OPEN DAGEN ARS 2008

Afgelopen weekend hield de Leidse Schilder- en tekenacademie Ars Aemula Naturae weer zijn jaarlijkse open dagen. De expositieruimte en alle ateliers waren opengesteld voor publiek, zodat dit kennis kon nemen van het werk van de ongeveer 360 cursisten. Ook kon men zich die dagen inschrijven voor de nieuwe cursussen ‘voor jong en oud’ die in september van start gaan.
Enkele cursisten hadden besloten op de binnenplaats van het prachtige weer te genieten en daar met hun teken- en schildermateriaal aan de slag te gaan.
Ook dit jaar gaan we even een rondje binnen maken.

Er zijn meerdere schildercursussen voor beginners en gevorderden. Hierboven en hieronder een zeer kleine selectie uit het werk dat te zien was.

Hieronder wat werk van de cursus Schilderen en tekenen naar naaktmodel. De nadruk ligt hier op de anatomie.

De cursussen Portretschilderen zijn meestal zo volgeboekt. De meeste cursisten maken hier zeer snel vorderingen.

We klimmen nog even naar de tweede verdieping. waar de vogels in de balken huizen en de kinderen hun lessen krijgen.

Tot slot gaan we keramiek bekijken.

En met deze vijf vrolijke vrouwen besluiten we onze rondgang. Op naar een terrasje!

Zo, en dit was dan weer de eerste bijdrage van de derde jaargang van Tagrijns weblog. En de 521e van het totaal…

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur. Bookmark de permalink .

22 reacties op OPEN DAGEN ARS 2008

  1. Plato zegt:

    Tagrijn, ik wens je een succesvol nieuw weblogjaar. Deze is goed begonnen. Met mooie foto’s van mooie kunst. Ziet er inspirerend en zonnig uit.

  2. Rietepietz zegt:

    Hoewel het me nog nooit gelukt is iets te tekenen of schilderen krijg ik er zin in als ik dit allemaal zie !
    Gelukkig biedt het psp programma ook wel enige creativiteit mogelijk en dat past waarschijnlijk beter bij me !
    Gefeliciteerd met 2 jaar web-log !
    liefs , Riet

  3. druiveke zegt:

    Die 3 koeiekoppen vind ik wel heel bijzonder! Ook de beide portretten spreken me wel aan…
    ‘k Krijg ook weer zin om te gaan tekenen/schilderen als ik dit zie!

  4. Ik ga voor de drie goedmoedige vriendinnen in (denk ik) olie. De anatomische tekeningen zijn ook mooi.

  5. beuzeblaadje zegt:

    Gefeliciteerd met je jubileum Tagrijn!
    Derde jaargang alweer……succes!!
    Wat zal dat een lekkere drukte hebben gegeven in Leiden, gezellig! Wat een leuk initiatief alle ateliers en expositieruimtes open te stellen voor het publiek. Ik was graag van de partij geweest en kan me voorstellen dat jij hebt genoten!
    Zowel van de kunst als van het terrasje!
    Groetjes,
    beuzeblaadje

  6. boomkruiper zegt:

    Oh woonde ik maar in Leiden. Dat Italiaanse landschap vind ik erg aantrekkelijk. De stijl komt me bekend voor … 🙂

  7. loontjuh zegt:

    da´s leuk voor hen…mooi gemaakt.
    Feli met je weblog, daar moet opgedronken worden, hi,ha,ho, haha.

  8. Thérèse zegt:

    Eigenlijk wil ik ook het liefste zien wat er van jou hangt.

  9. Marcel zegt:

    Een kleurrijk en kunstvol logje!

  10. 10eke zegt:

    Leuk om te zien, er zitten zeker prachtige kunstwerken bij. Ik vind de kwaliteit erg hoog. Zit er ook werk van jou bij?
    Fijne dag, gr 10

  11. Die honden van Pasula, koeien voor mij, vind ik het allermooiste en dan die laatste keramiek van die vrouwen. Prachtig, Tagrijn en alles er tussenin weer heel erg leuk om te zien. Dankjewel voor deze leuke rondleiding, terwijl ik zelf van de natuur liep te genieten. Alleen het terrasje achteraf deden wij beiden

  12. tagrijn zegt:

    @Pasula: eh… dat zijn geen honden, maar koeien!

  13. Judith zegt:

    Dat was wel mazzel met het mooie weer!
    Ook van mij van harte gefeliciteerd met je derde jaargang 🙂

  14. Jaco zegt:

    Gefeliciteerd met je tweede verjaardag! Mooi werk, en altijd een goede zaak dat mensen zich cultureel ontwikkelen.

  15. klaproos zegt:

    wowww tagrijn
    ik zie hier stukken tussenhangen die ik héél erg graag aan de muur bij mij zou willen hangen 🙂
    “geweldig ”
    bijzonder knap gedaan, geef je mijn complimenten door tagrijn?
    ook aan jouw adres een hartelijke felicitatie en met je 2e weblogverjaardag..
    om een of andere reden lijkt het alsof jij altijd al in weblogland geweest bent:-)
    kan me zonder jou niet meer voorstellen..
    * snik* whahaha nee hoor, tagrijn ik ga niet snotteren, maar ehhh ik ga wel even een natje voor je halen,
    wat drink je??
    OT nog heel erg bedankt voor de link die je me gaf, ik ben der heel erg blij mee
    geniet van je 2e verjaardag grote kunstenaar.
    groetjes
    klaproos

  16. Di Mario zegt:

    Dat schilderij van die man is wel heel mooi, die spreekt echt.
    Love As Always
    Di Mario
    Gefeliciteerd.

  17. Brimstone zegt:

    Ars is echt een begrip. Als je het werk ziet krijg je zin om ook aan iets creatiefs te beginnen.

  18. Pasula zegt:

    Het 1e schilderwerk, van die honden, echt prachtig!

  19. dit is inderdaad genieten!
    ongelooflijk wat handen en een creatieve geest samen kunnen maken!
    ‘eerste bijdrage van de derde jaargang’???
    wil jij hiermee zeggen dat je weblog jarig is????
    *log vol vlagjes, slingers, ballonnen, .. hang*
    proficiat, tagrijn, met deze tweede (??)verjaardag! ik ben blij dat ik je op deze manier leren kennen heb! ik hoop nog heel lang van jou en je heerlijke logjes te mogen genieten!!
    nu kom ik met jou mee naar een terrasje! ;-))

  20. lenie zegt:

    alsof ik weer op de academie zit ;))
    leuk om dit alles te zien 😉
    proficiat met je start van een nieuwe jaargang !!!!! dat het een goed gevuld jaar mag worden …

  21. Goh, ik wist dat Ars veel cursiten heeft en nog steeds zeer hoog aangeschreven staat, maar 360 is toch wel heel erg veel hoor.
    Off topic, je zat bij de Grote Beer schreef je, wij zijn daar rond half vier langs gevaren, maar ja zijn netjes he dus we vallen niet op hahahah

  22. Renesmurf zegt:

    Dat was weer een nuttig uitje, zo zie je nog eens wat.
    Ik heb me in de tuin vermaakt, naast de radio.

Je kunt hier reageren

