TJA…

Het EK 2008 is voorbij, maar vandaag toch nog even terug, omdat het zo leuk was:
Bijvoorbeeld toen Tom Egberts het over de verbazing van de Bernse bevolking over de oranjekolonie had:
‘Ze staan daar toch met hun ogen te klapperen’.
En na de wedstrijd tegen Frankrijk stelde:
‘We hebben Frankrijk onder de vloer geveegd’.
Of als je in het Sportjournaal hoort dat ‘de Irenestraat in Goirle is uitgeroepen tot de oranjeste straat van Nederland’.

Ter verhoging van de feestvreugde werd in Roelofarendsveen een zebrapad oranje gekleurd. De gemeente vond het eerst wel een grappige oranjestunt. Maar nu het feest voorbij is, moeten de versierders de boel natuurlijk wel opruimen. En dat is het probleem. Want er is gebruik gemaakt van degelijke en eersteklas betonverf. Slijtvast… Witte verf erover werkt niet. Dat slijt in een ommezien en dan is het oranje weer zichtbaar. Het EK zal de mensen in Roelofarendsveen dus nog heel  lang heugen…

  
E.M. te Poele promoveerde aan de Groningse universiteit en had een laatste stelling waar minister Klink maar eens over moet nadenken:
‘Naast een rookverbod zou ook een verbod op overmatig parfum- en aftershavegebruik in de horeca een verademing zijn.’


In 1981 vond deze Leidse student dat studenten eigenlijk maar bitter weinig in het onderwijs te vertellen hadden. In een proefschrift legde hij uit hoe meer invloed van de student kon worden verwezenlijkt. Hierop promoveerde hij. Vraagje: wie is die student? Onderaan dit log vind je de oplossing.


Vorige week kreeg Tagrijn dit verrassende mailtje:


Denkt men nu werkelijk dat Tagrijn zich inspant om dat hele formulier in te vullen? Hij heeft dat bedragje echt niet nodig. Hij heeft immers nog steeds het bedragje achter de hand dat hij zes jaar geleden van Microsoft ontving?


De student die je hierboven ziet, is Job Cohen, de burgemeester van Amsterdam!

Dit bericht werd geplaatst in TJA.... Bookmark de permalink .

16 reacties op TJA…

  1. Zakina zegt:

    Cohen had toen dus al een oude rot kop … tja…

  2. Renesmurf zegt:

    Dat oranje lijkt ook nog eens nergens naar.
    Zoiets moet ook door experds gebeuren!
    Parfum verbieden ben ik wel voorstander van!
    Versprekingen, ach.

  3. 10eke zegt:

    Weer leuk bij elkaar gevonden. Vooral die van de horeca en Tom Egberts vind ik leuk om te lezen.
    Fijne dag, gr 10

  4. klaproos zegt:

    dag tagrijn
    cohen heb ik in een keer goed, die man heeft mooie ogen :-))
    en verder denk ik dat ik mijn muren maar ga verven met de oranja varf:-))
    🙂
    slaap je lekker??
    dan is ’t goed
    groetjes
    klaproos

  5. Zo, Riet hierboven heeft gelijk. En over dat parfumverbod, wat te denken van stinkvoeten? Een paar jaar geleden ging ik in Leeuwarden in de Bonifatiuskerk naar een middeleeuws passiespel en ik herinner mij de voorstelling voornamelijk olfactorisch. De voeten van de man naast mij… ik krijg het weer benauwd als ik aan die middag denk. Het was in één woord walgelijk. Ik kon wel van hem vandaan schuiven in de bank, maar niet opstaan.

  6. Rietepietz zegt:

    Ze zijn weer erg scherp Tagrijn!
    Als ik me goed herinner ontving ik ook een derlijke @ mail , ik merk dat meteen aan als SPAM en neem niet de moeite zelfs maar te lezen omdat ik zéker weet dat niemand mij zómaar , welk voordeel dan ook zal komen brengen !
    lieve groetjes , Riet

  7. Plato zegt:

    Die foto van Job C. was wel heel herkenbaar. Had ik meteen (en dat komt weinig voor).
    Dat oranje zebrabad zou ik gewoon zo laten. Kwestie van wennen. En over 4 jaar schilderen ze het toch weer oranje.
    Dus jij bent miljonair Tagrijn. Niet dat ik de achtergrond snapte maar het staat wel erg leuk.

  8. f r e d zegt:

    er was eens een oranje zebra…… iah iah iah.

  9. Thérèse zegt:

    Geen enkel Leids detail heb ik tot nog toe herkend, maar Job Cohen zag ik toch maar meteen.
    Allemaal leuke dingen, maar ik ben ook wel voor een verbod van die stinkdingendingen zoals parfum enzo. Eéntje gaat nog wel, hoeft niet, maar goed, maar al die luchten door mekaar, jakkiebah! Maar ik ben ook weer tegen verbieden van overheidswege, dus toch misschien maar niet? Stinken en laten stinken dan maar.
    Prettig weekend voor jou.

  10. sylvester zegt:

    Als ze nu toch dat zebrapad wit schilderen, dan is tie weer klaar voor de volgende wedstrijd van oranje 😉

  11. dit is weer zo’n log waarbij mijn lachspieren in actie schieten!
    of ..
    om het met de woorden van een bekende webbie te zeggen;
    (vraagje: wie is deze webbie? onderaan deze reaktie vind je de oplossing.)
    ik heb deze morgen het mooiste kleurpotlood toegereikt gekregen! daarmee is alweer een mooie bladzijde van mijn schitterend kleurig prentenboek ingekleurd!’
    tagrijn

  12. Brimstone zegt:

    Je foto’s in het Leids Detail zijn stukken moeilijker dan deze jeugdfoto van Cohen, dat valt niet te missen.
    En uh………wie gaat dat betalen van dat zebrapad?

  13. Di Mario zegt:

    Toch ff terug gaan scrollen, maar je herkent hem er wel uit.
    Love As Always
    Di Mario

  14. Hanny zegt:

    Wie het kleine niet eert …… Tja

  15. Annemarie zegt:

    Ik vind vooral het oranjezebrapad een geweldige stunt!! 😀

  16. Zo zie je maar hoe mensen heel anders terecht kunnen komen. Mooi dat je dit gevonden hebt hhah

Je kunt hier reageren

