NATUURGEBIED YERSEKE MOER

Het is natuurlijk gekkenwerk. Zware donderslagen, een steeds dreigender lucht en dan toch op stap in het natuurgebied Yerseke Moer. In de middeleeuwen werd het veen hier weggegraven ten behoeve van de zoutwinning, de zogenoemde moernering. Hieraan heeft het gebied zijn naam te danken en heeft het landschap een reliëfachtig karakter. Je vindt hier zowel zoete als zilte graslanden. De oude paadjes naar de plekken waar vroeger het zout werd gewonnen zijn er nog.
Het spel van licht en donker levert vandaag aardige beelden op. Dus, kom op, plu mee en gaan. We zorgen net voor de bui losbarst weer terug te zijn.

We kunnen nu maar beter teruggaan. Wie er nog eens heen wil: Er is een wandeling uitgezet en je kunt er tussen 15 juli en 1 november terecht.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

24 reacties op NATUURGEBIED YERSEKE MOER

  1. Zakina zegt:

    Grillig landschap en juist al dat verschil van licht en donker op de foto maken mooie foto’s ik vermoed dat je er een schilderij van gaat maken. Die koeien zijn ook mooi zeg, dat ras kende ik nog niet (volgens mij).

  2. Herman zegt:

    Prachtig Zeeland, mooi vooral die toenemende donkere wolken.

  3. Hildegarde zegt:

    Schitterende luchten, prachtige graslanden, geweldig in beeld gebracht.

  4. Min zegt:

    Ik was dus niet voor de bui binnen. Maar ik hoop wel mooie beelden te hebben. Nu nog de tijd om er eens echt wat mee te doen… En oei ik loop achter met heel veel logjes!
    OT.: Ik geef geld meer dan 1 keer uit, echt waar. Maar ja (gniffel) dat komt omdat ik zo’n cijferfreak ben…

  5. J@ntje zegt:

    genoeg inspiratie voor een schilderij lijkt me zo !!
    voor mij betekent moer gewoon moeder, maar zo zie je maar…
    maar nou eerlijk….heb je het echt droog gehouden??
    😉
    janneke

  6. Thérèse zegt:

    Nou, ik noem het dapper om daar nu heen te gaan. Het is er wel heel mooi. Grappig om te zien hoe het steeds donkerder en donkerder wordt; je hebt het ingenieus uitgekiend.

  7. boomkruiper zegt:

    Nou die bui hangt al bijna boven m’n hoofd!

  8. Tjan zegt:

    Mooi, dat weiland 😀

  9. tagrijn zegt:

    @Sylvester: Misschien noem jij afgegraven veen zo bij jullie, maar dan ben je wsl. e enige, want ik denk toch niet dat er daar aan zoutwinning wordt of werd gedaan. Ik denk ook dat de vegetatie totaal anders is. Wel eerst ff lezen!

  10. Belinda zegt:

    Wat een prachtig gebied met evenzo prachtige dreigende luchten! Jammer dat het een erge open vlakte is en er zo weinig beschutting te vinden is in de vorm van bomen en/of struiken.

  11. rietepietz zegt:

    Gelukkig dat je op tijd voor de bui terug was , je zag op mijn log al dat zo’n bui nog behoorlijk enstige gevolgen kan hebben 😉 Mooi gebied maar die wandeling komt er dit jaar niet meer van !

  12. Marcel zegt:

    1 november ga ik niet halen, misschien volgend jaar… misschien!

  13. sylvester zegt:

    Hier noemen ze dat gewoon “weiland” 😉

  14. Vedat zegt:

    Dat wordt dus pas volgend jaar wandelen daar, alhoewel, wandelen is niet zo mijn favoriete bezigheid. Het is er wel mooi, alleen vraag ik mij af of het vee wel smakelijk een van dat zilte gras, Tagrijn.

  15. Hanny zegt:

    Twee weken geleden heb ik aan de rand van het gebied gestaan en gereden. Er in wandelen zou te veel tijd gekost hebben.
    Het is een interessant gebied, waar je mooie foto’s hebt gemaakt. Mede dankzij de onweersbui.

  16. Gelukkig dat je doorgestapt hebt anders hadden we deze foto’s moeten missen.
    Off topic, ving ik ergens op dat je griep hebt, beterschap dan bij deze.

  17. beuzeblaadje zegt:

    Ik moest even rennen op het laatst
    Tagrijn maar ik was net voor de bui weer
    binnen! Mooie wandeling die ik ergens tussen 1 november en 15 juli nog graag eens over doe. Maar dan meer richting juli!!
    Doeiii,
    beuzeblaadje

  18. Renesmurf zegt:

    Ik loop dan toch liever in de zomerzon, maar zo in dit jaargetijde heeft het vast ook wel wat.
    Als er maar een hond in mag, dan is het pas echt leuk.

  19. Annemarie zegt:

    Inderdaad echt net op tijd!
    Maar wel een prachtig gebied. 🙂
    Ik vind vooral die stieren ontzettend gaahaaf!

  20. laat de donderwolken hun lading maar lossen ..
    dat mag de pret van het wandelen doorheen dit prachtig gebied niet drukken!

  21. Di Mario zegt:

    Jij hebt ook veel over om ons te laten genieten he.
    Love AS Always
    Di Mario

  22. f r e d zegt:

    lekkere niet-chanel5-luchies.

  23. Plato zegt:

    Dat was NET op tijd binnen voor de buien. Maar wel de moeite waard. Mooi landschap. en toch op de achtergrond heel klein hier en daar fabrieken en windmolens. Wat dat betreft lijkt het wel op het NH landschap.
    Wat is dat voor zwart vlekje op die onderste foto (in de lucht)?

Je kunt hier reageren

