GELD MOET ROLLEN…

 Voor de Dagoberts of Dagobertha’s Duck onder de lezers, heeft Tagrijn wat aardige tips verzameld.
Wat je allemaal kunt doen als je geld te veel hebt, als die jackpot nu eens een keertje jouw kant op zou rollen.
Je zou bijvoorbeeld met een achteloos gebaar ‘nee’ kunnen zeggen tegen een aangeboden filmrol.
Dat deed Sean Connery bijvoorbeeld. Hij had de rol van Gandalf kunnen krijgen in de film The Lord of the Rings. De producer zegde hem 10 tot 15 procent van de opbrengst toe. Maar Sean had daar echt geen trek in. Het had hem tussen de 290 en 345 miljoen dollar opgeleverd. Maar ach…
Je kunt ook, zoals een vrouw in Londen deed, 2,7 miljoen kcalorieën kopen om aan te tonen dat je echt ‘schijt aan Sonja’ hebt. Ze gooide in een filiaal van Woolworth 10656 Marsrepen in haar wagentje. Kosten 2500 euro.
Doe eens wat leuks met je haar. Doe als de actrice Catherine Zeta-Jones: zij laat de kapper regelmatig haar lange haren met kaviaar behandelen. Dat kost haar iedere keer 470 dollar. Maar echt zoden aan de dijk zet dat natuurlijk niet.
Nee, dan kan je beter voor eeuwige roem gaan en zorgen dat je in het wassenbeeldenmuseum van Madame Tussaud terecht komt. Daarvoor hoef je geen beroemdheid meer te zijn. Stuur een goedgelijkende foto, maak even 270.000 dollar over en binnenkort ben je te bewonderen!
Of koop een kat waarvan jij of je bezoekers voor honderd procent gegarandeerd geen allergische reacties krijgen. Voor 3950 dollar verkrijgbaar in de betere dierenzaak. Er is wel een wachttijd van vijftien maanden.
Maar het allersimpelst is natuurlijk om er gewoon heel slordig mee om te springen. Zoals het Pentagon doet bijvoorbeeld. Men heeft becijferd dat ze daar tussen 1945 en 2000 voor 700 miljard dollar aan wapentuig zijn kwijtgeraakt. Gewoon spoorloos verdwenen…

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

23 reacties op GELD MOET ROLLEN…

  1. Zakina zegt:

    Goh dus hij zou Gandalf zijn gaan spelen… ach, Sean is toch al rijk 🙂
    Kaviaar in je haar, onzinnig!!

  2. plato zegt:

    Whahaha, die laatste is wel heel makkelijk. Laat het pentagon maar eens gaan kijken bij de zware jongens (710 – 670 etc).
    Die Sean..die zal toch wel miljardair zijn, neem ik aan. Ach, wat moet je dan nog met zo’n fooi. Dan zijn er wel belangrijker dingen in het leven.

  3. Vedat zegt:

    Heel erg bedankt voor de tips, waar je niets mee opschiet. Als ik zoveel moeite moet doen om op een onzinnige manier geld kwijt te raken, dan gooi ik het bij Dagobert Duck op de geldhoop. Is net zoiets als water naar de zee dragen, maar dn heb ik wel fijn de tijd om lekker op het strand te liggen en te genieten.

  4. Renesmurf zegt:

    Het geld is niet eerlijk verdeeld, dat is wel duidelijk.
    Wat een bedragen zeg!
    Geld circuleert, dus weg is dat niet.

  5. penseel zegt:

    ik ook niet, maar inderdaad waar blijft al dat geld dan toch…..

  6. beuzeblaadje zegt:

    Jeeeeeetje Tagrijn,
    hier lees je nog eens wat!!
    Maar voorlopig hoef ik helaas
    nog geen gebruik van je tips te maken!
    Groetjesss,
    beuzeblaadje

  7. klaproos zegt:

    tssssssssssssssssssssssssssssssssss
    dat pentagon:-))
    ken jij het programma over de balk…..
    veel gemeentes en steden in nederland konden er ook wat van hoor,
    ik ben niet zo geldlustig, zie het meer als een noodzakelijk iets om te kunnen leven/wonen
    maar verder kan het me gestolen worden:-))
    groetjes
    klaproos

  8. wat een heerlijk logje, Tagrijn. Na een weekje weg is de pot ook op en ook zonder (veel) is het hier prima toeven op deze aardkloot. Maar wel makkelijk als je dat hebt wat je nodig denkt te hebben, meer hoeft van mij niet.

  9. ja en wie heeft het nu,… ik niet dus…

  10. Dat heb ik nou ook altijd. Dat er dingen spoorloos verdwijnen. Bij mij gaat het dan meer om paraplu’s en pennen. Evengoed. Daar zitten soms ook best dure tussen.

  11. lenie zegt:

    tedoeme……ik ga dat spoorloze spoor eens opsporen ;))))

  12. boomkruiper zegt:

    Ian McKellen deed het weergaloos. Bij Sean had ik me toch aan zijn accent geergerd 😉

  13. Thérèse zegt:

    Ja, ik had ook een geluksdubbeltje in een soort sieraadje om mijn nek. Op een dag was het zomaar weg…..verloren, gepikt….?
    Het mooiste vond ik altijd dat staan in die duikhouding bij zijn ‘zwembad’. Het is wel leuk fantaseren wat je er allemaal mee zou kunnen doen.

  14. f r e d zegt:

    ik herinner mij plots, dat ik mijn geluksdubbeltje kwijt ben.

  15. Brimstone zegt:

    Ik fantaseer weleens wat ik zou doen als ik een miljoen win. Steevast kom ik dan tot de conclusie dat het te weinig is en dat ik er nog een paar nodig heb 🙂

  16. rietepietz zegt:

    Het zou hélemaal goedkomen hoor als ik “de grote poet “zou winnen .
    De énige reden dat ik zo’n grote prijs zou willen winnen zou zijn ;
    “een paar aardige starterswoninkjes kopen zodat de kleinkinderen allemaal zonder schuld “van start zouden kunnen ”
    Voor onszelf hebben we ruim wat we nodig hebben en zit ik niet op een grote prijs te wachten , wat een sukkel hé!
    groetjes , Riet

  17. nu we ’t over geld en wapentuig hebben..
    door fouten in de bestelling, kampt het belgische leger met een tekort aan kogels.
    dit zorgt uiteraard voor problemen, zowel bij onze soldaten in afghanistan als in de ardennen.
    om geen kogels te verkwisten, roepen de soldaten voortaan ‘pang-pang’. :-))))
    ’t zou een goei belgische mop kunnen zijn ..

  18. Di Mario zegt:

    Spoorloos verdwenen.. mmmm, right, ik denk gewoon doorverkocht.
    Love As Always
    Di Mario

  19. Je hebt me even aan het denken gezet. Geld moet rollen, dat is waar.
    Maar niet uitgeven aan extreme dingen, dat is mijn devies.

  20. Daar ik alweer van plan ben om volgende maand de staatsloterij te winnen zijn deze tips heel welkom.

  21. Annemarie zegt:

    OT: heel apart.. Ik heb tot nu toe nergens last van.
    kan natuurlijk wel zijn dat het bij photobucket ligt? Want veel loggers gebruiken die!!

  22. Annemarie zegt:

    Muwhaha, volgens mij moeten wij gewoon maar dat geld wat verdwijnt oppikken.. 😉 Dan zijn we zo dago’s!

  23. Hanny zegt:

    Zo ben ik benieuwd wanneer de uitgaven van ons koninklijk huis boven water komen en dan blijkt hoeveel geld over de balk is gegooid door de hoogheden.

Je kunt hier reageren

