LEIDS DETAIL 86

EERST EVEN DIT: TAGRIJN PIEPT ER EVEN TUSSENUIT EN IS WOENSDAG WEER TERUG!

Voor de ‘puzzelaars’ onder de lezers geen enkele hint voor de drie foto’s die deze week in Leids Detail staan. Onder de derde foto weer het verhaal.

Op de eerste foto is een gedeelte van het monument van P. Starreveld te zien dat aan de voet van molen de Valk staat. Ieder jaar worden hier op 4 mei de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog herdacht. Hieronder het beeld in zijn geheel.
Het tweede beeld staat in Park de Put. Het herdenkt de slachtoffers van de strijd in Indonesië tussen 1945 en 1952. Ook hiervan een totaalbeeld. De lege plek symboliseert de omgekomen kameraad.
De ingemetselde steen op de derde foto is te vinden in de muur naast het vroegere weeshuis aan de Hooglandse Kerkgracht.

Dit bericht werd geplaatst in Leids Detail. Bookmark de permalink .

21 reacties op LEIDS DETAIL 86

  1. Zakina zegt:

    Eigenlijk had je dit met 4 mei moeten plaatsen 😉

  2. 10eke zegt:

    Leuk gedaan en een fijne vakantie….oh je bent alweer terug. Hahaha
    Gr 10

  3. loontjuh zegt:

    Alweer ertussen uit, hihi…geniet ervan. Fotoverslag staat, groetjes.

  4. Di Mario zegt:

    Ik kende ze totaal niet maar had goed gegokt dat het daar over ging. Ehhh, piep je toevallig naar een dolfijne stad? Dan zal ik straks mijn ogen even openhouden als ik buiten loop.
    Love As Always
    Di Mario

  5. Hildegarde zegt:

    Mooie beelden in een mooie omgeving. Veel plezier met het ertussenuit piepen !

  6. Annemarie zegt:

    Tot woensdag dan maar Tagrijn! 🙂 Veel plezier!

  7. cindy zegt:

    Hee Tagrijn,
    Er tussenuit piepen hé?? Nou vooruit, als je maar veel foto’s maakt dan!! 🙂
    Veel plezier (en nu maar hopen dat je niet naar een begrafenis moet of iets in die trant!), en tot gauw!!
    Liefs,
    Cin

  8. dit zijn erg mooie standbeelden, tagrijn!
    leiden verrast me keer op keer!
    veel plezier, waarheen je ook gaat!
    :-))

  9. Pasula zegt:

    Mooie fotoserie! Tot later.

  10. lenie zegt:

    een toepasselijk detail voor dit weekend !
    een fijne dagen gewenst 😉

  11. Rietepietz zegt:

    Tot woensdag dan maar , je hebt je details mooi aangepast , knap hoor!
    fijn weekend , liefs Riet

  12. Plato zegt:

    Erg mooie beelden. zo’n open plek kun je rustig een vondst noemen.
    Tagrijn…ik wens je fijne dagen en tot woensdag.

  13. Thérèse. zegt:

    Doet eigenlijk miet ter zake, maar het valt mij op. De achtergrond: wat een prachtige roze bloesem.
    Geniet in je -ereventussenuitpiep-periode!

  14. Seraka zegt:

    ik verheugde me al over de mooie gedetailleerde voetjes
    maar nu ik lees dat de kunstenaar P. Starreveld is, ben ik niet verbaast
    topwerkjes leverde deze kunstenaar af
    als je mij een heel groot plezier wilt doen,
    zou ik graag een close-up profieltje zien van deze mooie dame :))))

  15. Jenny zegt:

    Mooie beelden en mooie foto’s!
    Geniet maar van een paar dagen er tussen uit!
    Groetjes!

  16. Judith zegt:

    Ik moet bekennen dat ik deze week alleen de middelste foto goed had….

  17. klaproos zegt:

    tagrijn, trek jij de schoen maar aan die je past en trek er lekker tussentuit,
    veel plezier met wat je doet,
    groetjes
    klaproos

  18. Brimstone zegt:

    Wat een mooi en passend LD deze week.
    Fijn lang weekend, Tagrijn!

  19. Jaco zegt:

    Whoohoo, twee uit drie deze keer. Beide beelden zijn mij bekend, alleen de gedenksteen niet. Geniet van je vrije dagen!

  20. Uiteraard had ik ze deze week goed, het zou ook schandalig geweest zijn als ik er eentje fout had gehad.
    Weet niet wat je gaat doen, maar ik hoop dat je plezier gaat hebben.

Je kunt hier reageren

