TJA…

 ‘WILLUWELLEPIES?’, vroeg het meisje aan de kassa bij Albert Heijn. Natuurlijk wilde Tagrijn dat. Hoe meer oranje hoe liever dezer dagen. Aangepast gedrag noemen ze dat.
Opgetogen keerde hij met zijn ongekamde leeuwtjes huiswaarts. Toch zat hem iets niet lekker. Zouden ze nou op het hoofdkantoor van Appie kunnen zien hoeveel welpies hij had gekregen en in welke kleur?
Hoe komt hij toch op die vreemde gedachte? Sinds kort kan je op de site van Albert Heijn het nummer van je bonuskaart intikken en dan kan je precies zien welke boodschappen je de laatste weken hebt gehaald. En dat Appie daardoor nu dus een heuse Big Brother is geworden die zijn klanten watcht, is niet zo’n leuk idee.
Hij verwacht dus binnenkort een mailtje: ‘Tot dusver kocht u steeds twee pakken melk per week. Waarom deze week maar een?’

We blijven nog even in voetbalsferen. In de krant las Tagrijn dat maar liefst 96,2 procent van de Britten het Nederlandse team zal supporteren:

Toch vond Tagrijn het wel opvallend dat de chauvinistische Britten een ploeg van het continent gingen steunen. Dus even op de site van de Guardian gekeken. Wat zegt die krant er zelf van?

Taaltest: Hij steelt, hij stal, hij heeft ge…. De Uitbijlage van het Leidsch Dagblad geeft het antwoord:

In de wekelijkse politieberichten in Het op Zondag lezen we steeds vaker dat de politie de verdachten met gelijke munt terugbetaalt:

Onder het motto: flauwer kunnen we het niet maken, introduceert Tagrijn na de Foto van de Maand, de Rechtszaak van het Jaar en de Waan van de Dag, met trots: het Plaatje van de Seconde:

Dit bericht werd geplaatst in TJA.... Bookmark de permalink .

20 reacties op TJA…

  1. Plato zegt:

    Allemaal gelezen. Leuke stukjes. Alleen dat verhaal van die Big Brother bevalt me maar matig. Ik heb vier leeuwen. Ze werden gewoon in mijn tas gegooid. Ik wil al een tijdje die bonuskaart niet meer gebruiken maar dan mis je ook de korting.

  2. Daarom heb ik nooit een bonuskaart gehad. Ik doe niet mee aan enquetes, niet aan prijsvragen, niet aan loterijen, ik sta geen telefonische verkopers te woord en ik spaar nergens voor. Ze kunnen van mij met zijn allen op het closet gaan zitten.

  3. rietepietz zegt:

    Sorry , maak ik zélf een bloeper , 2x niet is wél en dat was niet de bedoeling natuurlijk !

  4. rietepietz zegt:

    Ik kom weinig bij AH maar om niet niet de volle mep te hoeven betalen waar een ander bonuskoring krijgt heb ik dus een anonieme bonuskaart aan laten maken .Die laat ik ook uitsluitend scannen als dat nodig is om de korting te krijgen .
    Appie weet dus niéts over mij , ook op de PC log ik nergens in op dit soort sites en de wellukpies mogen ze houden al komt het maar zéér sporadisch voor dat ik genoeg besteed om er recht op te hebben .
    Je hebt wél weer wat mooie “bloepers ” gevonden Tagrijn !
    groetjes , Riet

  5. Martine zegt:

    Mooi toch? Dat ze die show van een steeltje hebben voorzien? Dat geeft tenminste een beetje houvast in tijden van elastieke benen..
    Ik welpie niet. Ik pak ze altijd wel aan, maar vervolgens doe ik er het dichtstbijzijnde kind een plezier mee. Scheelt mij weer een hoop rommel in huis en het voelt geweldig, de lol van zo’n verrast koppie iedere keer.

  6. Thérèse zegt:

    Zo lees ik altijd een beetje krant, op zoek naar de eigenaardige dingen, de tja…..’s zeg maar.
    Leuk!

  7. Zakina zegt:

    tja… AH zal zich wel afvragen waarom ik zo weinig kom en als ik kom, dan is het meestal voor dezelfde dingetjes. Maar voor mij dus geen wellupies, daar kom ik te weinig voor… zal big brother me nu over gaan halen (met speciaal voor Zakina-korting) vaker te komen?
    Leuk dat de Engelsen ons steunen 🙂

  8. Brimstone zegt:

    Heb je een uitstalkast voor alle AH verzamelobjecten? En dat AH mee kijkt tot in je keukenkast is bekend, toch maar liever geen bonuskaart.
    Mooie stunt trouwens van ‘GeenStijl’. De Britten zagen de humor er ook wel van in.

  9. klaproos zegt:

    tja tagrijn, je tja logjes staan bol van ongeregeldheden:-)
    ah… let op de kleintjes dat zeggen ze fijntjes, ik denk dat ze overal op letten:-)
    pas op….. ik kijk ook een beetje mee:-))
    flitsssss en weer weg
    groetjes
    klaproos

  10. tja ..
    volgende stap is een lijst met alle reakties die je gegeven hebt in weblogland.
    met een bonus voor elke 10de reaktie? :-))

  11. Jaco zegt:

    Het verbaast me weinig dat de AH al die gegevens bijhoudt. Gelukkig heb ik nog steeds een ongeregistreerde kaart die het net zo goed doet als een ongeregistreerde. De AH weet dus precies wat ik koop, maar niet wie ik ben en waar ik (precies) woon.
    Misschien is het een andere vorm van stelen die ze hier bedoelen, bijvoorbeeld met een bezemsteel?
    Leuke tja’s weer!

  12. Di Mario zegt:

    Snap je nou waarom ik weiger om een bonuskaart aan te schaffen.
    Love As Always
    Di Mario

  13. boomkruiper zegt:

    Big Brother kijkt tot achter je huig hoor. En via het type wc-rol dat je kocht hoe het e.e.a. verteerd is. Hoog tijd voor een andere winkel 😉 Dan maar geen oranje monstertjes…

  14. Pasula zegt:

    Nog een wellepie erbij nodig? Ik kreeg er laatst eentje zonder dat ik besefte dat er alweer een nieuwe rage was. Ik mis nog steeds 1 smurf…

  15. Hildegarde zegt:

    Jaaaaaah, er wordt zoveel van ons geregistreerd, Big Brother indeed.

  16. Niklas zegt:

    Volgens van Dale is hier geen sprake van hacken, want dat is: “inbreken in een computer om gegevens te achterhalen of te wijzigen”.
    Hier wordt (zonder inbraak!), naar aanleiding van een oproep, massaal gereageerd op een enquete, waarvoor geen handelingen worden verricht die zelfs maar onbehoorlijk kunnen worden genoemd. Je kunt hoogstens die site het aanrekenen dat ze deelname aan de enquete vanuit andere landen niet geblokkeerd hebben.

  17. lenie zegt:

    ik vind het gesteeld wel erg mooi hoor ..
    in appie heb ik me al vaker vergist ….
    die extra bonus op die kaart had écht niet gehoeven 😉

  18. Tsja met die Engelsen erbij krijgen we natuurlijk wel een aantal miljoen extra fans.
    Zou Appie in Engeland nou ook hun welluppies gaan dumpen.

  19. Marcel zegt:

    Het is eigenlijk wel grappig dat die Engelsen achter Nederland staan. Ook wel te begrijpen. Met Frankrijk heeft Engeland zoveel oorlogen gevoerd, dat ze nog steeds geen hartelijke vrienden zijn. Italie weet ik eigenlijk, mogelijk omdat ze een sterke competitie hebben. Roemenie zien zij blijkbaar niet als partij.

Je kunt hier reageren

