TJA…

Afgelopen zaterdag stond Tagrijn bij de kaasboer op de markt op zijn beurt te wachten.  Dat steeds meer mensen erop letten dat ze ‘eerlijk voedsel’ kopen, valt te prijzen. De kaasboer vertrok dan ook geen spier toen de vrouw die aan de beurt was, vroeg: “Mag ik van u tien onbespoten eieren?’

De paus zwaait nog één keer naar zijn beminde gelovigen in Amerika. ‘En voortaan met je poten van die kinderen afblijven’, roept hij nog. Maar is hij zelf wel zonder zonden? Kijk eens goed naar die foto…

Het is een lastige, maar toch. Iedeereen die wel eens vliegt weet wat dat lampje rechtsboven betekent. Inderdaad: ‘fasten your seat belts’. En hoe zit de paus daar? Juist. Maar misschien wordt hij wel van hogerhand beschermd.

Den Haag vindt dat er paal en perk moet worden gesteld aan het ongebreideld aftrekken van ziektekosten bij de belastingaangifte. Het aantal mensen dat daar gebruik van maakt, moest drastisch omlaag. Tagrijn las in de NRC hoeveel dat er waren. Daar schrik je toch even van.


Terwijl de Arabische wereld nog steeds boos is op Denemarken, is dat land nu zelf ook in woede ontstoken. Boos op hun noorderburen en dan vooral Ikea. Want die heeft vloer- en deurmatten vernoemd naar Deense plaatsnamen, terwijl dure meubelen Zweedse namen krijgen. Imperialisme, roepen de Denen woedend.
Vloermatten: inderdaad wel laag bij de grond…

De wetenschap zoekt er al jaren naar. Is er water op Mars? Tagrijn heeft het bewijs:

Dit bericht werd geplaatst in TJA.... Bookmark de permalink .

17 reacties op TJA…

  1. Zakina zegt:

    EN als er water op Mars is, is het dan te drinken? 😉 hahaha… maarre dat vliegtuig is bijna leeg… dus slecht voor het millieu lijkt mij

  2. J@ntje zegt:

    krijgen we die onbespoten eieren wel van onbespoten kipjes dan??
    en hoe zit het met de haan….scharreleieren van scharrelkippen…
    maar een opgehokte bespoten haan??
    who knows??
    ;))
    janneke

  3. Plato zegt:

    Die heb je weer leuk verzameld, Tagrijn. Ik vind Tja….een van je leukere rubriekjes.

  4. Thérèse zegt:

    Ja, heerlijk logje om te lezen. Zo kan ik mooi de reguliere krant overslaan en blijf zo wel zo prettig op de hoogte.
    Is dit de paus zijn vliegmobiel?

  5. 10eke zegt:

    Leuk bij elkaar gezocht Tagrijn!
    Gr 10

  6. Judith zegt:

    Scherp gevonden weer!
    Wordt het geen tijd voor een aparte Tja-rubriek?

  7. * Garfjeuh * zegt:

    Opmerkzame verzameling heb je hier samengezocht.
    Leuk !
    Fijn om hier te komen lezen.
    Groetjes.

  8. druiveke zegt:

    Da’s weer een mooie verzameling geworden!
    Wat betreft dat lampje: dat gaan we over 2 weken eens even bestuderen…na 25 jaar gaan we eindelijk weer eens vliegen!

  9. klaproos zegt:

    whahahaahhaha wat een heerlijk log:-))
    tagrijn je hebt me vor ode hele dag in een lach gevangen:-)
    onbespoten eieren :-)) mot je nog 🙂
    en water op mars,
    hóe simpel kan het zijn:-)))
    de fastenyour seat belts is een lastige want weet jij waar hij op zit:-)
    maak er een fijne dag van hé,
    groetjes
    klaproos

  10. Annemarie zegt:

    Je hebt van die berichtjes waar je gewoon van gaat stralen! Geweldig ‘nieuws’ heb je weer gevonden, hihi.
    Ok en nou weer concentreren op me stage… 😉
    6.4 mensen, bravo. Is hetzelfde als “er is gemiddeld 2.1 kind per familie”.. tja..

  11. Brimstone zegt:

    Mooie verzameling weer!
    Wat voor klasse vliegt de paus, wat een beenruimte!

  12. Di Mario zegt:

    Hij heeft gewoon niet zo’n lieve stewardess als ik had.. Die kwam me toch echt vertellen dat hij om moest.
    Love As Always
    Di Mario

  13. zo’n log is heerlijk en maakt van deze dinsdag meteen een feestdag!
    prachtig, tagrijn! :-)))

  14. Hanny zegt:

    Je hebt weer leuke tja’s verzameld. Ik ga met een glimlach slapen.
    Eerlijk gezegd was ik blij dat je een verklaring gaf bij de paus. Ik vloog voor het laatst zo’n 18 jaar geleden en had dus absoluut niet door waar dat rode lampje voor diende.

  15. lenie zegt:

    whahahahahahahahahaha ik klont van de stoel joh !!
    die glibber …heel de tent weer wakker hier ;)) bij de paus moest ik effe zoeken hoor , maar bij Mars voelde ik al nattigheid ;))
    OT: en dan moet je weten dat de meeste loggen uit eigen tuin zijn 😉

  16. Tja, je staat van dit soort feiten te kijken he, vooral het aantal mensen die gebruik maakt van aftrek van ziektekosten baarde mij zorgen.
    Niet alleen het aantal, maar vooral wie zou die 0.4de persoon zijn, vast iemand zonder beentjes.

Je kunt hier reageren

