KONINGINNEDAG 2008 IN LEIDEN

De zon liet het het grootste deel van de dag afweten, af en toe een buitje, maar toch werd Koninginnedag ook dit jaar weer uitbundig gevierd in de Sleutelstad. De koninginnenacht had Tagrijn aan zich voorbij laten gaan, ook al omdat dit met de bandjes in de kroegen een exacte kopie is van de jaarlijkse Kroegentocht. Ook heeft hij geen beelden van de spectaculaire show die de bekende DJ Armin van Buuren de hele dag opvoerde op de Garenmarkt, want het was onmogelijk door die menigte heen te komen…
Eerst drie plaatjes van de kinderkermis op de Beestenmarkt.

De antiek- en curiosamarkt op de Breestraat werd druk bezocht:

Afdingen mocht…

Een beeld van wat beelden.

Er zijn hondjes die maar het liefst het dicht bij het baasje blijven.

Andere oranjegezinde hondjes steken hun tong uit naar de fotograaf.

Ook op de Vismarkt was het weer behoorlijk druk tijdens de kindervrijmarkt.

Geposeerd, maar toch leuk:

Ondertussen was er muziek op het Stadhuisplein. Hier de coverband Off Course. De zangeres zag er toch een beetje uit alsof ze er niet op gerekend had dat ze moest optreden.

De outfit van dit kinderorkestje zag er feestelijker uit.

Zij dronken nog maar een pilsje.

En met nog maar een plaatje van de kindervrijmarkt sluiten we dit fotoverslag af.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

16 reacties op KONINGINNEDAG 2008 IN LEIDEN

  1. Marcel zegt:

    Wederom gezellig in Leiden! Fijne dagen en tot woensdag!

  2. Rietepietz zegt:

    Mooie sfeerbeelden Tagrijn , Leiden weet wat feesten is !
    groetjes , Riet

  3. Martine zegt:

    Dat ziet er vrolijk uit, met zelfs ballonnen om de toren. En gezellig druk. In ons dorp, waar het vooral een horecafeest lijkt, was het op sommige plaatsen zó druk, dat je gewoon je voeten op kon tillen zonder om te vallen. Niets voor mij..

  4. Thérèse zegt:

    Best feestelijk daar in Leiden. Bij ons was het weer beter, maar geen moer te doen. Een mooie reportage heb je gemaakt.

  5. lenie zegt:

    dit ziet er ook wel gezellig uit hoor..
    maar ja ik ben geen velemensenmens 😉
    dus ja daarom de natuur in ….
    maar als ik dit zie …toch wel leuk
    vanachter mijn scherm 😉

  6. Plato zegt:

    Mooie foto’s. Al die rommelmarkten lijken toch sprekend op elkaar hè? Ik ben inderdaad ook benieuwd of je nog wat gekocht hebt.

  7. 10eke zegt:

    Wow, het was er echt druk! EN heb je nog wat gekocht?
    Gr 10

  8. Pasula zegt:

    Je hebt een erg leuk beeld ervan geschetst. Hopelijk heb je nog meer leuke foto’s gemaakt ervan, ben wel benieuwd. Ik denk dat ik zelf morgen nog een extra log plaats, zonde als mooie plaatjes niet getoond worden. 😉

  9. loontjuh zegt:

    Heb ik toch kunnen genieten van de feestelijke heden in Leiden, een leuk fotoverslag…Toen wij onderweg waren, regen, was teruggaan of verder, dus verder, hihi…zijn naar Delft geweest, later droog, het was er gezellig en goed druk…geniet van de dagen, groetjes.

  10. klaproos zegt:

    een mooi verslag tagrijn maar wat een drukte wat een drukte,
    mag ik zeggen dat ik blij ben dat ‘k er niet tussen stond:-)
    al ziet het er wel gezellig uit:-)
    groetjes
    klaproos

  11. Jenny zegt:

    Leuk verslag!
    Groetjes!

  12. Brimstone zegt:

    Leuk fotoverslag! Even erbij zijn op de heel bekende plekjes.

  13. Leuk zo’n verslag. Vooral die kinder-activiteiten. Op de een of andere manier vind ik, dat het toch voornamelijk een kinderfeest moest zijn.

  14. Mooi verslag Tagrijn, hebben aan de foto’s te zien waarschijnlijk bijna tegelijkertijd op dezeflde plek gelopen hhahaha.
    Ik ben wel even weg geweest op 29 april maar door de regen geen camera meegenomen.

  15. Judith zegt:

    Mooie foto, die van het stadhuis!
    Leuk om op deze manier nog even te kunnen meegenieten van de Leidse festiviteiten, want als vrouw in mijn positie ben ik gisteren toch maar heel dicht bij huis gebleven…

  16. mooie verslaggeving, tagrijn!
    geef mij nog maar een pintje .. ;-))

Je kunt hier reageren

