LEIDS DETAIL 100

Vandaag de honderdste aflevering van Leids detail. Dat betekent dat hier al driehonderd plaatjes met details hebben gestaan. En omdat de voorraad nog niet is uitgeput gaan we er ook nog maar even mee door.
Toch gaan we vandaag op herhaling. Om er een beetje een feestlogje van te maken, is er een prijsvraagje aan verbonden. Het Leidse wapen bestaat uit twee gekruiste sleutels en daarmee spelen we ons spelletje. Hieronder zie je  vier keer het wapen van Leiden, op een verschillende manier gebruikt.  Ze zijn allemaal al aan bod geweest in deze rubriek.
Als je hier klikt, krijg je alle honderd afleveringen van Leids Detail keurig op een rijtje en zo kan je de foto’s terugvinden. Zo kunnen dus ook de niet-Leidenaren meedoen. Als je hebt ontdekt waar die sleutels hangen, kun je dat via het mailformulier dat je in de linkerkolom vindt, doorgeven. Dus geen oplossingen via de ‘reacties’! Wie de goede oplossing heeft, loot mee voor een boekje over gevelstenen in Leiden Meedoen kan tot en met dinsdagavond. De uitslag staat hier dan donderdag in plaats van vrijdag, omdat Tagrijn er dan even tussenuit is Veel succes!

Dit bericht werd geplaatst in Leids Detail. Bookmark de permalink .

30 reacties op LEIDS DETAIL 100

  1. Plato zegt:

    Gefeliciteerd met je 100e Tagrijn. Ik zal maar niet aan de wedstrijd meedoen want ik ben er zelf tussenuit geweest en dus nu al te laat.

  2. Zakina zegt:

    Wat een leuk initiatief om er een wedstrijd van te maken, maarja om daar je archief voor door te spitten.. hahaha… dat red ik nu net voor bedtijd niet meer.
    Gefeliciteerd met je honderste Leidsdetail, op naar de volgende honderd, want ik vermoed dat die er ook met gemak gaan komen.

  3. Seraka zegt:

    100 logjes Leiden…..
    ik doe het je niet na 🙂

  4. Di Mario zegt:

    Ik zat even te kijken wanneer ik mijn prijs ookal weer kon ophalen, maar ik zie dat ik nog even geduld moet hebben.
    Love As Always
    Di Mario
    ps. De nieuwe avond log staat er net, zag dat je al geweest bent, maar ik denk zeker dat je de laatste foto wel verrassend vind.

  5. Vedat zegt:

    Als het over De Leidse Sleuteltjes gaat, kan ik er niet aan ontkomen om aan het kinderkoor te denken.

  6. 100ste… applaus hoor… en steeds weer nieuwe dingen… chauppeau…

  7. J@ntje zegt:

    zeg Tagrijn…
    mocht je weer naar de hartjesdagen gaan…ik moest aan je denken…jij houdt van grote menigte..vooral in amsterdam…maar ik was je voor..op mijn manier!!
    veel plezier!!

  8. Renesmurf zegt:

    Aha, dus daar komt de naam Leidse Sleuteltjes vandaan!

  9. Natasza zegt:

    De 100ste alweer? Het gaat in elk geval nog steeds niet vervelen!

  10. beuzeblaadje zegt:

    Wooow Tagrijn 100 keer Leids detail,
    gefeliciteerd!!!!!!!
    Super dat je nog “gewoon” door kunt gaan
    met deze rubriek! Als ik even tijd vind dit
    weekend ga ik mee doen aan de prijsvraag….
    Fijn weekend,
    beuzeblaadje die er vanaf morgen weer is!

  11. rietepietz zegt:

    Het is ,zeker voor mensen die Leiden goed kennen , een erg leuke rubriek . Maar ook voor “buitenstadters” is het een bron van mooie weetjes waarmee bij een bezoekje aan Leiden wel iets te doen is !
    Gefeliciteerd Tagrijn !
    groetjes ,Riet

  12. Min zegt:

    Hartstikke leuk al die Leidse details. En dat al 100 x. Puik hoor!

  13. f r e d zegt:

    is een foto van jou ook een leids detail??

  14. 10eke zegt:

    Gefeliciteerd met je 100ste Leids Detail. Op naar de 200! Bedank voor de puzzel, met veel plezier heb ik naar alle sleutels gezocht.
    Hartelijke groetjes 10

  15. Thérèse zegt:

    Hoi, van harte gefeliciteerd!!!! Als er iemand van zijn stad houdt, ben jij het wel, lijkt mij.
    Kijken of ik tijd heb om mee te doen met de prijsvraag. Verder veel succes gewenst in de toekomst.
    Het zou inderdaad leuk zijn als er een boek(je) van gemaakt werd.
    Fijn weekend in…..Leiden?

  16. Hermien zegt:

    100 felicitaties en gelukkig ga je hierna ook nog door! Het is zo’n leuk vast ritueel: op vrijdagmorgen eerst een kopje koffie en het Leids Détail!

  17. boomkruiper zegt:

    Ik ben al bezig om al die sleutels in een slot te doen. Pff pittig werkje! Zou leuk zijn als al je driehonderd foto’s in een boek verschijnen en dan te winnen bij de 200e aflevering 😉

  18. Frans zegt:

    Gefeliciteerd met de 100e.
    Een must voor de echte Leienaar.
    Ga zo door.

  19. Judith zegt:

    Gefeliciteerd met honderd keer Leids Detail!
    Ik sluit me aan bij de reactie van Margrietgeniet, wie weet is er wel interesse om een boekje uit te geven!

  20. Heel leuk opgezet, Tagrijn. Het is echt een leuke manier om een goede indruk van Leiden te krijgen. Is de VVV niet geïnteresseerd in jouw rubriek ? Lijkt me idd leuk om daar een boekje van samen te stellen

  21. paco zegt:

    Gefeliciteerd! Doorgaan!

  22. Wat een bijzonder resultaat. Van harte gefeliciteerd. Ik bewonder de foto’s elke week. En dan denk ik moet eens naar Leiden, maar het komt er steeds niet van.

  23. Di Mario zegt:

    Tja die antwoorden zijn zo simpel, ghum, dat ik er maar niet aan mee doe. Waar ik wel aan mee doe is je feliciteren met je log.
    Love As Always
    Di Mario

  24. sylvester zegt:

    Ik ga echt niet 99 afleveringen van Leids detail door worstelen hihihi
    Het enige wat ik weet is dat Leiden ook wel “sleutelstad” wordt genoemd.
    Gefeliciteerd in ieder geval met de 100 😉
    Fijn weekend.

  25. Hanny zegt:

    Gefeliciteerd met deze mijlpaal wat betreft de Leidse details. Je kunt er wel een boekwerk van maken. Het zijn leuke details van een mooie stad!
    Het was leuk om even terug te gaan in de tijd. Ik ontdekte dat ik ze niet alle 100 had gezien. Pas nadat de weblogmeeting rond het Leidse ezelsbruggetje was gehouden.
    Van mij mogen er nog minstens 100 nieuwe afleveringen volgen.

  26. nanos zegt:

    Het is een geweldig leuke serie, Tagrijn. Op naar de tweehonderd.

  27. Je hebt er geweldig veel werk van gemaakt Tagrijn.
    Ik zal niet meedoen aan de wedstrijd A; omdat ik het leuker zou vinden als een niet Leidenaar wint en B: ik heb een (het) boekje over Leidse Gevelstenen.
    Sprak laatst met Herman Joustra van het LD en die keek ook regelmatig naar het Leids Detail, leuk om te weten toch.

  28. gefeliciteerd met dit jubileumlog, tagrijn!!!
    met dit leids detail heb jij duidelijk de sleutel naar succes gevonden?? :-))))
    ja, wij feesten er morgen op los?
    waarom??
    euhh .. google weet me te melden dat het ‘maria ten hemelopneming’ zou zijn??????
    ach .. een verlengd weekend hoeft eigenlijk uitleg, of wel? :-)))))

  29. Pasula zegt:

    Leuke manier om mensen te laten raden Tagrijn. 😀
    De 100e aflevering alweer, moge er nog vele volgen!!!

  30. Annemarie zegt:

    Je maakt het wel heel makkelijk zo!!! 🙂
    ik hou me er buiten, want het boekje interesseert me minder dus vind ik dat niet zo eerlijk ten op zichte van de andere mensen!

Je kunt hier reageren

