
    Love As Always
    Di Mario

  16. dit is een erg mooi gebied, tagrijn, in alle seizoenen, denk ik!
    wanneer gaan we weer? :-))

  17. Pasula zegt:

    Wat een schitterende beelden, ik krijg spontaan zin in vakantie!

  18. Hanny zegt:

    Leuke plaatjes van de piraatjes!
    Dat het groot hoefblad al staat te bloeien. Ik heb geen flauw idee of dat hier ook zo is.

  19. lenie zegt:

    heerlijke plaatjes met die zeiltjes ;))
    krijg je toch weer zin in die lente ..
    dat hondje heeft mijn (en Lotje) hartje gestolen , wat een vrolijke doerak !!
    is vast gaan zwemmen …..leuke trip in een mooie omgeving Tagrijn !

Je kunt hier reageren

