LEIDSE LAKENFEESTEN 2008 (3)

Het grootste evenement van de derde dag van deze editie van de Lakenfeesten was natuurlijk de Dragonboatrace. Opgezweept door het geluid van de trommelaar probeerde men als eerste de finish die 150 meter verder lag, te bereiken. Aan de Apothekersdijk en de Boommarkt stonden duizenden mensen de roeiers aan te moedigen. De meisjes in het blauw hierboven lagen nog een ‘toefje’ voor, zoals dat heet, en mochten dan ook, zoals hieronder te zien is, het zoet van de overwinning smaken.

Deze man trommelde of zijn leven ervan afhing…

maar helaas, in de volgende ronde verloren zijn meiden met een ‘straat’lengte verschil:

De enorme inzet levert vaak een mooi plaatje op:

En dan nog drie ‘zomaar plaatjes’ en dan gaan we naar de kermis.

Op de Beestenmarkt stond een zomerkermisje. Wie gewend is aan het grote lunapark tijdens de Drie Octoberfeesten, zal die twintig attracties maar helemaal niks vinden. Maar de kinderen vermaakten zich prima. En daar gaat het toch maar om. Een korte foto-impressie.

De Leydse Kluchten Compagnie verzorgde diverse optredens bij het Gerecht en de Stadstimmerwerf. Hieronder met een deel van Gravensteen als decor.

Als je dan op weg naar de andere locatie twee vriendelijk lachende Hollandse meiden tegenkomt met op de achtergrond een Hollands geveltje en ze bieden je een stukje Hollandse kaas aan, dan weiger je toch niet?

Tot slot een paar foto’s van de klucht die op de binnenplaats van de vroegere timmerwerf werd opgevoerd. De dames op de laatste foto hebben zich een beetje verdekt opgesteld, want ja, coulissen zijn er niet!

Dit was de zaterdag. Maar ook op zondag viel er heel wat te beleven. Kijk morgen dus weer!

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

15 reacties op LEIDSE LAKENFEESTEN 2008 (3)

  1. Zakina zegt:

    Wat leuk 🙂 enne een stukje kaas weiger ik ook niet hoor 😛

  2. Rietepietz zegt:

    Wij hebben ook een poosje aan de kant gestaan bij de dragonrace ,geweldig , wát een inzet hé! De kluchten hadden we ook graag wat van gezien maar hebben we niet kunnen vinden . Het was een erg gezellig sfeertje in Leiden maar wel vréselijk druk dus na een urrtje of drie rondslenteren zijn we met een suizend hoofd weer in de trein gestapt , niets meer gewend he die oudjes;-)
    groetjes , Riet

  3. Anoniem zegt:

    Het blijft één groot feest hier Tagrijn!
    Wat een happening en wat heb je er
    een prachtige foto’s van gemaakt! Hierdoor krijg ik ECHT even het gevoel midden tussen
    de feestgangers te staan!
    Doeiii,
    beuzeblaadje

  4. Plato zegt:

    Nou Tagrijn, als je hiermee klaar bent heb je een pracht van een totaal verslag. Je zou het in Leiden wel kunnen uitbrengen. Zou een leuk boekje zijn voor hen die het hebben meegemaakt.
    Dat roeien moet een enorme happening geweest zijn. Zoveel spanen tegelijk in een smal water.
    Maar het mooiste vond ik toch…ahum de foto van de twee kaasmeisjes. Terecht merk je op dat je hen niets kan weigeren. Nou helemaal mee eens.

  5. Thérèse zegt:

    Wat een uitbundig feest en spannende evenementen, prachtig om mee te maken.
    Wat zitten er veel mensen in één zo’n roeiboot, zeg! Daarom hoopte Leidse Glibber natuurlijk dat er weer eentje omsloeg. Mooie foto’s !!

  6. joanna zegt:

    OT: Tagrijn, als je Duits leest, dit is het adres van het boek wat ik heb.
    http://www.erzabtei.de/html/Infirmarie/kilian.html
    Ik heb gegoogelt of het ook in Nederlands vertaalt is, maar niets gevonden.
    Love Joanna

  7. joanna zegt:

    Wowwwwh Tagrijn wat een event, en ontzettend leuke opnamen heb je gemaakt, action puur in Leiden he?
    OT: uienzakje – log heb ik vandaag geupload 😀
    Love Joanna

  8. f r e d zegt:

    niet uit te “roeien” die kaasjuffen.

  9. sylvester zegt:

    Drakenboot-race doen ze ook tijdens de nationale wrikwedstrijden in woudbrugge, alleen heb ik daar nog nooit kaas gehad hihihi

  10. Hanny zegt:

    Het zwarte damesteam (onderste foto) heeft vast niet gewonnen, nu er eentje het niet kan laten te zwaaien naar de kant.
    Ook al is het niet het 3 Octoberfeest, dit feest mag er ook zijn. En gelukkig hadden jullie in Leiden er goed weer bij.

  11. wat een feestelijke foto’s, tagrijn!!
    niet alleen het weer stond aan jullie zijde,ook de vreugde en het geluk! :-))
    *stukje hollandse kaas opsmekkel*
    ik scroll nog ff op en neer .. :-)))

  12. Vedat zegt:

    Wat ontzettend leuk en gezellig ziet het er uit, zeg. Maar waarom heet het eigenlijk Lakenfeesten, Tagrijn?

  13. Di Mario zegt:

    Ik heb even vergeleken met een “andere” site die ook deze dag versloeg… Maar jij hebt toch de mooie hollandse dames… Niet dat dat het belangrijkste is.. maar je bent daarom door wel winnaar van de dag 🙂
    Love As Always
    Di Mario

  14. klaproos zegt:

    zo hey tagrijn wat een gave reportagem ene wat een geweldig gezicht die hardwerkende meiden in de boten,wowww
    datzie ik graag 🙂
    is weer eens wat anders dan blote kerels:-)
    super man,ik heb genoten van elk kiekje, jammer dat ik zo ver weg zit,anders was ik even komen kijken, en vatten we samen een pintje:-)
    groetjes
    klaproos

  15. lenie zegt:

    ook hier was een festival …dus tagrijntje ..ergens ben ik al in die sferen ..heel middeleeuws hier en keltisch ..maar ook dit feest slurpt mijn tijd ..en ik geniet even bij je mee van de Lakenfeesten ..soms zou ik me in tweëen willen delen ;)) maar hoeft niet ..is Tagrijn ..die me mee laat genieten ..thanxxxxxx

Je kunt hier reageren

