GAY PRIDE 2008 (2)

Zoals beloofd vandaag het tweede deel van de Gay Pride 2008, die afgelopen zaterdag in Amsterdam gehouden werd. We proberen nu wat dichterbij de deelnemers te komen. Opnieuw zeggen de plaatjes meer dan woorden.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

25 reacties op GAY PRIDE 2008 (2)

  1. Plato zegt:

    Kleurrijk: zeker. Mooie foto’s: beslist. Maar oh, wat ben ik blij dat ik dit zo kan zien en niet in die drukte hoef. Al die mensen, die op elkaar gepakte menigte. Brrrr.

  2. Niklas zegt:

    Verbeeldde ik me dat nou, of zag ik daar onder de foto van Geer Fran “the Nanny” Dreschler met de tong ver uit de mond?

  3. boomkruiper zegt:

    Echt genieten hoor! Amsterdam doet het maar weer!

  4. PaulHUzzz zegt:

    Mooie foto’s! Precies al die bijzonder kleurrijk verklede mensen in close-up!

  5. Vedat zegt:

    Het is net carnaval in de grachtengordel. Wat leuk en kleurrijk.

  6. Martine zegt:

    De uitbundigheid spettert je tegemoet hier! Leuk dat je er zo’n mooie serie van gemaakt hebt, kan ik lekker vanaf een afstandje in alle rust me verbazen over al die schitterend verklede mensen, in grote mensenmenigten voel ik me nooit zo prettig.
    Ik denk niet dat ik het met Robert Bouman eens ben. Ik denk dat iedereen die zijn (ik noem voor het gemak even alleen de mannelijke variant, anders wordt het zo’n ingewikkeld zijn/haar verhaal)ouders gaat vertellen dat hij homosexueel is, het moeilijk heeft. En vooroordelen bestrijd je niet door je eigen kop dan maar zorgvuldig onder het maaiveld te houden.
    Gay Pride komt voort uit de behoefte aan erkenning, uit de behoefte gezien te worden. En heeft dus alles met emancipatie te maken. Dat dat zo kakelbont gebeurt geeft juist extra jeu aan het geheel. En we blijken ineens menselijke ministers te hebben, heerlijk toch?

  7. Renesmurf zegt:

    Ja, geweldig zeg!
    Ik wil er toch een keer naar kijken, ooit eens!

  8. f r e d zegt:

    prima pics !!! maar ik hoef er toch niet gruizig van te worden?

  9. Zakina zegt:

    Die mevrouw in die rode jurk lijkt op een echte gondel te staan… wist je dat in Venetië vrouwen geen gondolier mogen worden?

  10. Joanna zegt:

    Een fantastische fotoreportage heb je gemaakt Tagrijn, mijn hoedje af echt.
    Love Joanna

  11. rietepietz zegt:

    Zoals ik al zei bij het vorige logje , ik heb er niets mee en hou m’n hart vast dat ik volgens jaar in een boot moet gaan “vieren ” dat ik hetero ben !Begrijp me niet verkeerd ,ik ben getuige geweest bij een homohuwelijk en heb dus niet tegen homoseksuele mensen , maar ook déze mensen vinden dit soort uitingen “not done ” . Wie het leuk vindt mag van mij maar mij zul je er nooit vinden !
    groetjes , Riet

  12. kip zegt:

    wauwwww super fotos joh !!!! helemaal geweldig alsof je op schoot zit whahahhaa thnx , lekker genieten dit want ik kon er dit jaar niet bij zijn (snik)

  13. Thérèse zegt:

    sorry, ik bedoelde: ik weet NIET wie…

  14. Thérèse zegt:

    Het wordt ieder jaar uitgebreider en feestelijker, lijkt mij.
    Ja, er heersen duidelijk twee meningen over.
    Ik weet het wie er gelijk heeft, de voors of tegens, maar ik vind het wel heel mooi om te zien, dank zij jouw foto’s.

  15. eva zegt:

    Prachtige foto’s heb je ervan gemaakt.
    Kleurrijker dan ooit!
    Het gaat steeds meer op een gaycarnaval lijken. Van mij mag het.
    Blij dat ik niet geweest ben, had ik weer veel te veel foto’s gemaakt!
    gr eva

  16. Pasula zegt:

    @Robert Bouwman: als gewone homoman… bestaat er iets als “de gewone man”?
    Ik denk dat je er pas een mening over kunt hebben als je het zelf beleefd hebt. Ik als heterovrouw stond afgelopen zaterdag heerlijk op een boot te feesten en platte lijfelijkheid was ver te zoeken. We droegen allemaal een t-shirt zonder v-hals en een “gewone” witte lange broek.
    Ik vind het een heerlijk evenement en ben blij dat hetero’s ook steeds vaker de weg vinden naar dit soort leuke gebeurtenissen.

  17. Robert Bouman zegt:

    In Spaarndam staat op een gevel: “De een eert ’t de ander weert ‘t, wat deert ‘t” Maar ik wil niet met de wolven in het bos huilen. Als gewone homoman ga ik door het leven en niet als relnichterig mens die zo nodig uitdagend op een boot moet staan heupwiegen.
    De hele gaypride is één vertoon van platte lijfelijkheid en oppervlakkige vreugde, érger dan carnaval.
    Dat er ministers en burgemeesters meevaren is wat mij betreft een schande voor het openaar bestuur. Waarom moeten ze meedoen? “Omdat”, zeggen ze, “ze daarmee erkennen dat de Gaypride een rol speelt in de emancipatie van de homoseksualiteit.” Niets is minder waar. Homofobie wordt er door aangewakkerd. Arme Marokkaanse jonges die na de Gaypride thuis oeten vertellen aan hun (beperkt denkende) ouders dat ze homo zijn. “Wat?”, schreeuwt Vader, “ben je net zo als die smeekezen op die boot?”

  18. Di Mario zegt:

    Ik pas er toch even op om daar af te spreken. Ik kijk wel gewoon naar de foto’s.
    Love As Always
    Di Mario

  19. Restless zegt:

    Mooie close-ups! Door het dansen en swingen op de brug waar ik stond, zijn mijn foto’s een stuk minder mooi.

  20. Pasula zegt:

    Erg mooie close-ups! Enneh Sylvester, sommige van die vrouwen zijn verklede mannen, I know, it’s shocking! 😀

  21. sylvester zegt:

    Met sommige dames zou ik best wel een beschuitje willen eten. Die mannen kunnen allemaal de pot op.
    Ik herkende alleen Gerard Jolink 😉

  22. Hanny zegt:

    Het dichterbij de deelnemers komen, is goed gelukt. Het plezier spettert van de foto’s af. Ik kreeg een beetje het idee dat ik er zelf bij was.

  23. Geweldige foto’s heerlijk om te zien.
    Kan me indenken dat je een geweldige dag hebt gehad, en wij door jou foto’s ook.

  24. Annemarie zegt:

    Wat een kleuren, wat een uitbundigheid, wat heerlijk om te zien! 🙂
    Hihi, typisch Geer om dan weer sluikreclame te maken.. *grin*
    Prachtige foto’s Tagrijn! DAnkjewel dat je me mee hebt laten kijken.

  25. goh tagrijn, jij moet voor een krant gaan werken!
    ik zag zelden zo’n uitbundige foto’s van zo’n stralende mensen!
    mocht ik hoofdredacteur zijn .. ik zou wel weten waar ik mijne mosterd moest gaan halen. :-))))

Je kunt hier reageren

