LABBEKAKKERS

 Binnenkort wordt in Leiden weer het Rapenburg Concert gehouden, een driedaags muziekfestival. Vanaf de waterkant kijken en luisteren naar de artisten die op het waterpodium optreden. Of kijken en gezien willen worden vanaf je bootje waarmee je zo dicht mogelijk naar het podium vaart.
De laatste jaren is er een beetje de klad in gekomen, Voorheen waren er veel ‘grote grootheden’, maar nu zijn het toch steeds vaker en voornamelijk de ‘kleinere grootheden’ die hier hun kunsten komen vertonen. Geldgebrek of labbekakkerigheid van de organisatie?
Dat laatste zeer zeker. Als slotact voor de vrijdagavond was Gino Vannelli gecontracteerd. Let wel: gecontracteerd. Maar nu heeft meneer Vannelli laten weten dat hij toch maar niet komt. Een cd-opname in Canada…

Labbekakkers
Een beetje organisator zou dan onmiddellijk op zijn achterste benen staan en roepen dat dat niet kan. Desnoods gerechtelijk afdwingen dat hij zich aan zijn verplichtingen dient te houden. Contractbreuk. A deal is a deal en je komt maar. Maar de organisatie zegt gelaten ‘O, jammer’ en doet verder niets… Iets anders zoeken dan maar. Een ‘grote grootheid’ op die korte termijn boeken, lukt niet meer, dus dan maar een ‘kleinere grootheid’: Candy Dulfer met haar band. Niet dat daar iets mis mee is, maar Vannelli is toch net van een ander kaliber, zullen we maar voorzichtig zeggen.

Andere kleinere grootheden
Het festival duurt dus drie dagen: vrijdag 29 augustus van 5 uur ’s middags tot middernacht, zaterdag 30 augustus van half twaalf tot een uur ’s nachts en zondagmiddag 31 augustus is er dan nog  van een tot vijf uur een klassieke afsluiting met diverse optredens van koren en orkesten. Behalve Candy Dulfer speelt onder andere ook het orkest van Frits Landesbergen, treedt Joke Bruijs op, de Gypsy Boys, de Pasadena Dreamband met zangeres Justine, terwijl op zaterdagmiddag ook de finale van het Festival van het Levenslied plaatsvindt. Wie het hele programma wil lezen moet even hier klikken.

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur. Bookmark de permalink .

19 reacties op LABBEKAKKERS

  1. isa zegt:

    Zou het ook nog kunnen zijn dat het contract met Gino vannelli niet helemaal rond was en dat de organisatie gewoon te vroeg alles naar buiten heeft gebracht ??

  2. rietepietz zegt:

    Contractbreuk zou inderdaad aangepakt moeten worden .Ik neem eigenlijk aan dat de organisatie ( misschien wel meer dan”) schadeloos gesteld is en er daarom geen moeite voor heeft gedaan .

  3. Martine zegt:

    Is meneer Vanelli inmiddels niet een beetje belegen? Persoonlijk zou ik liever Candy zien, die blaast gegarandeerd een stevig potje funk.

  4. Pasula zegt:

    Ik vind Candy beter dan Gino. Zij speelde maar mooi met Prince en dat kan hij niet zeggen.

  5. 10eke zegt:

    Nou Candy Dulfer kan mij ook zeer bekoren.
    Hartelijke groetjes 10

  6. Marcel zegt:

    Geef mij maar Candy Dulfer! Ik vind dat beter.

  7. Annemarie zegt:

    Tsja de een is nou eenmaal in bepaalde dingen fanatieker dan een andere organisatie. Toch jammer dat juist de grote naam verstek laat gaan…

  8. Thérèse zegt:

    Misschien wordt het wel steeds moeilijker om die mensen te krijgen, die je graag wilt. Ik dacht ook, dat Candy Dulfer nogal geliefd is. Nou, toch maar veel luistergenoegen als je er heen gaat!!

  9. boomkruiper zegt:

    Wat een prachtig woord is dat toch: Labbekakker. Om zes maal over je tong te laten glijden. Zou op de rode lijst met uitstervende/bedreigde woorden moeten komen. Maar gelukkig door jou weer in het zonnetje gezet.
    Heb toch liever een ander snoepje dan Candy 😉

  10. Plato zegt:

    Ik ken Gino Vanelli niet. Dus ik weet ook niet wat er dan wel zo goed aan hem is. Candy Dulfer is in elk geval geen klein grut. De rest ken ik ook niet.
    Ik snap die organisatie wel. Moet jij eens kijken wie er aan het kortste eind trekt bij een proces. En dan de negatieve aandacht. Lekkere sfeer creeër je dan.

  11. Gino Vanelli? Nee, doe mij maar pistache. Maar alle gekheid, dat waren toch mooie nummers in de jaren tachtig, die ik nog van hem ken. It hurts to be in love en Wild horses. Ik weet het nog precies.

  12. f r e d zegt:

    ik wil best een deuntje komen doen…..

  13. sylvester zegt:

    Ik ken die hele Gino niet, misschien als ik zijn muziek hoor, ook ik ken alleen Candy 😉

  14. Di Mario zegt:

    Ik denk dat ik me met Candy ook wel zou kunnen vermaken. Biertje erbij.. Gaat wel lukken hoor.
    Love As Always
    Di Mario

  15. Hildegarde zegt:

    Jij bent wel goed op de hoogte, ik ken er gewoonweg niemand van.
    Fotobeeldverhaal : moet ik ineens denken aan een jongerentijdschrift uit mijn verre jeugd, Tina heette het, denk ik. Erg leuk !

  16. ik hoop dat de sfeer er goed gaat inzitten, ondanks de labbekakkers?
    bij ons is het zondag rimpelrock!
    dat is een muzikaal openluchtfestival voor artiesten en publiek met .. rimpels! :-)))
    enkele artiesten die er zullen optreden; frans bauer, paul anca, the middle of the road, the three degrees, .. :-)))
    @ ik wens je veel succes in je zoektocht, tagrijn!
    maar .. ik durf wedden dat jij het niet gaat vinden! het is zelfs hier een zeldzaamheid!
    reden; je moet je bier, dat je op voorhand besteld hebt, gaan afhalen in de abdij van westvleteren zelf en je krijgt max 2 bakken per maand mee.
    *proost* :-))

  17. Vedat zegt:

    Ach weet je, Tagrijn, als een artiest niet wil, dan kun je van alles gaan doen, maar of die dan komt… Bovendine, als iemand gedwongen zou worden te komen, als dat al kan, dan kun je het resultaat van dt optreden waarschijnlijk al invullen.

  18. Ja zonde dat Gino Vannelli niet komt.
    Stomme is dat ik vrijwel nog nooit bij het Rapenburg concert geweest ben, wij zijn dan altijd op vakantie.
    Maar ehhh Candy is toch ook wel heel erg grote klasse hoor, maar inderdaad geen Gino.

  19. Hanny zegt:

    Wie is nu eigenlijk de labbekak. Gino Vannelli, die niet komt ondanks zijn contract, of de organisatie.

Je kunt hier reageren

