EEN THEETUIN IN EEMNES

‘Kom nou maar mee. Het is écht leuk!’ En daarmee liet Tagrijn zich overhalen even een stop te maken bij een theetuin aan de Meentweg 131 in Eemnes. Tja, een theetuin… je begrijpt Tagrijns twijfel. Dat staat vrijwel altijd garant voor een hoog tuttigheidgehalte.
Maar als je binnen bent, val je van de ene verrassing in de andere. Tussen de bosschages en bloemenparkjes vind je overal originele prieeltjes waar je thee (of wat anders) kunt drinken. Gewoon wat rondlopen kan natuurlijk ook. Laten we dat maar eens doen.

Theetuin Eemnes is het gehele jaar geopend van woensdag tm zondag van 12 tot 17 uur.

(Zoals aan de foto’s is te zien, zijn de foto’s deze zomer al gemaakt. Daarom zal Tagrijn het nu toch maar even opbiechten: Als gevolg van het griepvirus put hij, evenals een groot deel van de vorige week, uit zijn voorraadje ‘reservelogjes’.)

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

32 reacties op EEN THEETUIN IN EEMNES

  1. Zakina zegt:

    Reservelogjes zijn er voor om te plaatsen als je even niets weet of kan plaatsen…. nu loop ik aardig bij je achter, dus ik ga er van uit dat je ondertussen weer bent opgeknapt?

  2. penseel zegt:

    ik heb genoten, en tja anders was het toch wel opgevallen, alles bloeit en groeit.
    Hoe is het nu met de griep????

  3. Herman zegt:

    Mooie theetuin, daar in Eemnes. Vol met leuke doorkijkjes en onverwachte “ontmoetingen”. In Nieuwkoop is er ook zo’n fraaie theetuin, langs de Meije.
    Enne, beterschap met de griep!

  4. Geertje zegt:

    Tuttig inderdaad totaal niet; heerlijk nostalgisch.
    Wat een leuke plekjes!
    Lijkt me echt verrassend al die dingen te ontdekken.
    Waardeloos dat je ziek bent Tagrijn; hoop at je snel weer bent opgeknapt (vroege griep!!!).

  5. ik stond al bijna in de startblokjes 🙂
    maar las nog net de laatste regeltjes
    volgend tuinseizoen moet Seraakje ook maar eens “tuttig” gaan doen 😉

  6. K@rin zegt:

    Erg mooir kleurrijke foto’s. Beterschap verder.
    groetjes Karin

  7. rietepietz zegt:

    Nou “reservelogjes op niet , héél knap om met een ziek hoofd gewoon door te loggen .
    Zou mij niet lukken want ik maak nóóit logjes vooruit .
    Deze theetuin is de moeite van het bekijken zéker waard !

  8. druiveke zegt:

    Heej wat leuk is dit! Deze theetuin is als het ware bij mij om de hoek en toch moet ik tot mijn grote spijt en schande toegeven dat ik er alleen nog maar ´langs´ ben gereden (en zie dan vooral bij goed weer véél fietsen en auto´s aan de weg bij de ingang)…daar MOET dus het komende voorjaar écht verandering in komen! ´k Heb al veel en vaak zeer positieve geluiden gehoord over deze tuin, die ook zeer geliefd is als trouwlocatie.
    Leuk om deze foto’s te zien, dank je wel!
    En, natuurlijk goede beterschap gewenst!

  9. Plato zegt:

    Hindert niks, Tagrijn. De foto’s zijn er niet minder mooi om. Gezellige theetuin met veel kleine, verborgen, spannende hoekjes. Leuk.

  10. boomkruiper zegt:

    Wat gezellig met zo’n knorrie en al dat leuke emaille

  11. Thérèse zegt:

    Ik vind dat varken wel een schatje, moet ik zeggen. Om te zien dan; in het echt weet ik het niet natuurlijk.

  12. Vedat zegt:

    Natuurlijk zijn theetuinen wel leuk, al is het maar vanwege de truttigheid. Om d Millinger theetuin fiets ik altijd heen, want daar vind ik de rust juist buiten de theetuin. Ligt de theetuin van eemnes ook midenin de natuur, Tagrijn?

  13. Min zegt:

    Ach deze dagen ben ik ook zo blij met reservelogjes… Ik wens je beterschap !

  14. Leuk hoor, best wel, die tuin, en die hoekjes en dingen meer, heus, maar die pauw bracht pas echt een glimlach op mijn gezicht en dat zwijntje een heel brede. Hopelijk kun jij, of althans jouw lijf, ook weer gauw lachen. Beterschap.

  15. Astrid zegt:

    Hopelijk knap je sneller op dan ik. Ben zo wat 3 weken “zoet” geweest met dat griepje.
    Beterschap!

  16. eva zegt:

    Wat gaaf zeg!
    Hier is Zwiebertje vast ook vaak geweest.
    Vorige week toen ik met een bus door Eemnes reed, hoorde ik de opnames van Zwieber in deze plaats gemaakt zijn!
    gr eva

  17. Belinda zegt:

    Met de truttigheid valt het best wel mee zo te zien! Beterschap Tagrijn!

  18. paco zegt:

    Een schitterende plek!

  19. Thérèse zegt:

    Tja, het is toch een beetje truttig of tuttig, maar ook weer wel apart t(r)uttig. Ik heb zelf een haat-liefdeverhouding ermee.
    Maar wat slim van je om een voorraadje logjes (plus foto’s) aan te leggen voor noodgevallen. Ik heb daar nog mooit aangedacht. Uitermate gewetensvol moet ik zeggen. Sommige loggers laten het maar wapperen en je weet dan niet eens of er ooit nog wat komt. Nee, dan jij, geweldig!
    Begin je al wat op te knappen? En je hebt ook al niks laten merken, geen woord dat je ziek was. Tjonge!! Het beste gewenst!

  20. Di Mario zegt:

    Misschien moet je juist nu je zo grieperig bent even wat kruidenthee gaan drinken.
    Beterschap.
    Love As Always
    Di Mario

  21. Marcel zegt:

    Dat ziet er leuk uit. Vol verrassingen die tuin.

  22. beuzeblaadje zegt:

    Wooow das helemaal “mijn” tuin Tagrijn!
    Mooie hoekjes, een variatie aan details en zo nu en dan een lekker kopje thee, wat wil een mens nog meer?
    Ik ga niet zo ver om te zeggen “ik ben blij dat je de griep hebt” Tagrijn maar als je die niet had gehad hadden wij dus waarschijnlijk deze mooie foto’s van die prachtige tuin nooit gezien!
    Ik wens je wel heel snel en van harte beterschap!!
    Groetjesss,
    beuzeblaadje

  23. sylvester zegt:

    Met welke vrouwenclub ben je daar heen geweest?
    Ik zie van alles, behalve thee trouwens hehehe
    Zou er ook een pilstuin bestaan?

  24. Hanny zegt:

    Dit gebruikmaken van je reservelogjes is geen ramp. Mag je vaker doen. Maar dan niet omdat je ziek bent. “Gewoon” omdat ze prachtig zijn. Wat een leuke theetuin is dit. Je komt ogen (en oren) te kort. Prachtig ingericht met verrassende hoekjes en doorkijkjes. Zeker de moeite van een bezoek waard.
    Ik hoop dat je inmiddels weer opgeknapt bent.

  25. Renesmurf zegt:

    ja, even rondkijken is allemaal prima.
    Maar lang zitten om thee te drinken is niet mijn ding.
    Net als terrasjes overigens.
    Geef mij maar een wandeling door een bos.

  26. Nog steeds grieperig, hoop dat het snel over is.
    Wat een geweldige tuin en ik wilde net reageren met, eigenlijk zou je daar in de zomer moeten komen,mar je was er gelukkig dus ook in de zomer.
    Beterschap.

  27. lenie zegt:

    achhh ook al gliep !!
    nou zak toch effe zeggen dat ondanks dat et totaal niet stoer is voor een kerel !! dat de theetuin een pláátje is !! kerels en thee ……kijk toch es verder ;))
    OT: en die boomklever ?? is écht een vrolijke gast ….sta der zelf versteld van …..écht ..is een brutaaltje ! Die kom je meer tegen in mijn loggen ..!
    beterschap gewenst Tagrijntje !

  28. nanos zegt:

    De Millinger Theetuin is ook heel leuk.
    Je moet er wel een stuk voor kunnen lopen, of met de fiets zijn.
    Voorlopig zijn ze dicht(tot 1 april).
    Beterschap, Tagrijn!
    Ik heb alle vertrouwen in je reservelogjes, maar je kunt maar beter geen griep hebben!

  29. Annemarie zegt:

    Prachtig plekje zo te zien, maar toch zal ik er niet snel naartoe gaan. Het spreekt mij iig minder aan. Heb je hier al eens eerder over gelogd? Of was dat een andere tuin?
    Vervelend dat je zolang geveld bent. Beterschap toegewenst!

  30. klaproos zegt:

    ps,
    knap snel op tagrijn,:-)

  31. klaproos zegt:

    aahhhh put jij maar lekker uit je archief tagrijn,
    der staat nergens geschreven dat dat niet mag:-)
    besides ik hgeniet me de schompes…
    en je hartjes….. heb ik gestolen 🙂
    heerlijk om te kijken dit log,
    slaap lekker
    klaproos

  32. Hermien zegt:

    Geeft niets Tagrijn, je reservelogjes zijn alleszins de moeite waard.
    Oh, dat klinkt niet zo aardig. Vervelend dat je ziek bent natuurlijk!! Beterschap!!

Je kunt hier reageren

