EEN KORT WINTERS TOCHTJE

Toen Tagrijn op oudejaarsochtend uit het raam keek, zag hij tot zijn verbazing dat zijn kerstboompje in tweevoud was verhuisd van de woonkamer naar het Roomburgerpark. De rijp en de nevel maakte er een sprookjesachtig geheel van.

Grote en kleine mensjes waren al op pad, want hondjes kunnen geen klokkijken.

Aan de andere kant van de woning probeerde de zon door de mist te komen en dat leverde een mooi spel van licht en schaduw op. Alle eendjes zwommen in het water of probeerden erover te lopen.

Nog even wat plaatjes schieten in het park.

Om de winterstemming compleet te maken waren er al wat kleine krabbelaartjes op het ijs. Voor een van hen was dat toch te glad.

Einde van deze kleine winterse expeditie. Thuis wacht de glühwein!

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

26 reacties op EEN KORT WINTERS TOCHTJE

  1. Zakina zegt:

    Mooi heh dat het landschap zo anders kan zijn met dit weer.

  2. Brimstone zegt:

    Voor avontuurlijke tochten hoef je het niet altijd ver van huis te zoeken. Leuk log!

  3. klaproos zegt:

    oef wat een sfeer foto’s tagrijn, heerlijk, * slokje gluhwein neem *

  4. Lopend in een winterwonderland… Foto 7 vind ik een spannende en toch harmonieuze compositie, met die paar dwarse takken erdoor.

  5. Di Mario zegt:

    Je mag gelukkig tot en met 3 koningen iedereen de beste wensen doen, dus bij deze mijn beste wensen voor 2009.
    Morgen ga ik weer voor het eerst de kou behappen. Als ik morgenavond niet reageer ben ik vastgevroren op mijn fiets.
    Love As Always
    Di Mario

  6. Renesmurf zegt:

    Het is nu echt even winter, en dat kan best mooie plaatjes opleveren.
    Het blijft toch altijd bijzonder.

  7. dit zijn erg mooie beelden, tagrijn!
    wat worden we weer verwend, eh? :-))

  8. f r e d zegt:

    even m’n trui pakken……..

  9. Elmar zegt:

    Mooie serie Tagrijn!
    Het blijft gelukkig nog even winteren dus we
    kunnen nog even van dit soort taferelen en plaatjes genieten.
    Groetjes,
    Elmar

  10. beuzeblaadje zegt:

    Dat was een heerlijk tochtje Tagrijn!
    Leuke tekst bij leuke foto’s waarvan de
    bovenste één van mijn favorieten is!
    Groetjesss,
    beuzeblaadje

  11. Daisy zegt:

    Mooie winterse foto’s heb je gemaakt! De derde laatste spreekt me erg aan. Goed standpunt en mooi van kleur. Bij de voorlaatste is het wel jammer dat de hoogste pluim er niet volledig opstaat.

  12. Jenny zegt:

    Mooie plaatjes weer! Wat ik ook zo leuk vond was die eenzame stoel( laatste foto) ! Ik dacht, DIE heeft de kunst van het schaatsen nu onder de knie,dag stoel!
    Houten stoelen zijn niet meer zo vooradig…..vandaar deze plastic klapstoel…..snik!
    Groetjes!

  13. loontjuh zegt:

    Ja het was toen prachtig, heb uiteraard ook foto’s gemaakt, die zal ik es neerzetten, zijn mooie foto’s, fijne avond, groetjes.

  14. plato zegt:

    Je hebt hier middeleeuws winterse plaatjes geschoten, Tagrijn. Wat een sfeer zo in het nieuwe jaar. Heel mooi.
    In Friesland worden ze al knap zenuwachtig.

  15. Thérèse zegt:

    Wat een prachtige fotoreportage!!! Ja, dat is het echte werk; ik ben vol bewondering!

  16. paco zegt:

    Zeer de moeite waard!

  17. rietepietz zegt:

    Wauw Tagrijn , je hebt met je schildersoog door de lens gekeken , wat een mooie winterse plaatjes !

  18. Jaco zegt:

    Heerlijke, maar ijzige foto’s!

  19. 10eke zegt:

    Schitterende foto’s Tagrijn en vandaag kan je rudtig nog wat foto’s nemen want ik zag net op de thermometer dat het min 9.5 is.
    Fijne dag, gr 10

  20. Martine zegt:

    Genoeg inspirarie voor een mooie Tagrijn, lijkt me zo, en er komt nog meer..

  21. Vedat zegt:

    In de bijbel staat, dat Jezus ook over het water liep. Komen die eendjes nu ook in de bijbel? Maar over die honden en klokkijken. Honden kunnen het inderdaad niet, maar ze beschikken wel over een akelig preciezw timing.

  22. Niklas zegt:

    Mooie foto’s! Met behulp van de satellieten die ons omringen heb een beetje een idee van waaruit je je logs met ons deelt.

  23. Hanny zegt:

    Niet slecht om het oude jaar met deze beelden af te sluiten met als toetje wat glühwein.

  24. Het was oudejaarsdag echt prachtig, denk alleen dat veel mensen het ontgaan is door alle oudejaarsdrukte.
    Off topic, ik had een witte Nieuwe Rijn gefotografeerd en die lag vanavond alweer open na een dagje dooi, zonde hoor.

  25. Tjan zegt:

    Mooie plaatjes, hoor! De komende dagen zijn er vermoedelijk nog veel meer van dit soort foto’s te schieten.

Je kunt hier reageren

