BEELDEN UIT ZIMBABWE

Afgelopen zondag was het uitgelezen weer om weer eens naar de Leidse Hortus te gaan. Door de hele tuin verspreid staan vijftig beelden van de Zimbabwaanse kunstenaar Dominic Benhura (1968) onder de titel My World ‘Mugariro’.  Als vader van vijf kinderen en zelf weeskind, is hij vooral geïnspireerd door de zorgeloosheid van de kinderen en de band tussen moeder en kind. Ook de schoonheid van de natuur in Zimbabwe is een belangrijk thema in zijn kunst: er is een grote verscheidenheid van planten en dieren te zien.
Hij exposeerde zijn werk al met groot succes in vele plaatsen in de wereld, ondermeer in Berlijn, Londen, New York, Melbourne, Singapore, Toronto en Kaapstad.
Uit de vijftig beelden maakte Tagrijn een beperkte selectie van veertien. En op sommige foto’s zie je ook nog een stukje van de tuin die er nu weer schitterend bij ligt.

De expositie ‘My World ‘Mugariro’ van Dominic Benhura is tot 19 oktober 2008 te zien in de Hortus Botanicus in Leiden. Iedere dag geopend van 10 tot 18 uur. Meer informatie op de site van de Hortus.

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur. Bookmark de permalink .

20 reacties op BEELDEN UIT ZIMBABWE

  1. Hé, potjandikkie, die heb ik gemist. Nu had ik daar een goede reden voor…ik woonde het huwelijk van een neef bij in Tsjechië. Was ook leuk, maar ik vind het wel tof dat ik die beelden nu toch nog zie. Andere stijlen, die me ook al weer aanspreken.

  2. Zakina zegt:

    wat een mooie beelden.. kan niet zeggen welke ik het mooiste vind, maar er zijn er drie waar ik lang naar heb zitten kijken. wat mooi

  3. Rietepietz zegt:

    Mooi Tagrijn , ik zou hier zéker wel een keus uit kunnen maken ….hoewel ,als ik maar één beeld zou mogen kiezen wordt het nog knap lastig!
    groetjes , Riet

  4. penseel zegt:

    op aanraden van beusje kwam ik naar de beelden kijken, nou ja heb ze inmiddels al zeker vier keer bekeken en vind ze geweldig mooi.
    kan ook niet zeggen wat of welke ik het mooiste vind want ze vertellen allemaal een verhaal, kan het niet laten om weer te kijken zie dat de expo nog voorlopig open is.
    zou het ook leuk vinden om eens te gaan kijken.

  5. Plato zegt:

    Ziet er uit als de moeite waard. Mooi zonnig dagje. Die beelden zien er moderner uit dan het bewind dat daar aan de macht is.

  6. ‘Kernachtig’ is het woord dat ik bij deze beelden vind passen.

  7. Renesmurf zegt:

    Dat heb je prachtig vastgelegd, erg mooi.
    Hier in het park staan ook wel eens merkwaardige dingen, ik kijk er wel eens naar.

  8. teFre zegt:

    Heel erg mooi! Ik denk dat ik binnenkort ook maar weer eens een kijkje ga nemen op de Hortus. Die macro-lens van mij ligt anders ook maar zo weg te stoffen 😉

  9. Thérèse zegt:

    Het zou bijzonder de moeite zijn ze in het echt te zien. Je hebt er prachtige foto’s van gemaakt, hoor, maar je wilt er toch zelf staan om ze goed te kunnen bekijken.
    Nou, het is nog een tijdje, zag ik. Dus wie weet?

  10. beuzeblaadje zegt:

    Geweldig mooi Tagrijn!!!!
    Meer dan schitterend deze Zimbabwaanse kunst! Alleen hierom zou ik al wel weer naar
    Leiden willen komen!
    Ik zou niet kunnen kiezen welke ik de mooiste vind, ze zijn allemaal stuk voor stuk prachtig!
    Bedankt dat je ons dit niet hebt onthouden!
    beuzeblaadje

  11. klaproos zegt:

    ik heb erg genoten van deze beelden tagrijn,
    mooi om te zien
    dank je wel

  12. boomkruiper zegt:

    Wat is het toch groen in Leiden. De meeste Afrikaanse kunstwerken vind ik zo standaard maar deze steekt er met kop en schouders bovenuit. Prachtig die gepolijste koppies

  13. ’t zijn inderdaad heel ander beelden dan die van vigeland, maar daarom niet minder mooi!
    ik vind enorm veel liefde en puurheid in deze beelden.
    dankjewel om mij deze kunstenaar te leren kennen, tagrijn!

  14. Brimstone zegt:

    Mooie beelden. De Hortus is een prachtige plek om deze te exposeren.

  15. Pasula zegt:

    Schit-te-rend! Die Haagse Hortus is ook wel een leuk uitstapje voor mij. Mooie foto’s Tagrijn!

  16. Di Mario zegt:

    Mooie beelden zitte erbij. De hortus is ook mooi, die heb je netjes bijgehouden 😉
    Love As Always
    Di Mario

  17. lenie zegt:

    je bent al de tweede met een beeldenlog , en ook al zo mooi , zijn zeker beelden bij die ik zéér mooi vind !!
    toch maar es heen …nemen we mee in het weekendje Leiden ;))

  18. Vedat zegt:

    Even schrok ik, toen ik de titel van het blogje zag. Gelukkig waren het mooiere beelden dan ik voor ogen had. De Hortus staat al een tijdje op mijn verlanglijstje, maar telkens stel ik weer andere prioriteiten.

  19. Mooi he die beelden, ik was er laatst om wat trouwfoto’s voor vrienden van me te maken en genoot toen ook al zo van de beelden.
    Eerdaags op en zonnige dag ga ik ook zeker nog een keer terug.
    Off topic, doe Ans en Arie alvast de groeten van me hahahah

Je kunt hier reageren

