RAPENBURGFESTIVAL 2008

Dit weekend stond Leiden weer in het kader van het Rapenburg Festival. Vrijdagmiddag om vijf uur ging het van start met de Gypsy Boys, zodat de stemming er meteen al in zat. Tot half tien traden ze afwisselend met de bigband van Frits Landesbergen en de zangeres Joke Bruijs op. Toen werd het podium in orde gemaakt voor de grote trekker van die avond: Candy Dulfer met haar band.
Op de foto hierboven is al te zien dat het talrijke publiek niet alleen op het Rapenburg stond, maar ook met bootjes naar het podium was gevaren.
Om negen uur was er al geen doorkomen meer aan en voor de foto’s moest dan ook genoegen worden genomen met een plekje op zo’n vijfenzeventig meter van het podium. Hieronder een indruk van de mensenmassa. Zover mogelijk naar voren dringen, toestel boven het hoofd houden en flitsen maar. Het was behelpen…

Bij de foto hierboven moet je bij de man linksonder toch onwillekeurig denken aan een van de zelfportretten van Rembrandt?

Zo goed en zo kwaad als het ging werden een paar foto’s van Candy Dulfer gemaakt:

Inderdaad, de foto’s verdienen geen schoonheidsprijs, maar op zo’n grote afstand valt ook met een flits niet veel te beginnen. Hieronder is wel te zien dat Candy een nogal beweeglijk tiepje is.

Op zaterdagmiddag  werd de finale van het Festival voor het Levenslied gehouden met een optreden in de pauzes van Vader Abraham en in de avonduren trad de Pasadena Dreamband op met Justine en de bigband Licks & Brains. De zondagmiddag was voor de liefhebbers van klassieke muziek.
Als je het Rapenburg weer wilde verlaten, moest je je toch weer door een vrijwel compacte massa zien te worstelen.

En dan te bedenken dat op nog geen honderd meter afstand achter het Rapenburg het Gerecht er in in vredige slaaptoestand bijlag…

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur. Bookmark de permalink .

26 reacties op RAPENBURGFESTIVAL 2008

  1. Plato zegt:

    Gezellig zo met die lichtjes. Erg leuk. En die vent met die snor….ik snap wat je bedoelt, een eigentijds zelfportret van Rembrandt.

  2. Brimstone zegt:

    Dat ziet er super uit. Ik vind je ‘zomaar’ geklikte foto’s de sfeer heel goed weergeven.

  3. beuzeblaadje zegt:

    Jeeeetje wat een verschil in “sfeer” tussen
    de bovenste foto’s en de laatste! Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik voor de laatste “ga”: SUPER!!
    Ik zag gelijk dat jij er ook even tussen uit bent geweest dus welkom back!!
    Ajuuuus,
    beuzeblaadje

  4. Talithah zegt:

    Ziet er gezellig uit!! Maar die laatste foto spreekt me het meeste aan: HEEL MOOI!!!Écht super!
    Groetjes

  5. cindy zegt:

    Hee Tagrijn,
    Ik ben idd een flink poosje offline geweest, maar probeer nu toch weer wat vaker te loggen. Immers, Hancock verschijnt nu zowat op dvd! 🙂
    Jeetje, ik dacht even dat ik te diep in het glaasje had gekeken, toen ik die foto van miss Dulfer zag, maar dat ligt vast aan de camera hé?! hik! 😉
    Liefs,
    Cin

  6. Renesmurf zegt:

    Ze bewegen wel, dat geeft wel een leuk effect! En leuk ook dat Rembrandt even kwam kijken.

  7. Annemarie zegt:

    Weetje eigenlijkv ind ik deze foto’s gewoon gaaf! Niet de standaard kiekjes maar ze geven wel perfect de sfeer weer!!!!

  8. Natasza zegt:

    Qua festivals was afgelopen weekend een topweekend. Dit ziet er ook heel gezellig uit.
    Fijne avond.

  9. boomkruiper zegt:

    Leiden bruist! Ben blij Candy niet al te scherp te zien hoor 😉

  10. Zakina zegt:

    Onderste foto vind ik zo mooooooi 🙂 maar het is dat je verteld dat het Candy Dulfer is.

  11. Thérèse zegt:

    Je hoeft je niet vaak te vervelen in Leiden. Dat de studenten nog aan studeren toekomen…of is dit alleen in het vakantieseizoen? Wat een drukte; het zal wel de moeite waard geweest zijn. Die laatste foto vind ik wel héél sfeervol na al die drukte. Een plaatje, werkelijk!! Als in een sprookje.

  12. Min zegt:

    Nou dat ziet er als een lekker toetje uit, na de vakantie.

  13. rietepietz zegt:

    Wát een drukte ! Ziet er wel heel sfeervol en gezellig uit . Het zal Glibber aan het hart gaan dat hij dit evenement moet missen nu hij met vakantie is maar gelukkig heb jij hem een beetje kunnen vervangen !

  14. Vedat zegt:

    Wat een ontzettende drukte zeg. Dat jij daar tussen bent gaan lopen. Hier in de stad was ook stadsfeest met bekende artiesten. Het was ook afgeladen vol, maar dat zag ik pas vanmorgen in de krant. Ik wist het al wel van de voorgaande jaren. Ik ben toch al niet zo’n fanatieke stadsbezoeker, maar dan helemaal niet. Gelukkig jij wel. Maar heb je niet zo’n stand op jouw camera, dat die bewegende mensen kan fotograferen? Ik heb een klein camaraatje en kan er zelfs foto’s mee maken als ik fiets.

  15. sylvester zegt:

    De meeste artiesten ken ik wel, ben alleen niet zo van die drukte 😉

  16. Hij is er weer en hoe. Meteen spetteren de feesten weer op m’n beeldscherm, terwijl ik in gedachten al prachtige, spectaculaire Zeelandplaatjes voor me zag. Nou ja, die komen vast nog, maar deze vind ik heel knap gedaan hoor. Ik zou de moed hebben opgegeven

  17. lenie zegt:

    Rapenburg festival zegt me dus niets ..
    maar als ik de foto’s zie …..
    des te meer …met de neus in de boter ??
    Tagrijn ..fijn dat je er weer bent ;))))

  18. Marcel zegt:

    Ziet er weer gezellig uit. Candy is bewegelijk en dat is jammer voor de foto. als de muziek maar goed was.

  19. Hanny zegt:

    Je bewogen foto’s geven de sfeer goed weer. Maar je laatste foto vind ik het einde.
    Je viel met je neus in de boter na je thuiskomst. Ik hoop dat je een goede vakantie hebt gehad.

  20. Martine zegt:

    Zie je wel, Candy is zo gek nog niet!

  21. Pasula zegt:

    Toch vind ik het flitsende foto’s van Candy!

  22. Di Mario zegt:

    He tagrijn, toch nog even snel een reactie op een log van je. Heb je het leuk gehad? Zaterdag nog even met Noodje erover gehad dat jij hem niet herkende.. It’s a shame 😉
    Love As Always
    Di Mario

  23. EWIK zegt:

    Kleurrijke, sfeervolle foto’s.
    EWIK

  24. Hee, back in town! Die bewogen foto van Candy vind ik anders lang niet verkeerd, precies qua beweegijk tiepje. Ook al was het niet de bedoeling. Ik vind het een gezellige foto. Jazzy ook.

  25. klaproos zegt:

    ha tagrijn je bent er weer, en met een wel héél levendig log mag ik wel zeggen op het geracht na:-)
    candy dulfer…. ik heb haar eerste cd nog:-)
    en goeie herinneringen die ik maar wil bewaren..
    de foto’s zijn in mijn ogen wel prima passend bij dit logje:-)
    groetjes
    klaproos

Je kunt hier reageren

