HEIMWEE NAAR DE ALGARVE…

Belofte maakt schuld. Toen Tagrijn terugkwam uit de Algarve in Portugal, beloofde hij een schilderijtje op zijn  weblog te zetten als dat klaar was. Hier is er dan een. Als je over het klinkerpad naar boven bent gelopen en voorbij de grote boom links gaat, kom je bij Quinta Santa Rosa, de boerderij waar we verbleven. Tagrijn zou zo weer terugwillen…

Dit bericht werd geplaatst in Expo. Bookmark de permalink .

23 reacties op HEIMWEE NAAR DE ALGARVE…

  1. penseel zegt:

    dat snap ik..
    mooi schilderij heb je gemaakt ik loop zo het pad op

  2. Zakina zegt:

    Zou zo dat schilderijtje in willen lopen.

  3. Morgaine zegt:

    Uhhh ik weet niet, ook al schilder ik hele andere dingen, weet je waarom dat is? hahaha, omdat ik DIT niet kan, nou ja niet kan, maar mij dus al vele frustraties op heeft geleverd om ook al is het figuratief, dat wil ik juist ook kunnen, en ik kom telkens in het vervagen uit zoals men het in de middeleeuwen deed zeg maar uit….
    Ik wil dit ook kunnen! OOIT, ik ga over 11 dagen naar Spanje en mijn pastels gaan mee, ik wil daar opsnuiven en gewoon zitten en gaan, zien wat eruit komt 😀
    Antwoord over die graffity kohl dingen staat op mijn log!
    XXX

  4. Martine zegt:

    Net terug van een weekje schilderen in Turkije kan ik me precies voorstellen wat je bedoelt.
    Ik vind dat je de sfeer heel goed getroffen hebt..
    Naar aanleiding van wat je schreef over het snel (te snel) drogen van de verf, kan ik je vertellen, dat retarder echt goed werkt. En linnen, geen papier.

  5. eva zegt:

    Wat een prachtschilderij.
    Knap zoals je dat doet!
    gr eva

  6. druiveke zegt:

    Och wat prachtig is dit…
    Qua kleur en sfeer zeer goed getroffen, u bent een waar kunstenaar! Een lust om naar te kijken!

  7. Thérèse zegt:

    Ja, je kunt zomaar opeens heimwee krijgen naar plekken waar je het mooi vond en naar je zin had.
    Ik heb dat soms naar Kreta en Korfu.

  8. boomkruiper zegt:

    Nou dit is wel een hele mooie hoor! De schaduw van het muurtje doet et em he

  9. rietepietz zegt:

    Ik kan me er iets bij voorstellen Tagrijn , het schiderij is een juweeltje en de werkelijkheid moet dus minstens net zo mooi zijn ! Wat let je , volgend jaar weer?
    liefs , Riet

  10. Niklas zegt:

    Als het net zo mooi is als jij het geschilderd hebt, kan ik me die laatste zin heel goed voorstellen!
    Compliment voor het schilderwerk!!!

  11. Renesmurf zegt:

    Misschien moet je dan maar eens teruggaan.
    Als ik iets gezien heb heb ik het meestal wel gezien, dan wil ik verder kijken, wat daar achter allemaal liggen voor gebieden en zo.
    Het is een prachtplaatje, mijn complimenten!

  12. Gezien het feit dat ik hiervan sprakeloos ben, houd ik mijn mond.

  13. ik denk dat er wel een paar met je mee willen en dat betekent dus dat je een heerlijk sfeervol tafereeltje hebt neer gezet. Wat ik echt knap vindt is dat je er zo goed in geslaagd bent om de klim er in over te laten komen.

  14. Heel mooi, heel zonnig. Krijgen we ook nog te zien op doek, wat er achter de boom te zien is?
    Zal wel een mooie plaatje bij je krijgen dit schilderij, denk ik. Het verlangen om er weer naar toe te gaan komt helemaal tot uitdrukking! Zo “verstilt”. Knap hoor.

  15. Brimstone zegt:

    Je laat de zon schijnen. Je hebt de sfeer heel goed weergegeven. Als je naar je werk kijkt zal het heimwee niet minder worden.

  16. Tijn zegt:

    Ik kan mij het verlangen om terug te gaan heel goed voorstellen! Prachtig!

  17. Marcel zegt:

    Het is prachtig! De titel komt zeker tot uitdrukking.

  18. Judith zegt:

    Ik kan me voorstellen dat je zo weer terug zou willen!
    Mooi geschilderd, je ruikt de lavendel…

  19. Seraka zegt:

    met liefde geschilderd
    altijd een mooie herinnering :))

  20. Di Mario zegt:

    Schitterend gemaakt hoor, ik kan me voorstellen als ik dit schilderij zie, dat je meteen terug wil.
    Love As Always
    Di Mario

  21. Annemarie zegt:

    Ja ik kan er helemaal inkomen dat je gelijk weer terug wilt! Je hebt prachtig de sfeer erin gelegd. MIjn complimenten Tagrijn!!!

  22. klaproos zegt:

    tagrijn ..
    wat kan ik zeggen,
    mijn woordenaar neus zei het net…
    het ziet er geweldig uit en ik kan je geen mooier complimentgeven dan:
    “ik zou het zó aan de muur willen”
    fantastisch, wat een genot als je je lievelingsplek zó op doek kan zetten,
    * 2 vliegtickets naar portugal naast de verfkwasten neerleg*
    have fun….
    groetjes
    klaproos

  23. tagrijn,
    ik zit met open mond te staren ..
    wat heb jij dit mooi geschilderd!!
    jij bent een groot kunstenaar!
    ik kan de algarve haast voelen!

Je kunt hier reageren

