WIE ZEI OOK ALWEER… (2)


Vorige week stonden hier tien Nederlandse zinnetjes, waarvan iedereen zegt: die ken ik, maar wie zei of schreef dat ook alweer?
Zoals beloofd gaan we dat nog een keer doen, maar dan gaan we de grens over.
Opnieuw dus tien bekende uitspraken. Ook nu waarschijnlijk meteen herkenbaar, maar ja, wie maakte het tot gevleugelde woorden?
Onder het logje van morgen de antwoorden. We beginnen heel eenvoudig.

– To be or not to be, that’s the question.

– I did not have sex with that woman.

– Big brother is watching you.

– Shit happens.

– Ich bin ein Berliner.

– Honi soit qui mal y pense.

– One small step for a man, one giant leap for mankind.

– Paris vaut bien une messe.

– Ich bin von Kopf bis Fuss auf Liebe eingestellt.

– I am the greatest.

Morgen de antwoorden. Succes!

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

21 reacties op WIE ZEI OOK ALWEER… (2)

  1. Zakina zegt:

    1. Shakespeare’s Hamlet
    2. Clinton
    5. Kennedy
    9. Marlene Dietrich
    Verder komt het me wel bekend voor, maar ik wil niet spieken.
    Maar goed… Calvin wil echte aandacht, dus helaas kan ik niet verder lezen. Hopelijk vanmiddag weer 🙂

  2. Judith zegt:

    Heb eerst even nagedacht voordat ik de antwoorden in je volgende logje bekeek.
    De Franse uitspraken zeiden me helemaal niets en “Shit happens” kon ik ook niet thuisbrengen. De rest ging gelukkig wel goed!

  3. Renesmurf zegt:

    Ik ken vrijwel alle uitspraken, maar weet niet wie ze als eerste gedaan heeft.
    Dat boeit niet ook.
    Wel weet ik dat Shakespeare er vele heeft gedaan, zoals Whats in a name, oid.

  4. Hildegarde zegt:

    Shit happens, dat zou ik graag willen weten van wie die komt.

  5. f r e d zegt:

    ken alleen de laatste; omdat ik dat ben….

  6. Vedat zegt:

    Wel raar, dat ik er hier meer van ken. Zou ik dan toch een wereldburger zijn?

  7. Ik heb een beetje afgekeken. Ik wist ze niet allemaal. Leuk die rijtjes.

  8. paco zegt:

    1)Shakespeare
    De rest; zie boven

  9. Belinda zegt:

    Het merendeel ken ik wel ook degene die deze uitspraken hebben gebezigd. Behalve die twee Franse uitspraken en die onderste Duitse die zeggen me weer helemaal niks. Shit happens wordt gezegd door een kat die op het toilet zit en die ons toiletje al een jaar of 10 van wat humor voorziet. 😉

  10. rietepietz zegt:

    Frans spreek ik niet verder dan “ja en nee ” en nog wat losse flodders dus 6 en 8 zeggen me helemaal niets . De rest wist ik op een enkele “o ja ” na .(als ik de antwoorden zie staan ).

  11. joanna zegt:

    zonder bij andere te spieken. 😉
    To be or not to be, that’s the question.
    Hamlet
    – I did not have sex with that woman.
    Clinton
    – Big brother is watching you.
    Orson Welles?
    – Shit happens.
    ????????????????
    – Ich bin ein Berliner.
    J.F.Kennedy
    – Honi soit qui mal y pense.
    Voltair?
    – One small step for a man, one giant leap for mankind.
    Armstrong, astronaut
    – Paris vaut bien une messe.
    ????????????????
    – Ich bin von Kopf bis Fuss auf Liebe eingestellt.
    Marlene Dietrich
    – I am the greatest.
    ?????????????
    Love Joanna

  12. klaproos zegt:

    shakespeare
    clinton
    gump
    kennedy
    lili marleen ho heet ze ook alweer…
    dietrich toch:-)
    en volgens my mohammed ali…
    maar da’s al dat ik weet ..
    nuik zo terug kik is het niet eens zo héél erg slecht,
    ik spreek een frans, dus ja dat blijft niet hangen hé,
    dát zal neussie wel weten :-))
    leuk tagrijn,

  13. Plato zegt:

    Wie nr. 3 niet weet, moet toch echt het boek eens gaan lezen. Echt de moeite waard.

  14. Plato zegt:

    1. Hamlet (Shakespeare)
    2. Clinton (over Monica L)
    3. George Orwell – 1984
    4. Is niet met zekerheid te zeggen
    5. John. F. Kennedy (wie kent hem niet)
    6. Onzeker, maar het stamt uit de middeleeuwen.
    7. Neil Armstrong, eerste maanlanding
    8. Hendrik de Vierde van Frankrijk
    9. Marlene Dietrich in het gelijknamige liedje (Gar nicht, gar nicht)
    10. Cassius Clay (volgens mij nog voor hij Mohammed Ali heette.

  15. Di Mario zegt:

    Ik denk er vier goed te hebben, dat is gewoon een onvoldoende.
    Love As Always
    Di Mario

  16. Martine zegt:

    Vous etes le Phoenix des autres de ce bois, monsieur Tagrijn!
    Ook ik weet 4, 6 en 8 niet.

  17. Hanny zegt:

    1. Hamlet (Shakespeare)
    2. Bill Clinton
    3. Orwell
    4. ??
    5. President John F. Kennedy
    6. ??
    7. Neil Armstrong
    8. ??
    9. Marlene Dietrich
    10. Cassius Clay alias Muhammad Ali

  18. Alleen de twee Franstalige teksten kan ik niet thuisbrengen, de rest was niet zo moeilijk.
    Wel weer mooi bij elkaar gezocht.

  19. whaaha, deze reeks gaat me beter af!
    alleen de laatste kan ik niet thuisbrengen??
    of het zou iemand moeten zijn die tagrijn heet?
    yes, you are the greatest! :-))

  20. nanos zegt:

    Shit happens kan ik niet thuis brengen.
    En Paris vaut bien une messe heb ik zelfs nog nooit gehoord.
    De rest is niet moeilijk. 🙂

  21. Annemarie zegt:

    De 1e 2 zijn duidelijk, de rest weer abracadabra!
    Maar weer indd veel uitspraken die herkenbaar zijn.

Je kunt hier reageren

