YERSEKE MOER

Vandaag maar weer eens een schilderijtje van eigen hand. Eind augustus was Tagrijn in Zeeland en belandde in het natuurgebied Yerseke Moer. Daarover binnenkort een stukje. Binnen tien minuten was de lucht plotseling gitzwart en brak een hevig onweer los. Het spatje licht dat de verjaagde zon nog kon produceren viel op een pannetje aan een kar. Tijd voor een foto dus en weer thuis met verf en penselen aan de gang.

Dit bericht werd geplaatst in Expo. Bookmark de permalink .

23 reacties op YERSEKE MOER

  1. Martine zegt:

    Goed gedaan, olieverf of acryl?

  2. rietepietz zegt:

    Je zet hier wel eens afbeeldingen van “kunstwerken ” neer die me stukken minder boeien dan dit eigen werk Tagrijn !

  3. Vedat zegt:

    Dat is knap zeg. een echte Tagrijn.

  4. Ja, de sfeer zit er goed in: ik kan het grasland bijna ruiken, zo levend is het, en de atmosfeer van de betrekkende lucht daalt zwaar en metalig op mij neer als ik naar het schilderij kijk. Ik voel de wind aanzwellen en koester mij zelfs plaatsvervangend in de warmte die de zonnestraal op de melkbus produceert.
    Dan ben je goed. En ik krijg zin in warme chocolademelk, met gloeiende wangen bij de haard.
    O jongens, het wordt weer winter hoor.

  5. Renesmurf zegt:

    ja, mooi geworden!
    In de regen werken gaat ook niet, slim opgelost zo!

  6. klaproos zegt:

    je hebt de sfeer enorm goed over kunnen brengen tagrij,
    knap gedaan zeg,

  7. Zakina zegt:

    Gelukkig had je je fototoestel bij je… anders had je kunstwerk verrekend πŸ˜‰ toch vind ik dat knap gedaan dat licht dat er op valt.

  8. 10eke zegt:

    Knap gedaan. Hoe doe je dat? Is het een vorm van natekenen? (umm sorry)
    Fijne week, gr 10

  9. J@ntje zegt:

    niet slecht hoor !!
    laat het naderende slechte weer goed zien!
    groetjes Janneke

  10. Mooi “plaatje”! Doe je niet te weinig met deze hobby? En de volgende keer als je in Zeeland bent ook eens DOOR de Westerschelde tunnel rijden om het wonderschone Zeeuws-Vlaanderen te bezoeken.

  11. eva zegt:

    Prachtig doekje!
    Hoe groot is het eigenlijk?
    Het lijkt olieverf maar is het dat ook?
    gr eva

  12. Belinda zegt:

    Ik vind dat je die lucht heel mooi op het doek hebt weten te brengen! Knap!

  13. dit heb je heel mooi gemaakt, tagrijn!
    dit zegt zoveel meer dan een foto ..

  14. paco zegt:

    Ik vind het sowieso knap dat iemand kan schildren

  15. Min zegt:

    OT: Hoe doe je dat toch leuk schrijven, gedetailleerd fotograveren en nu ook nog schilderen?

  16. Di Mario zegt:

    Buiten heb je de sfeer, de geur, maar binnen lekker droog. Het dreigende komt goed uit op je schilderij.
    Love As Always
    Di Mario

  17. ~~Seraka~~ zegt:

    het ziet er inderdaad dreigend uit
    hoogste tijd om je uit de voeten te maken πŸ˜‰
    knap geslaagd!

  18. Herman zegt:

    Ziet er mooi uit. Het maakt me nu al nieuwsgierig naar het verhaal over de Yerseker Moer.

  19. sylvester zegt:

    En zelf droog gebleven? πŸ˜‰

  20. Pasula zegt:

    En met prachtig eindresultaat!

  21. Hanny zegt:

    Zo’n zonnestraal laat de meest “onnozele” dingen stralen!
    Bedankt voor de tip! πŸ™‚ Als ik weg kan deze dagen lijkt het me de moeite waard om daar rond te kijken.

  22. Annemarie zegt:

    Ben ik stiekem benieuwd naar de foto.
    Want dit schilderij beloofd al veel. πŸ™‚

  23. Wel knap om het van een foto over te schilderen.
    Maar ja, voordeel is thuis sta je tenminste droog.

Je kunt hier reageren

