WEER TERUG: KNABBEL EN BABBEL

 Ze zijn er weer, K&B, de Knabbel en Babbel van de EO. Ze springen in het gat van Pauw en Witteman en dus ging Tagrijn er toch maar eens even voor zitten. Meer uit nieuwsgierigheid dan uit belangstelling, want de twee christenbroeders vermochten hem vorig jaar niet uitermate te boeien. Maar ja, wonderen bestaan, zeker bij deze club.
In plaats van glazen rode wijn, zoals bij P&W, stonden er nu glazen water en jus d’orange op tafel. Tweeduizend jaar geleden kende hun grote leermeester nog het trucje om water in wijn om te toveren, maar ook dát wonder bleef vanavond uit.
Er was meer verschil. De actualiteit bijvoorbeeld. Hot news: Bokito is uitgebroken en heeft een vrouw te grazen genomen. Maar dat is toch meer dan een jaar geleden? Ja, maar dat deerde onze broeders niet, want meneer Gerrit de Horde, die met die deerniswekkende vrouw getrouwd is, kon er smakelijk over vertellen. Leuk om te horen hoe haar armen waren afgepeld als een banaan en dat er bloed was, heel veel bloed… En daar zijn ze gek op bij de EO. Als je de tv aanzet en je ziet mensen met groene jassen in bloederige ingewanden graaien, verdomd, dan staat er EO in de linkerbovenhoek van je scherm.
Een man die wel brood zag in deze affaire had er een boek over geschreven. Deze uitmelker vond dat Bokito ‘wel een innemende kop’ heeft. Een innemende kop… Als dit al een innemende kop is, is Patty Brard Miss Universe.
‘Hebt u nog een schadevergoeding gekregen van Blijdorp?’, wilde Knabbel weten. Meneer De Horde trok nu een geheimzinnigheid uitstralend gezicht: ‘Daar mag ik niks over zeggen. Daar zijn afspraken over gemaakt’…’  Juist, duidelijk, en nu doorvragen… Nee dus. Heel netjes hoor, maar niet erg journalistiek.

CU-rieus
Tweede gast was André Rouvoet. Steeds weer als Tagrijn deze leider van dat griezelige groepje zeloten van de CU ziet, wordt hij door een lichte huivering bevangen. Heel langzaam dringt het nu tot de CU door dat je homoseksualiteit niet met veel bidden kan uitbannen en dat zelfs een aspirientje geen uitkomst biedt. Nog kort geleden stelde het Amsterdamse deelraadlid voor de CU, Yvette Lont, dat homoseksualiteit ‘een doodzonde is die de geestelijke dood verdient’. Die krijgt het nu heel erg moeilijk nu de CU heeft gezegd dat homoseksuelen met een partner ‘in principe’ een verkiesbare functie binnen de partij kunnen krijgen. Een sollicitatiecommissie bekijkt dan de mitsen en maren, want je komt er natuurlijk niet zomaar in. Een in de zaal aanwezige christenhomo stelde dat hij het met God had overlegd en dat deze hem had ingegeven dat het oké was. ‘Maar dan nog’, zei Roevoet, ‘moet de commissie het bekijken’. Voor God mag het, maar voor de CU misschien nog niet… De discussie werd nu wel heel erg evangelisch en dat is voor Tagrijn meestal het moment om af te haken, ware het niet dat hij Dries van Agt nog wel even wilde horen.

En dan nu weer terug naar…
Even… Dat was het precies. Nadat de oud premier een minuut of zeven over zijn ‘vrouwtje’ Eugenie en zijn kinderen aan het woord was geweest, onderbrak Babbel het betoog en wendde zich weer tot Rouvoet om nog iets te vragen over een oude ruzie met de buren. De verbijstering was van het gezicht van Van Agt af te lezen. Was hij daarvoor helemaal uit Nijmegen afgereisd? Tja, bij de EO moet je natuurlijk niet vertellen dat Juliana bij haar troonsafstand misschien niet helemaal meer bij zinnen was. Dan mag André weer. Was hij bang dat zijn kiezers door het verlichte standpunt over homo’s zouden overstappen naar de SGP, die groepering die de mensen ieder pleziertje in het leven misgunt, behalve de bof en de polio? Nee, daar was hij niet bang voor. En hij dacht waarschijnlijk stiekem, ik haal ze aan de andere kant wel weer binnen. Zo niet van Agt, die fijntjes opmerkte: ‘De verleiding op de CU te stemmen, is echt nooit bij me opgekomen’.
Het was een tobberige start van een tobberig duo.

Update: Tagrijn leest net dat homo’s die als fan van het songfestival in Servië verblijven, wordt aangeraden daar niet voor uit te komen, omdat de kans bestaat dat ze dan in elkaar worden geslagen.
Pasula schreef  vandaag op haar weblog een cynisch stukje over de vermeende ‘gastvrijheid’ in dat land.

Dit bericht werd geplaatst in De media. Bookmark de permalink .

20 reacties op WEER TERUG: KNABBEL EN BABBEL

  1. Vedat zegt:

    Je hebt wel knap veel tijd gestoken in een uitzending van de Erotische Omroep. Laat ik van nabij weten, dat een “lid” van die omroep verliefd is geworden op iemand van het eigen geslacht. Ze wonen weliswaar samen, delen een bed, maar hebben geen seks. Geloof het of niet, Tagrijn.

  2. Plato zegt:

    Getver…..ik wil er geen woord aan wijden. Maar ik kijk niet naar deze TV burgemeester en zijn wethouder Hekking (koot en bie). Blehhhhh.

  3. Rietepietz zegt:

    Wie op zoek is naar liefde en verdraagzaamheid doet er goed aan iéder geloof uit de weg te gaan , dat zijn begrippen die men daar uitsluitend prédikt maar nóóit in praktijk zal brengen en slechts van ánderen verwacht!
    liefs ,Riet

  4. eva zegt:

    OT hier vind je een verslag van K en B van 20 mei jl.
    http://www.volkskrantblog.nl/bericht/202429
    gr eva

  5. eva zegt:

    Leuk bedacht: knabbel en Babbel.
    Mooi verslag!
    gr eva

  6. Tagrijn,
    ik heb die twee nog nooit hoog in het vaandel gehad.
    En aan je verslag te lezen zal dat ook nooit gebeuren. Alleen al dat sjagrijnige gezicht van die meneer links op de foto (gelukkig ben ik zijn naam even kwijt) doet mij snel doorzappen. En het songfestival staat hier gelukkig al jaren niet meer op. Wat een poppenkast.
    Houdoe

  7. Renesmurf zegt:

    Het is de EO en zij mogen zelf bepalen wie ze uitnodigen om mee te praten.
    Zoals elke andere omroep dat ook mag.
    Homohaat keur ik af.

  8. Jenny zegt:

    Tjee, heb ik het wéér gemist!Nu moet ik zelf weer mijn vinger in mijn keel steken….haha!
    Mensen van de C.U zijn 75 jaar te laat geboren, wat jammer nou!Zij kunnen beter de naam van hun partij veranderen in C.O ( Christelijk Ontspoorden )!
    Hoezo normen en waarden? Iemand in zijn/haar waarde laten zou een goede les zijn voor dit soort mensen!
    Goede log, @Tagrijn!
    Groetjes!

  9. yfke zegt:

    ik heb ook bokito op mijn log nu
    was er laatst en stond te kijken van de “mensen”die zich stonden aan te stellen als gekken om zijn aandacht te trekken,.
    liefs yfke

  10. Thérèse zegt:

    Wat goed geschreven, groot compliment! Het was mij ook al vaker opgevallen dat, als het bv over zieke kinderen ging, het altijd bij de EO was. Daardoor zei ik op een dag tegen echtgenoot: “Het is geen ‘gezond’ geloof daar, hoor, bij de EO. Iedereen is of wordt ziek en geestelijk sporen ze ook niet helemaal”.
    Ik heb het niet gezien overigens. Fijn dat je ons zo op de hoogte houdt.

  11. klaproos zegt:

    tssss ik heb het gezien, en denk,
    waar gaat dit over???
    volwassen mensen die zich als een puber druk maken over het homo zijn:-))
    als alle koppen gingen oplichten over hen die der mee bezig waren, hadden we een aardige kerstboom rondlopen,
    ik ben al mijn hele leven heerlijk lesbisch en ik zou met géén mens willen ruilen,:-))
    je loopt er wel eens tegenaan, tegen flauwe grapjes op verjaardagen… kijk uit naast wie je gaat zitten buuf anders ehhh..
    nu ja, ik graai maar eens wat extra naar de vrouwen:-))))))))))
    per slot verlangenze daar naar nietwaar:-))
    en ik lach met ze,
    echt .. je gaat het vechten tegen verleren naarmate je ouder wordt,
    waar ik vroeger met gebalde vuisten op de barricaden sprong…
    ben ik nou een kalme ingeslapen eend,want het helpt geen bal,
    elke generatie moet er uit zichzelf achterkomen, en ondervinden dat je om naast me te zitten niet lesbies wordt,
    ook mijn hand kun je gerust vastnemen, ik geef niet af :-))
    dikke knuffel voor jou tagrijn,
    en dan ga ik deze reactie bij pasula neer zetten in een iets andere vorm:-))
    groetjes
    klaproos

  12. f r e d zegt:

    alleen de heer weet of andries ook homosexuele gevoelens heeft……

  13. Morgaine zegt:

    How I miss DWDD en Pauw en Witteman, ik heb het toevallig ook voor een deel gezien, één ding is zeker…
    IK LIG EERDER IN MIJN BED, hahahaha
    Vond die vraag aan van Agt ook wel leuk.. wat zijn grootste opoffering was… en dat gouverneur gebeuren in Limburg waar men nog tegen de pet tikt om de gouverneur gedag te zeggen… VERDOMD dat is ook nog zo 😉
    XXX

  14. Di Mario zegt:

    Ik heb het gisteravond gemist, maar ik hoor ik van jou dat ik er niets aan gemist heb.
    Love As always
    Di Mario
    OT. Ook als je wat langer wacht totdat alle foto’s geladen zijn?

  15. Hildegarde zegt:

    Nog nooit gezien, en blijkbaar niets aan gemist, wel een fraaie samenvatting, hoor 🙂

  16. Ben er vanavond niet aan toe gekomen om er naar te kijken, maar gelukkig door jou verslag zie ik al dat er weinig veranderd is met vorig jaar.

  17. Pasula zegt:

    Ben blij dat ik dat niet gezien heb, hoe minder mensen daar naar kijken, hoe beter lijkt me.
    Ik weet niet wat er aan de hand is in de wereld, ik kan alleen maar zeggen dat ik het een zorgelijke ontwikkeling vind en ben dan ook blij als mensen erover schrijven. Dat HUN gedrag niet normaal is enzo.
    Over normen en waarden gesproken…

  18. boeiende tv bij de noorderburen??
    @ ja tagrijn, ik heb de hoofdprijs in de loterij gewonnen, de dag dat ik vriendje flappie ontmoet heb! ;-))
    voor de rest, ben ik een armeluiskind, die probeert te ‘leven’. :-)))

  19. Annemarie zegt:

    Dat boek van bokito is dan het enige wat ik heb meegekregen. niet omdat het op tv was, maar omdat ik het in de boekhandel zag liggen. Triest, intriest.
    En tsja die CU. Stond iets over in de krant, maar vind die discussie zo min dat ik dat artikel links heb laten liggen. (of is het nou rechts.. ;-))

Je kunt hier reageren

