DE KORTSTE NACHT

Kort nachtje, zucht de zon,
Laat naar m’n nest en
morgen weer vroeg op.
Ik schijn me rot
de laatste tijd.
Ik kan soms toch zo
naar de winter verlangen.

Dit bericht werd geplaatst in Tagrijm. Bookmark de permalink .

21 reacties op DE KORTSTE NACHT

  1. Wenonah zegt:

    Wat een gaaf gedicht!

  2. Plato zegt:

    Whahahahahaha…kostelijk….wat ben jij toch goed in die korte gedichten. Kees Stip heeft een Leidse opvolger maar dan anders.

  3. Rietepietz zegt:

    zucht….. en dat gaat tóch al zo snel !

  4. Judith zegt:

    De kortste nacht ja, maar ook de langste dag! In Finland, waar ik heb gewoond, wordt 21 juni (oftewel Juhannus) altijd uitbundig gevierd. Dat is ook wel voor te stellen, gezien de megalange winters die dit land kent…

  5. Annemarie zegt:

    Helemaal mee eens! Ik wil ook winter!!!!!

  6. boomkruiper zegt:

    Lang dagje lacht de nacht …

  7. joanna zegt:

    Nu voor mij mag het zo blijven, na al dat slechte weer met kou en regen wat wij gehad hebben, wij hebben hier sinds een paar dagen temperaturen tot 34° heerlijk hoor.
    Love Joanna

  8. beuzeblaadje zegt:

    Leuk vers maar ik wil er liever
    nog niet aan denken dat we nu
    al weer langzaam “achter uit” gaan….
    Doeiiii,
    beuzeblaadje

  9. winter…??? Nee,,, niet doen…!!!

  10. Jenny zegt:

    Die zon moet niet zo zeuren! Maar gewoon haar best blijven doen, ze slaapt toch al lang genoeg uit!
    Groetjes!
    p.s leuk gedichtje!

  11. f r e d zegt:

    kort is goed; te kort niet….

  12. Renesmurf zegt:

    Eindelijk, daar is die dan, DE ZOMER!!
    Lang naar verlangt, toch gekomen.,
    Heerlijk!!

  13. penseel zegt:

    goh wat een speciaal gedichtje
    ik verlang altijd naar de lente en zomer, hij kan voor mij niet lang genoeg schijnen.
    helaas zonnetje ik hou van jou en van mij mag je nog een poosje blijven

  14. Martine zegt:

    Ja, het valt niet mee om het zonnetje te zijn, altijd maar vrolijk moeten schijnen..

  15. Di Mario zegt:

    Ik heb graag korte nachtjes. Met hete avonden…
    Love As Always
    Di Mario

  16. Marcel zegt:

    Nou, voor mij mag het lekker lang licht blijven hoor!

  17. Thérèse zegt:

    Voor mij is het ook eerder de langste dag.
    En die zon….die moet niet zeuren, gewoon lekker schijnen.
    Je bent een zonnetje of je bent het niet.
    Prettig weekend.

  18. teFre zegt:

    Winter???? Ok, ok, bloedhitte hoeft voor mij ook niet, maar winter?!

  19. Hanny zegt:

    Wat apart, dacht ik, een log in het weekend van Tagrijn. Maar dit leuke gedichtje moet natuurlijk op deze datum geplaatst worden.
    Dat verlangen naar de winter deel ik met de zon. Niet om het vele werk in de zomer. Maar wel om de hitte te ontlopen, die morgen over ons heen dreigt te spoelen.
    Fijn weekend verder!

  20. klaproos zegt:

    :-)))
    heerlijk gedichtje,
    de langste dag…
    morgen gaan we al weer aftellen…
    fijn weekend gewenst tagrijn
    groetjes
    klaproos

Je kunt hier reageren

