DE PAARSE HEIDE

Afgelopen zaterdag even over de heide tussen Hilversum en Laren gewandeld. Dat deze begin augustus al begint te paarsen, is toch wel bijzonder en daarom wat plaatjes. Tagrijn kwam ook nog wat Schotten tegen. Een had zich als de stier van Potter onder een boom opgesteld.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

25 reacties op DE PAARSE HEIDE

  1. Zakina zegt:

    Heb hier ooit gewandeld en had helaas mijn digi toen nog niet.

  2. Judith zegt:

    En ik maar denken dat de heide in Drenthe toch echt de mooiste ter wereld was!
    (dat is natuurlijk ook zo maar deze foto’s zijn werkelijk schitterend)

  3. Vedat zegt:

    Mooi is dat telkens weer. Die Schotten lopen hier ook in het park. in twee parken, trouwens. Omdat ik door het park moet of meestal ga, moet ik vaak om die Schotten heen fietsen. Ze gaan geen centimeter opzij. Dus heb ik bij mezelf besloten ook niet opzij te gaan als die Schotten lopen en ik stil sta en raad eens wat… Ze lopen om mij heen.

  4. rietepietz zegt:

    Geweldig die bloeiende heidevelden ,al was je dichter bij deze lieve beestjes dan mij lief zou zijn !( of heb je gewoon een goede telelens ) Puur genieten hé!
    groetjes , Riet

  5. Pasula zegt:

    Wat een prachtige foto’s Tagrijn (dan doe ik je tekort: het zijn wonderschone foto’s!!!), dat was puur genieten! Paarse heide is trouwens favoriet bij mij, als ik het in een tuincentrum zie neem ik het meestal mee.

  6. o.t. die zwanen, Tagrijn, ik zie steeds vaker ooievaars e.d. zich op plekken op houden, waarvan ik denk…hier voel jij je niet prettig, maar wat te doen ?

  7. Seraka zegt:

    voor zo’n wandelingetje ben ik ook wel te porren :))))
    schitterende foto’s!
    ècht genieten! 🙂

  8. loontjuh zegt:

    Even buurten, zijn mooie fot´s, muzikale groet.

  9. boomkruiper zegt:

    Heerlijk Pottertje. Maar pas op want ze kunnen net zo pittig zijn!

  10. Foto’s 4 en 7 kunnen zo op een kalender. Zelfs al staat dat gele oormerk bij die stoere hooglander wel een beetje lullig.

  11. ja, wij zagen afgelopen zondag ook al paarse heide. Mooi gebied daar en mooie foto’s. Wat zijn ze mooi he ? die Schotten. Die eennalaatste, dat portret…prachtig

  12. paco zegt:

    Je brengt mij wel op een idee

  13. 10eke zegt:

    Die foto’s herinneren me aan de tijd dat ik een privé-paard bereed en wekelijks uren over de hei galoppeerde. Een heerlijke herinnering.
    Groetjes 10

  14. Thérèse zegt:

    “Op de grote stille heide….” Het zal daar druk worden, als iedereen doet wat hij zegt te doen.
    Het is wel verleidelijk, zo mooi is het nu.

  15. Annemarie zegt:

    Prachtig!!! Inderdaad opvallend. Maar volgens mij is de natuur van slag. Want ook hier in de buurt is de heide al paars.
    Wat zijn de schotten mooi! Wow genieten geblazen. 🙂

  16. druiveke zegt:

    Heej…da’s bekend terrein voor deze druif!
    Ja, het Gooi is mooi, met name de hei! En die hooglanders blijven imponeren.

  17. J@ntje zegt:

    ach…ik mis de hilversumse heide !
    nu mijn moeder naar amsterdam is verhuisd kom ik er helemaal niet meer!!
    bedankt voor de foto’s !!

  18. ja, de paarse zee stroomt weer ..
    bij jou golft ie erg mooi! :-))

  19. Di Mario zegt:

    Goede tip, als het zondag een beetje mooi weer is… dan ga ik naar de heide om lekker te wandelen.
    Love As Always
    Di Mario

  20. sylvester zegt:

    Ik vind dat paars wel mooi om te zien, heb je nog aan stieren vechten gedaan? 🙂

  21. Geweldig mooie beesten die Schotse hooglanders, mooie foto’s geworden Tagrijn.
    Off Topic, and the winner is: De wijk Poelgeest uit Oegstgeest, inderdaad afschuwelijke huizen.

  22. Hanny zegt:

    De tijd ontbrak me tot nu toe om de heide op te gaan. Maar het moet binnenkort toch maar gebeuren. Zeker na het zien van jouw foto’s. Prachtig!
    Die Schot vind ik geweldig. Wat een kop en wat een horens. Gelukkig was er een boom waaronder het beest kon liggen. Ik heb altijd medelijden met koeien die in een weiland zonder bomen omgeven staan.

  23. EWIK zegt:

    Schotten? Ik mis de rokjes bij de mannen. De heide doet me overigens aan vroeger denken. Veel gelopen en gefietst op de Veluwe,
    EWIK

  24. Niklas zegt:

    Heb je die Schot wel om z’n paspoort of identiteitsbewijs gevraagd? Wie weet was het een genaturaliseerde Drent! Daar hebben ze namelijk ook heide…

  25. Min zegt:

    Wandelen, mmm ik mag wel weer eens oefenen ja. Binnenkort de paden maar weer op..

Je kunt hier reageren

