JAPANSE MARKT

Afgelopen zondag vond in Leiden een Japanse markt plaats. De kraampjes stonden opgesteld langs het Rapenburg en rond de ingang van de hortus. Hier kon je zien hoe je Japanse tekens moet schilderen en hoe sushi’s worden gemaakt. Mensen waren in de weer met bonsaiboompjes en bloemsierkunst, er werd Japans aardewerk verkocht, boeken en dvd’s over de Japanse cultuur en kookkunst. Natuurlijk kon je ook de sake, de rijstwijn, kopen en ook de vechtkunst was niet vergeten. Jammer dat het slechte weer een groot bezoekersaantal in de weg stond.

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur. Bookmark de permalink .

17 reacties op JAPANSE MARKT

  1. Anoniem zegt:

    wel cool die japanse markt zit op school boring!!

  2. boomkruiper zegt:

    Doe mij maar een serviesje 😉 Blijft altijd mooi dat porselein en die luchtvisjes ben ik ook dol op

  3. rietepietz zegt:

    Hun bloemsierkunst is natuurlijk niet te evenaren , een lust voor het oog . De beeldjes zijn ook niet te versmaden !

  4. Plato zegt:

    Maar de echte liefhebbers konden nog een beetje onder het kraampje schuilen. Ik vind die gestileerde beeldjes het mooist. Natuurlijk zou ik geen geld genoeg hebben gehad om te kopen maar kijken is ook al mooi. Tagrijn…je geeft een prima beeld van dit evenement. Het Hollandse petje gaat weer af.

  5. Hildegarde zegt:

    Geweldig !! wat had ik daar graag geweest ! maar het had wel niet goed geweest voor mijn portemonnee.

  6. Pasula zegt:

    Die japanse beeldjes vind ik heel erg mooi. Origineel idee zo’n japanse markt!

  7. klaproos zegt:

    wat een mooi gezicht, ik heb eigenlijk niet veel met japan, maar de sake is wel lekker, ja kan er alleen zo gruwelijk onverwacht dronken van worden:-))

  8. Thérèse zegt:

    Prachtig zo’n markt. Japan heet van ouds een heel interessante cultuur. Ik had deze markt graag bezocht. Het weer zou mij niet tegengehouden hebben. Mooie fotoreportage.

  9. Brimstone zegt:

    Mooi punt ook voor het houden van deze markt. In de Hortus is toch nog steeds een Japanse tuin?

  10. een stukje japan in leiden!
    je foto’s tonen mij hoe jij genoten hebt!
    @ jouw liefdesverklaring vind ik prachtig! :-)))
    morgen ben ik hier weer! :-))

  11. Hanny zegt:

    Leuk dat er zo’n markt gehouden wordt, om op deze manier een indruk te krijgen wat Japan te bieden heeft. Mijn speciale aandacht ging, zoals je waarschijnlijk kunt begrijpen, naar de Ikebana-schikkingen (de Japanse bloemsierkunst). Daarvoor gelden heel andere regels dan voor wat wij hier maken. De kunst is om met weinig bloemen een prachtig stuk te maken, want bloemen zijn duur in Japan.

  12. lenie zegt:

    doe mij maar een portie sushi en ….oké doe maar een sake derbie ..
    loop ik nog een rondje !! is weer eens wat anders als de Pasar Malam ;))

  13. Ik reed er (aan de overkant ) langs toen ik van een expositie kwam, mar was toen denk ik al een beetje op zijn eind.
    Off topic, ik ga met je meedenken speel zelf ook al een tijdje met de gedachte, alleen de tijd ontbreekt het mij.
    Maar heb misschien wel wat ideetjes.
    Moeten maar eens een biertje gaan pakken eerdaags en Leo ook uitnodigen.

  14. Renesmurf zegt:

    Het weer heb je helaas niet in de hand, maar zo te zien kwamen er toch nog een heleboel liefhebbers op af.
    Cultureel verantwoord.

  15. Annemarie zegt:

    OT: heb het lied er nog bijgezet. 🙂
    Slaap lekker voor straks!

  16. Di Mario zegt:

    Japans.. mmmm, wel intressant, maar ik weet niet of ik daar ooit op vakantie zou gaan. Tenminste.. tja, je weet het niet he. Ach, als ze mijn mavo-engels kunnen verstaan, dan zou ik het altijd nog een keer kunnen wagen.
    Love As Always
    Di Mario

  17. Annemarie zegt:

    Gelukkig dat het jou niet tegen heeft gehouden!
    Zelf weet ik weinig van Japan af, dacht ik. Maar nu ik zo de dingen zie die jij op je log hebt staan, denk ik: oh he, maar dat ken ik wel!

Je kunt hier reageren

