LEIDSE LAKENFEESTEN 2008 (1)

De Lakenfeesten 2008 zijn begonnen. Donderdagavond trok een bonte stoet versierde boten door de binnenstad. Ook nu was deze Peurbakkentocht weer een kleurrijk spektakel. Uit de vele boten moest voor dit verslag een keus worden gemaakt. Dat was niet eenvoudig, want er waren veel meer boten de moeite waard dan op deze vijftien foto’s  te zien zijn.
Erg vernuftig was de man met de koffers. Ogenschijnlijk met twee handen die de koffers vast hielden, maar er moest natuurlijk ook nog gestuurd worden. Een extra handje bracht onzichtbaar de oplossing. En de motor was verstopt in een van de achterste koffers. Terecht won de man de eerste prijs. Er was weer heel veel muziek. Zoveel, dat de verschillende groepjes bijna niet uit elkaar waren te houden en elkaar met behulp van de volumeknop probeerden te overstemmen. Alleen de twee dames die in onvervalst Leids zongen over ‘de majoretten die liepen voor de trompetten’ en ‘drrie oktoberr is van ons, drrie oktoberr is van hierr’, zorgden wel dat ze er bovenuit kwamen!

(De vrijdagse rubriek Leids Detail moet deze week wijken voor de Lakenfeesten. Drie uur na het maken van de laatste foto staat het al op het weblog! En nog een uur eerder op het weblog Leiden. Bij wijze van uitzondering zal dit keer ook op zaterdag een logje worden geplaatst.)

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

26 reacties op LEIDSE LAKENFEESTEN 2008 (1)

  1. Zakina zegt:

    Hartstikke leuke foto’s 🙂 Lijkt me een leuk feest

  2. Anoniem zegt:

    Wat een fleurig en kleurig spektakel!
    Ik ga je logjes even “inhalen”……

  3. Die man met de koffers vind ik ij-zer-sterk. De kabouters vind ik ook mooi.

  4. Plato zegt:

    Wat een spectakel is dat geweest. Die kofferman is inderdaad heel bijzonder….Dat iemand daar op komt…zo creatief.

  5. Marcel zegt:

    Grappig al die boten. Inderdaad lijkt het op carnaval of op de roze zaterdag.

  6. rietepietz zegt:

    Wát een feestelijk en kleurrijk gebeuren maar ook , wat een vindingrijkheid voorde “kofferboot” .
    Dit is weer Leiden op z’n best Tagrijn .
    groetjes , Riet

  7. Jenny zegt:

    Carnaval op het water!Echt leuk, al die versierde boten en die man met die koffers……..GAAF bedacht!!!!!!!
    Bedankt voor het meegenieten!
    Groetjes!

  8. Niklas zegt:

    Nou, als ze hier in Emmen ook zulke fraaie feesten organiseren, ga ik het ook een stad noemen.
    Maar ja, we hebben hier geen grachten…

  9. Renesmurf zegt:

    Wow, wat een vrolijke fleurige boel daar zeg! Schitterend gewoon, mede dankzij het weer!

  10. druiveke zegt:

    Ooh…wat ziet dit er gezellig, vrolijk, kleurrijk en feestelijk uit! Gelukkig werkte het weer zo te zien ook mee, dubbele pret! Mooie reportage weer!

  11. Annemarie zegt:

    Geweldig hoor om te zien. 🙂 Heel kleurrijk ook!
    Ik riep net al bij Emile: nu snap ik waarom ik altijd naar Tirol ga, hahaha.

  12. Gadisa zegt:

    leuk, leuk … de foto’s van dit feest verschijnen overal 😀
    die man met de koffers, heus ik vond ‘m geweldig!

  13. tagrijn zegt:

    @ Di Mario: Het was op donderdagávond en dus is iedereen vrij.

  14. boomkruiper zegt:

    Wat een leuk spektakel. De man met de koffers is wat mij betreft echt de winnaar

  15. loontjuh zegt:

    Mooie reportage, ik kon onverwachts niet, zo heb ik er hier van genoten, fijn weekend, groetjes.

  16. Brimstone zegt:

    Dat zijn geen peurbakken meer, maar carnavalswagens op het water!
    Die koffers vind ik toch wel heel knap gedaan.

  17. Martine zegt:

    Dat ziet eruit als een vrolijk feest. Die koffers zijn inderdaad geweldig!

  18. klaproos zegt:

    geweldig tagrijn wat een kleurig feest zeg, daar hebben ze héél wat lakens voro moeten verven:-))
    veel plezier gewenst hé,
    en maak er een fijn weekend van
    groetjes
    klaproos

  19. Di Mario zegt:

    Wat een gezellige boel daar. Ik verbaas me elke keer over het aantal mensen wat er staat, hoefden die niet te werken of krijgt iedereen daar vrij zoals in het zuiden des lands met carneval het geval is.
    Love AS Always
    Di Mario

  20. Hildegarde zegt:

    Een vrolijke bende, dat is wel duidelijk 🙂
    – Vorige : Indrukwekkend,hé, hoeveel fantasie die striptekenaars hebben en hoe ze zoveel werelden kunnen creëeren, en kapsels en wezens en kledij. Daar kijk ik echt naar op.

  21. Pasula zegt:

    Wowie, wat een mooie reportage, allemaal mooie en vrolijke mensen, dat belooft wat voor morgen!

  22. nanos zegt:

    Danke je wel, Tagrijn!
    Zo zijn ook wij er een beetje bij geweest.

  23. tagrijn zegt:

    @Hanny: er vielen af en toe wat spatjes, maar het viel gelukkig nog al mee! Het fototoestel kon uit de tas blijven! Wel af en toe de grote flitser gebruikt.

  24. lenie zegt:

    verhipt tis waar !!!!
    kom ik eens op die andere log ;)))
    nou ja ..Leids Detailtje tegoed !!

  25. sylvester zegt:

    Lijkt best veel op carnaval 😉

  26. Hanny zegt:

    Zo te zien was het in Leiden gelukkig droog, zodat iedereen van het spektakel kon genieten.
    Wat een originele en mooie boten zijn erbij. De eerste spant voor mij de kroon: een echte papegaaienboot! 😉 Niet alleen de primaire kleuren, maar ook de secondaire …..

Je kunt hier reageren

