KUNSTROUTE 2008 (2)


We vervolgen vandaag de kunstroute die we maandag zijn begonnen. In de oude Ambachtsschool aan de Haagweg hebben maar liefst 59 kunstenaars atelierruimte gevonden. Alleen daar kun je dus al enige uren doorbrengen. Toch ook vandaag weer een zeer kleine selectie. En we beginnen met een hoogstandje:

De kunst van Rob Steenhorst is grafisch en komt mede tot stand door zeer geavanceerde apparatuur en fotobewerking.

Het felle kleurgebruik van Okhie Joun moet je wel vrolijk stemmen.

Geen enkel atelier had te klagen over gebrek aan belangstelling.

In een gezamenlijk gebruikt atelier lag zonder naam dit beeld op de grond.

Dit beeld heette de bezoekers hartelijk welkom.

Een zonnig en doorschijnend werk op glas van Pollie Hoogenboom.

Met twee facetten van het werk van Bunny Soeters verlaten we het Haagwegcomplex.

Broeri heeft drie van haar werken tentoongesteld aan een woonboot aan de Morssingel.

Clazien Juffermans exposeert haar keramiek aan de Oude Rijn.

Als feestelijke afsluiting nog even naar de presentatie in de Waag, waar ook een aantal kunstenaars en galeries acte de presence gaf. Met een glas wijn in de hand deden we ons rondje.

En dat smaken verschillen blijkt wel uit de reacties op het eerste logje over de Kunstroute. Een paar lezers vonden het stadsgezicht dat als laatste erop stond, het mooist. En dat vond Tagrijn nu juist weer te ‘pietepeuterig’. Nogal Antonpieckerig, zei iemand. De spijker op de kop en dat is eigenlijk precies waarom Tagrijn het eigenlijk ook alleen maar een plaatje vindt.

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur. Bookmark de permalink .

21 reacties op KUNSTROUTE 2008 (2)

  1. rietepietz zegt:

    Het “hoogstandje” heeft mijn voorkeur en helaas wordt ik niet vrolijk van foto 3 maar dat ligt aan mij hoor , ik ben niet zo heel kunstzinnig helaas!

  2. Zakina zegt:

    Deze kunst houdt ik wel van… dit vind ik een heerlijk logje

  3. Annemarie zegt:

    Veel verschillende dingen! Vooral die ‘lamp’ knalt er voor mij uit! Geweldig. 🙂

  4. nanne zegt:

    Via via kom ik op jouw leuke site.
    Dat is soms ook het leuke van efkes surfen.
    groet, Nanne

  5. Renesmurf zegt:

    Ik vind het wel appart allemaal.
    Er ziet niet echt iets bij waar ik weg van ben, maar sommige komen aardig in de buurt.

  6. ~~Seraka~~ zegt:

    ik vind de eerste foto het mooist 🙂
    de kunstenaar heeft de lijnen van het hout schitterend in zijn kunstwerk gebruikt
    gelukkig is er voor iedere smaak iets te vinden op zo’n route 😉

  7. Vedat zegt:

    Al met al heb je wel veel mooie kunstwerken laten zien hier, Tagrijn.

  8. Thérèse zegt:

    Het blijft toch altijd boeiend, vind ik, om andermans atelier en werk te zien. Je krijgt ook vaak meer achtergrondinformatie en de werkplek zegt ook vaak wat over iemand.
    Een mooie reportage, compliment!

  9. loontjuh zegt:

    Leuk neergezet.
    Off…je vraag van laatst, nee wij spelen nooit op 3 okt, zeg nooit, nooit.
    (Is te ver).
    Geniet van deze dagen en have fun, muzikale groet.

  10. een prachtige manifestatie, Tagrijn. Er zit veel tussen, waarmee ook mijn bewondering geoogst wordt. Vooral dat welkomstwerk van Allart Lakke, zo zien mijn tekeningen van mensen er ook ongeveer uit en ik maar denken dat ik niet kan tekenen. Nu weet ik wel beter 🙂

  11. 10eke zegt:

    Het hoogstandje is mooi, zeker qua houtstruktuur, maar ook het werk van Pollie Hoogenboom en Bunny Soeters kan mij bekoren.
    Fijne kunstdag, gr 10

  12. f r e d zegt:

    okkie vind ik leuk……

  13. paco zegt:

    Ga zo door Tagrijn; ik geniet hiervan

  14. klaproos zegt:

    1 en 3 hebben mijn voorkeur tagrijn:-)
    het is inderdaa voro elk ander hoe je kunst ziet,
    om het goed te beoordelen zou je eerst met de kunstenaar moeten praten om te weten wat hem bezielde om dit of dat te maken, als je het hart van de kunst kent kun je beter zeggen ja of nee dat lig me….
    althans.. zo ligt het voor mij:-)
    dank je wel tagrijn,
    groetjes
    klaproos

  15. Min zegt:

    Verdorie ik heb niet genoeg muur om alles aan op te hangen wat ik hiervan mooi vind.

  16. Di Mario zegt:

    Dat beeld op de grond, die mag je bij mij ook wel neerleggen.
    Love As Always
    Di Mario

  17. sylvester zegt:

    Jij had je dag wel weer gevuld zo te zien 🙂

  18. Dat eerste (houten) beeld vind ik prachtig.
    Ik wilde nog naar de Waag maar heb het door alle drukte niet gered.

  19. als je wilt dat ik ga poseren ..
    niet in het eerste standje, eh? :-)))
    je hebt weer een rijk variatie geselecteerd, tagrijn!
    ik vind het werk van okhie meer dan okieee! :-))

  20. boomkruiper zegt:

    Ik ga voor de handstand!

  21. Hanny zegt:

    Schitterend dat hoogstandje. Zoals het de nerven van het hout precies passen in het geheel.
    En het glazen werk van Pollie Hoogenboom is heel zonnig en dat zou ik best in huis willen hebben om een sombere dag op te sieren.

Je kunt hier reageren

