HERFST IN DE BUURT

Gisteren een foto van het uitzicht vanaf de achterkant van Tagrijns huis, vandaag dan ook maar de voorkant. Het flatgebouw op de achtergrond was er vorig jaar nog niet. Toen was daar nog weiland en een jachthaventje.
Vervolgens lopen we even door naar het Plantsoen. Geen spectaculaire herfstfoto’s, maar wel druk hondenverkeer, daar bivakkerende daklozen en een opa(?) met (klein)kind.

Via de nieuwbouwwijk loopt Tagrijn tegenwoordig in een paar minuten in Park de Bult. Dus ook daar op zoek naar de herfst. En ook dat viel toch wel tegen.

Maar hoe dan ook is Tagrijn best tevreden met aardig wat groen in zijn woonomgeving. Want ook park Cronesteijn mag er zijn. Maar dat dan weer een andere keer.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

24 reacties op HERFST IN DE BUURT

  1. Zakina zegt:

    Heerlijk al dat groen voor je deur en in de buurt. Maar pfff dat die honden niet in de knoop raken zeg, lijkt me heel onhandig uitlaten

  2. penseel zegt:

    lijkt mij bijna een noodzaak, zonder groen zou ik het erg moeilijk gaan krijgen.
    Ik heb genoten van de wandeling, en de mooie herfstkleuren.

  3. Herman zegt:

    Je woont mooi, Tagrijn. Jammer van al die grote appartementengebouwen, maar ja, er staan gelukkig een groot deel van het jaar bomen voor. En die mevrouw, met al die hondjes, prachtig. Het lijkt wel een hondenuitlaatservice.

  4. Judith zegt:

    Ja, jouw uitzicht aan die kant is drastisch veranderd de afgelopen jaren…

  5. boomkruiper zegt:

    Wat woon je groen en wat een leuke koppies bij de ‘uitgelaten’ hondjes

  6. zo’n parkje op de hoek is leuk met wat berkjes
    maar het echte herfstgevoel krijg je toch beter te pakken
    in een ouder bos met veel beuken 🙂
    toch zie ik wel aan de foto’s dat er veel aandacht is geschonken aan de inrichting van het parkje en het watertje
    het hele jaar door moois!

  7. Hildegarde zegt:

    Mooie beelden van je dagelijkse omgeving, vaak vergeet men die in beeld te brengen.

  8. Vedat zegt:

    Mooi buurtje woon je, Tagrijn. Jammer van die flat, maar het grootste deel van het jaar zie je die niet, moet je maar denken.

  9. Renesmurf zegt:

    Dat lijkt me best goed toeven daar.
    Het is ook net wat je gewend bent.
    Als het niet al te druk is vind ik het al wel prima.

  10. rietepietz zegt:

    De foto’s zijn toch wel goed geslaagd hoor , heerlijk zo’n groene omgeving !
    In de tijd dat wij nog in Den Haag woonden moesten we minstens een half uur wandelen om in een groen gebied te komen en je hebt er nog steeds veel wijken waar amper groen is .

  11. Annemarie zegt:

    De herfst is alweer op zijn retour.. We maken ons op voor de winter.
    Dus zo dicht bij het plantsoen.. Daar wonen een aantal familieleden van ons. 🙂

  12. Plato zegt:

    Mooie buurt. Je zal daar toch wonen. Prima. Maar dat Cronenburgh hebben we hier toch al eens gezien, of vergis ik me nu?
    Ik vind de foto’s wel degelijk mooi hoor. Prima gelukt.

  13. HUUB zegt:

    je hebt weer mooie plaatjes geschoten vriend…

  14. Gadisa zegt:

    ah ’t plantsoen … toch blijf ik hangen bij de foto van de vrouw met de hondjes … ik vraag me af hoelang ze nodig heeft gehad om de poep van al die beestjes op te ruimen … aangezien wij de laatste keer met 1 hond al een boete kregen [50 euro] omdat ze alleen maar los liep in datzelfde stukje plantsoen 😉

  15. Thérèse zegt:

    Nou, ik vind het toch wel mooi, hoor! Het is ook een park en geen bos. Je bent vast weer een stukje beter, daar je aan de wandel geslagen bent?

  16. paco zegt:

    Ik krijg de foto’s nietdoor helaas

  17. Belinda zegt:

    Je hebt zeker lekker veel groen in de buurt Tagrijn! Die vrouw met die hondjes die dacht zeker dat één hondje een tikkie te weinig was en daardoor nam ze maar een dozijn doggies! 🙂

  18. klaproos zegt:

    nou tagrijn, dat ziet er nog niet zo heel verkeerd uit??
    het kan altijd erger, je had tussen betonnen blokkendozen kunnen zitten 🙂
    met geen sprietje zonneschijn..
    weet je wat,
    als ik zo ga neem ik je mee op sleeptouw
    is dat goed:-)

  19. Di Mario zegt:

    Jij komt buiten,,,,, dus het gaat alweer een stuk beter met je.. 😉
    Tja.. het parkje waar ik vlakbij woon heeft maar 3 bomen. Dus laat ik die maar niet op de foto zetten.
    Love As Always
    Di Mario

  20. sylvester zegt:

    Ik zag toch behoorlijk wat blaadjes op de grond liggen.
    Tijd dat ik daar mijn hond eens uitlaat hihihi

  21. Ik ben bij de eerste foto even helemaal de weg kwijt.
    Ik weet waar je woont maar kan de foto niet plaatsen bij jou in de buurt.
    De rest kon ik wel volgen hahahaha.

  22. Hanny zegt:

    OTR: Dus toch bij jou ook een illusie!

  23. Hanny zegt:

    Geen illusie bij jou dus. Maar een echt park.
    Wat je uitzicht aan de voorkant betreft breekt een slechte tijd aan als alle blaadjes van de bomen zijn. Je kunt beter tegen een groene kruin aankijken, dan tegen een flatgebouw.

  24. zo’n rondje van het huis weet ik best te waarderen! :-))
    ben je intussen helemaal genezen, tagrijn??

Je kunt hier reageren

