DRIE OCTOBERFEEST 2008: DE KERMIS

Het leek wel of dit jaar alles op de kermis groter, hoger en spectaculairder moest dan vorig jaar. Daarom na de verslagen van de taptoeavond en de optocht nu foto’s van de kermis. De absolute topper was de bijna zestig meter hoge zweefmolen ‘Around the world’. Ook om te zien al een sensatie.

Dat gold ook voor de bijna even hoge ‘Booster Maxx’.

Een achtbaan, ach, je maakt er maar geen foto meer van. Veel te gewoon… Maar een achtbaan in het water: dat is pas wat! Wildwaterbaan River Rafting bezorgt je in de rondtollende bootjes zelfs bij droog weer gegarandeerd een nat pak!

Zuurstokken, kaneelstokken, zoek maar uit.

Al is een suikerspin natuurlijk ook niet te versmaden.

En verder natuurlijk de verschillende botsautootjes (dit jaar waren er drie), de gokautomaten, de draaimolens in vele soorten en maten, de ‘altijd prijs’ tenten en niet te vergeten de kamelenrace.

Hieronder beconcurreert Around the world het reuzenrad.

Woensdag tot slot nog wat andere feestbeelden.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

28 reacties op DRIE OCTOBERFEEST 2008: DE KERMIS

  1. penseel zegt:

    pracht foto’s en pracht verhalen, ik moet eens rustig de tijd nemen
    je hebt een bijzonder mooi en afwisselend en interessant weblog

  2. Zakina zegt:

    Die ‘al around the world’ is in Groningen ook geweest en hangt bij een bekende van me in de huiskamer.. zo mooi is het die kleuren tegen de blauwe lucht 🙂
    Je hebt het leuk op de foto gezet zeg die kermis en ook kinderen leuk op de foto gezet 🙂

  3. J@ntje zegt:

    hebben jullie wel eens geen feest daar in Leiden??
    😉
    mooie foto’s !! krijg helemaal zin in de kermis…de muziek erbij..de lichten…de sfeer..heerlijk !!
    ook al krijg je me bijna nergens in !

  4. ~~Seraka~~ zegt:

    wat een knappe serie actiefoto’s 🙂
    gezellig zeg!

  5. Plato zegt:

    Dat ziet er gezellig uit, Tagrijn. Nou zijn kermisbeelden zelden droefgeestig maar toch, het lijkt wel of alle attracties hier nieuwer, moderner zijn. Ik ben wel heel blij dat ik niet in die attracties hoef trouwens. Beide benen op de grond, dat ligt me meer.

  6. Renesmurf zegt:

    Ja, dat zag ik ook in Amsterdam, een reuzenrad is er niks meer bij.
    Het wordt steeds gekker.

  7. rietepietz zegt:

    Ik zit hier al lézend al met moeite m’n eten binnen te houden , o nee , hélemaal niet voor mij die draaitoestanden !

  8. klaproos zegt:

    doet u mij maar een rondje ‘Around the world’ dat lijkt me supergaaf tagrijn, en daar heb ik héle mooie herinneringen aan…
    en ik krijg steeds meer herinneringen bij als ik naar je log kijk:-)
    heerlijk
    dank je wel
    xxx
    klaproos

  9. 10eke zegt:

    Die zweefmolen dat lijkt me nog wel wat. En waar ben jij overal in geweest?
    Fijne week, gr 10

  10. Thérèse zegt:

    O wat vreselijk eng, die hoge dingen. Ik word inderdaad al misselijk bij het kijken. Moet je maar als een compliment opvatten, hoor. Zo goed heb je het gefotografeerd.
    Wat een feest toch daar bij jullie!!!! Ben je zelf nog ergens in geweest??

  11. Caecil zegt:

    Mooiste foto? Die van de snoepkraam.
    Wat er ook verandert aan de kermis, die blijft zoals ie altijd al was. Als ik de foto zie, voel ik weer het verlangen in me opkomen dat ik als kind had.
    Persoonlijk geef ik niks om de kermis (wat een herrie, wat snel en hoog allemaal, en dan die prijzen….), maar het hoort er wel bij. Ik heb – toch – lekker nagenoten!

  12. boomkruiper zegt:

    Prachtig blauw achter de hoge zweverd 🙂

  13. schitterende impressie, Tagrijn. Ziet er reuze gezellig uit zo. Wij waren vorig weekend in Weert tijdens hun kermisweekend (wisten we niet) en hebben de kermis zorgvuldig gemeden maar als ik dan nu jouw foto’s zie vraag ik me af of dat toch niet jammer was

  14. Min zegt:

    Ik liep gisteren ook over een kermis (in Nijmegen), maar ik liep snel door…
    Maar jouw sfeervolle reportage ziet er goed uit..

  15. Di Mario zegt:

    Leuk om zo van een afstandje te bekijken, mij zie je alleen nergens ingaan.
    Love As Always
    Di Mario

  16. Hermien zegt:

    Mooie reportages Tagrijn. Alsof ik er toch een beetje bij was.

  17. erik zegt:

    Als oud-Leidenaar, geboren en getogen, kom ik NIET meer op het 3 oktoberfeest. Behoorlijk onbetaalbaar geworden vind ik. Maar het blijft een geweldige happening die 3 october. Moet het wel goed weer zijn natuurlijk. Mooi samengevat met deze foto’s.
    EWIK

  18. Brimstone zegt:

    Ik wist dat ik er van op aan kon, even drie oktober vieren op je weblog. Mooie reportage, Tagrijn!

  19. f r e d zegt:

    na het suikerfeest de spin……

  20. sylvester zegt:

    Ik zet mijn geld in op kameel nummer1.
    Hoe hoger hoe mooier 😉
    Dat Glibber niet op de kermis is geweest kwam omdat hij weer eens stond te fotograferen voor een kroeg hihihihi

  21. Wat een heerlijke kermisfoto’s , ik ben er helaas niet aan toe gekomen om overdag de kermis op te gaan.
    Heet dat nu elkaar aanvullen hahaahah.
    Maar het was ondanks de buien in de avonden toch weer een heel mooie 3 october he.

  22. tagrijn zegt:

    @Annemarie: Behalve een paar voeten die een paar dagen in de revisie moeten, ben ik er goed vanaf gekomen. Op die dagen let je nergens op en laat je je maar meeslepen in het feestgedruis. Dat je moe was, merk je pas weer als je thuis bent.

  23. tagrijn zegt:

    @Hanny: Onder ons, maar wat is onder ons op een weblog, ben ik er ook alleen maar heen gegaan om foto’s te maken. Je komt er half doof vandaan door de gigantische hoeveelheid decibellen…

  24. Hanny zegt:

    De kermis is aan mij niet besteed om er gebruik van te maken. Ik blijf liever met beide benen op de grond. Maar het blijft een boeiend onderwerp om te fotograferen. En dat dat mooie plaatjes oplevert, laat jij zien. Ik heb er van genoten!

  25. Annemarie zegt:

    Vorig jaar alleen de kermis gezien bij avondlicht,d us wat heerlijk om nu de foto’s van overdag te zien!
    Je hebt je weer prima uitgeleef Tagrijn! Wat een gaaf verslag van de kermis. Alsof ik er bij was. 🙂
    ben je al afgekicked van 3 october of valt het nog tegen???

  26. het mag dan nog zo spectaculair zijn als het wilt, ik blijf met mijn neus aan de grond?
    ik pluk wel een stukje van jouw suikerspin, tagrijn en ga voor je supporteren bij de kamelenrace? :-))
    sommige van je foto’s ontnemen me de adem ..

  27. Vedat zegt:

    Dus je bent op de kermis geweest ook nog. Je hebt toch zeker wel een groot stuk noga gegeten, dat vind ik zo lekker. Suikerspin ook wel, maar daar worden je gezicht en handen zo kleverig van.

Je kunt hier reageren

