TJA…

Tagrijn heeft weer wat verzameld voor zijn Tja-rubriekje. We beginnen vandaag bij onze zuiderburen. Waarom gaat alles daar toch altijd net een beetje anders dan bij ons?  Dat denk je al snel als je dit bericht in Het Laatste Nieuws ziet staan:

'De storm die afgelopen nacht over ons land trok, heeft heel wat schade aangericht. In Pulderbos, in de provincie Antwerpen, viel een huis op een boom.'

Zo krijgt u korting op korting… Dus je koopt iets voor tien euro in de bonusaanbieding, wat normaal twaalf euro kost. Twee euro korting. Maar helaas, je krijgt 10% korting op die korting en dan houd je daar maar € 1,80 van over. Wat een stelletje jokers!

Wie het Leidse dialect een beetje beheerst, weet dat de ij als een è wordt uitgesproken en de à als ò. Dus toen Tagrijn deze week iemand asshole hoorde zeggen, begreep hij meteen dat het over de ijshal ging…

'Zulke meisjes vrágen erom', werd vroeger wel eens gezegd. Toen de Duitse bondskanselier Angela Merkel het in Venezuela een beetje warm kreeg, besloot ze het een en ander uit te trekken. En dat moet je natuurlijk niet doen bij die warmbloedige Venezolanen. Zelfs president Chávez kon zich niet inhouden, blijkens onderstaande tekst uit de NRC, maar hij bood er wel zijn excuses voor aan.

Wat versta je eigenlijk onder overlast, dacht Tagrijn, toen hij dit bericht in De Volkskrant zag:

'De bende zou zich schuldig hebben gemaakt aan georganiseerde drugshandel, overvallen, diefstal uit auto's, zakkenrollerij en het bedreigen van politiemensen. Ook zouden de verdachten overlast hebben veroorzaakt.'



Even een vraag in de stijl van de Babbelbox: Wanneer hebt ú wel eens rood gestaan?

 

En vandaag viel de Voordeelkrant van het Kruidvat in de bus. Over de volle pagina deze taalblunder:

Je ziet, ook al stijgen de prijzen, de humor van dit rubriekje is soms toch  wel erg goedkoop.

Dit bericht werd geplaatst in TJA.... Bookmark de permalink .

18 reacties op TJA…

  1. Zakina zegt:

    Tja, de kortingen vallen tegen.. maarre ik vergat heel stom stickers te plakken.

  2. heerlijk weer, Tagrijn, maar ik hoop niet dat ik straks citaten van mijn eiegn log in deze rubriek tegen kom 🙂

  3. Renesmurf zegt:

    tja, het is niet allemaal even scherp, maar dat is het mooie van humor, je hobbelt dan zo door naar de volgende grap, dat maakt het echt leuk.

  4. eva zegt:

    Mooie verzameling gekkigheden.
    Maar van die jokers dat zit volgens mij toch anders.
    Zal mij er morgen eens in verdiepen als ik weer voor joker sta!
    gr eva

  5. cindy zegt:

    Hee Tagrijn,
    Ha, ha; een geweldige rubriek, die moet je er absoluut in houden!! Ik moest alleen dat stukje over die storm 4x lezen, voor ik door had wat er aan scheelde. Grinnik, grinnik; ik ben vermoedelijk door Belgische ouders te vondeling gelegd in Rotterdam! 🙂 🙂
    Hoe zou ik het anders moeten verklaren?
    Liefs,
    Cin

  6. Thérèse zegt:

    Een geestige rubriek; lijkt mij nog een heel werk om steeds aan de juiste dingen te komen.
    Of zijn er mensen die voor je meespeuren?

  7. Marcel zegt:

    Wel leuk om te lezen. Humor erbij kan geen kwaad toch?

  8. Jenny zegt:

    Tja, wat moet ik hier van zeggen….tja!hahahaha….ik vind het heel bijzonder dat er een huis op een boom viel….whahahaha!
    leuk logje, Tagrijn!
    Groetjes!

  9. Krijg bij die foto van mevrouw Merkel hetzelfde gevoel als wanneer er een kopje te dicht op de rand van de tafel staat. Over opschudding gesproken.
    Waargebeurd (wordt gezegd): zegt iemand op een bijeenkomst tegen de paus: “Hebt u die vrouw daar gezien? Iedereen kijkt naar haar.” Zegt de paus: “Nee hoor. Iedereen kijkt naar mij. Om te kijken of ik haar heb gezien.”

  10. boomkruiper zegt:

    Is zo’n leuke rubriek van je en laat ik tot nu toe nou net dat degelijke van Frau Merkel leuk vinden …

  11. Tjan zegt:

    Sommige schilders hangen als het werk gedaan is een briefje op met ‘NAD’- expres met een D (1x zelfs met DT gesignaleerd), omdat dat opvalt. Ik hou het er maar op dat de copywriters van het Kruidvat ook met opzet een taalfout hebben gemaakt. En ja hoor: op deze weblog levert dat alweer gratis publiciteit op! 🙂

  12. rietepietz zegt:

    Het ergste van die laatste blunder is dat onder een bepaalde leeftijd dit niet eens als blunder gezien zal worden ! Maar je hebt er weer een vermakelijk log van gemaakt , top!
    lieve groetjes , Riet

  13. ik hoop dat jij geen korting op korting geeft bij de humor van deze rubriek; ik wil nl de volle pot! :-))
    heerlijk log, tagrijn!

  14. Judith zegt:

    Zo, die laatste is echt erg…

  15. hahahahah erg mooi gevonden weer.
    Ik ben weer terug maar heb zoveel bij te lezen bij iedereen dat ik maar even als grote uitzondering dit HALLO plakkertje plaats.

  16. klaproos zegt:

    heerlijk lach rubriekje,
    maar ben nou eerlijk ik pfff een dame met zo’n bos hout voor de deur,dan vergeet je even wat je zeggen wilde toch:-))
    ik snap de man wel :-))
    en een huis op een boom laten vallen.. ik wil niet veel zeggen maar dat kan alleen maar als je weet wat je doet, heel vermakelijk tagrijn…
    ik ga al lachende mijn bed in 🙂
    dank je wel
    groetjes
    klaproos

  17. Annemarie zegt:

    Muwhaha, je hebt ze weer geweldig gevonden Tagrijn! 😀
    Wat kan goed lezen dan al leuk zijn. Bedankt voor het laten meegenieten. 🙂

  18. Di Mario zegt:

    Tja..
    dit soort humor moet je toch nog wel kunnen zien. Laat de volgende tja maar vast in de rij gaan staan.
    Love As Always
    Di Mario

Je kunt hier reageren

