BIJENMARKT

Afgelopen zaterdag hield de Leidse Imkervereniging weer haar jaarlijkse bijenmarkt. Dit keer was niet gekozen voor de vaste lokatie op he terrein van  de Sterrenwacht, maar stonden de kramen en de bijenkasten opgesteld in het Trigonparkje.
Je kunt je afvragen of dit een gelukkige keus is geweest. Want het aantal bezoekers was, in tegenstelling tot andere jaren, zeer matig. En aan het weer heeft het echt niet gelegen.
Het bijenvolk was nadrukkelijk wel aanwezig. Hieronder een bijenvolkje achter glas, waarin de bijenkoningin met de blauwe stip goed te zien is.
Ook in de kasten vlogen de dieren af en aan.

Even een blik op het parkje:

Vooral kinderen vinden het leuk zelf een waskaarsje in elkaar te draaien:

De bijen van deze meneer hebben erg hard gewerkt:

Een wipkip doet het altijd:

Met bijen had dit niet veel te maken, maar het was wel leuk om naar te kijken:

Ook liep er nog een klein geitje rond dat best door de kinderen geaaid wilde worden:

De juffrouw van de schoonheidssalon was er ook:

En dat alles onder de vrolijke klanken van een koortje dat heel erg zijn best deed:

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

19 reacties op BIJENMARKT

  1. Zakina zegt:

    Die eerste foto vind ik heel leuk. Leuk zo’n markt, zo’n kaarsje maken lijkt me ook enig… maar die bijen hoef ik niet te zien brrrr. Die pot honing lust ik wel

  2. J@ntje zegt:

    prik!!
    ik heb je!!

  3. rietepietz zegt:

    Het ziet er toch gezellig uit en iets minder druk is , voor de mensen die er wél gekomen zijn een pluspunt .
    Zo te zien zaten de bijen gelukkig achter gals want een bijensteek kan lelijk aankomen .
    groetjes , Riet

  4. boomkruiper zegt:

    Koningin met Stip…:)

  5. Plato zegt:

    Oh, is DAT nou een koningin. Ik dacht altijd dat ze veel groter was. Interessant evenement. De dingen er om heen hebben dan misschien niet alles met bijen te maken, maar het is wel gezellig voor de mensen.
    Erg leuk logje.

  6. Daisy zegt:

    Mooie fotoreportage heb je gemaakt! Gr Daisy

  7. Thérèse zegt:

    Een heel leuk gebeuren met nog van alles eromheen. En het is heerlijk de honing van een imker.

  8. Judith zegt:

    Het Trigonparkje… hmm, niet de meest voor de hand liggende keuze. Jammer van de lage opkomst.
    Wel leuke, vrolijke foto’s!

  9. teFre zegt:

    Ziet er gezellig uit, maar krijg er de kriebels van… 😉

  10. Brimstone zegt:

    Leuk dat dit soort marktjes ook in de stad gehouden worden. Het zag er vreselijk gezellig uit.

  11. lenie zegt:

    lijkt me nou eens leuk om te zien
    zo’n bijenvolk ….dat mannetje met
    de kromme rug erbij …mooie foto is dat !
    honing ben ik gek op , wist je dat je voor allergieen , de honing uit je eigen omgeving moet eten en dat het dan een stuk prettiger gaat ?? Zo ben ik hooikoorts kwijtgeraakt !!

  12. Di Mario zegt:

    Zeg honing is dan wel heel erg lekker, maar ehhh, verder hou ik me graag ver verwijderd van dit soort dieren.
    Love As Always
    Di Mario

  13. wat een feest, tagrijn!
    wonderlijk wat deze beestje allemaal klaarspelen, eh?
    bezig bijtje .. :-))

  14. Jammer dat de belangstelling een beetje tegenviel in verhouding tot vorige jaren.
    Ik kon niet vanwege een bedrijfsuitje maar door jou foto’s heb ik toch en idee gekregen.
    Maar volgend jaar hoop ik toch weer op het terrein van de Sterrenwacht.

  15. Annemarie zegt:

    En toch lijkt het op je foto’s toch wel redelijk druk, maar dat zal dan wel een vertekenend beeld zijn.
    Bijen zijn altijd zeer interessant om naar te kijken. Dit logje doet me denken aan de zomervakanties in Frankrijk. Daar stond op markt ook altijd een imker. Geweldig om naar die kasten te kijken.

  16. Renesmurf zegt:

    Ik denk dat dat voor een keertje wel leuk is, maar een tweede keer zou ik niet gaan.
    Dat is net als een hobbymarkt of zo, leuk, maar niet voor vaker.

  17. beuzeblaadje zegt:

    Wat een leuk log Tagrijn!
    Super dat die koningin onder de bijen zo goed in beeld is te zien! En verder ziet het er daar uit als een heel gezellige middag. Jammer toch dat het aantal bezoekers tegenviel terwijl er genoeg leuks te zien is!
    Groetjesss,
    beuzeblaadje

  18. klaproos zegt:

    wat een leuke middag zal dat geweest zijn met vogels van divers pluimage tagrijn,
    neus en ik hebben van het voorjaar een soortgelijke tentoonstelling gezien maar dan binnen,
    geweldig dat de bijtjes zo ijverig zijn hé,
    heb je mede gedronken??
    “ikwilbijehorenzoemen” verstond ik ooit, toen vriendinneke zei,
    ik wil bij je horen zoen me..
    een heel mooi logje..
    * zzzzzzzzzzzzzzzzzoem verder naar volgende logske*

  19. Geertje zegt:

    Ziet er gezellig uit!
    Fijn te zien dat er nog bijenvolkeren zijn; veel bijen zie je hier in Den Haag niet meer. Hommels wel.
    Leuk is dat hoe je kan zien wat je allemaal met die producten kan doen.Knap gemaakt die “rare vogels”!

Je kunt hier reageren

