IJSVRIJ IN HET VONDELPARK

Afgelopen zondag was Tagrijn in het Vondelpark. Net als overal in het land vermaakten ook de hoofdstedelingen van jong tot oud zich prima op het ijs.

Koude handen… Dan is het erg lastig om in het park te schilderen of te musiceren:

Je kunt ook ijspret hebben door er langs te lopen en een beetje te eten:

De grootouders van deze kinderen hebben waarschijnlijk nooit ijs gezien.

Deze halsbandparkieten overleven de vrieskou wonderwel en kijken vanuit de bomen naar de ijspret waarvan hun vliegende voorouders waarschijnlijk geen weet hadden. Op de laatste foto zitten ze rechts in de boom.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

23 reacties op IJSVRIJ IN HET VONDELPARK

  1. Geertje zegt:

    Krijg alweer heimwee naar de vorstperiode als ik ernaar kijk!
    Toch zou het me niets verbazen als we weer een vorstperiode krijgen…
    Ben benieuwd naar je schilderij straks.
    En ja, de halsbandparkieten zijn volledig “ingeburgerd”; kou of niet 🙂

  2. eva zegt:

    OOhh was jij in het vondelpark!
    leuik zeg!
    Ja het was overal feest.
    Maar je kunt niet overal tegelijk zijn.
    Gelukkig zie ik hier de foto’s nog!
    gr eva

  3. Martine zegt:

    Oh! Dit is leuk, dit is jeugdsentiment! Op die vijvers heb ik leren schaatsen. Alleen was het toen volgens mij nog lang niet zo druk.
    Ik ben erg benieuwd naar een winters schilderij van jouw hand(heb er ook eentje gemaakt).

  4. Thérèse zegt:

    Ziet er heel gezellig uit! Er gaat toch niet boven Amsterdam? Hahaha, ik plaag je maar wat.
    Heb jij zelf ook nog geschaatst?

  5. Renesmurf zegt:

    Ja, die parkieten horen daar niet, de rest allemaal wel.
    Vogels hebben het vast nooit koud, maar toch, daar horen ze niet.
    Ijspret is altijd leuk om te zien, vooral omdat het zo ontzettend zeldzaam is.

  6. klaproos zegt:

    ik blijf me verbazen over die parkieten tagrijn,
    hoe is het mogelijk dat die dieren in leven blijven wat eten ze hier eigenlijk weet je dat??
    de plaatjes zijn pieckieaans:-)
    en je krijgt er gewoon geen genoeg van
    groetjes
    klaproos

  7. Elmar zegt:

    oergezellig moet het daar geweest zijn in het Vondelpark, de halsbandparkieten genieten er ook zichtbaar van!
    Heerlijk nog even nagenieten van de afgelopen winterseperiode, dank je Targijn!
    groetjes,
    Elmar

  8. PaulHUzzz zegt:

    Mooie foto’s!
    wat een typisch hollandse gezelligheid 😀

  9. boomkruiper zegt:

    Mooi met de Omafiets als doorkijkje!

  10. Eigenlijk vind ik de ijspret in een park in een grote stad het leukst (vanaf de zijlijn dan he ?) toch gezelliger en natuurlijk extra met die schilder en muzikanten, maar ook de parkieten dragen hun steentje bij.

  11. Brimstone zegt:

    Het ziet er echt super gezellig uit in het Vondelpark. Je komt ogen te kort. En wat geinige hond op foto 6 🙂

  12. gezellig!
    het spat van de foto’s af 🙂

  13. rietepietz zegt:

    Het was genieten hé, al heb ik me zelf niet op de schaats gewaagd is de ijspret me niet ontgaan .Knap als je bij dit weer nog iets uit een penceel weet te krijgen maar je kunt dan nog iets aan je handen doen , op een instrument blazan of gitaar spelen móet natuurlijk wel met de benodigde lichaamsdelen bloot gebeuren , klasse!

  14. Belinda zegt:

    Heerlijk om van deze plaatjes te genieten vanachter de computer, lekker dicht bij de kachel, met een heerlijk koppie cappuccino!

  15. Anoniem zegt:

    Ouderwets gezellig daar in het Vondelpark. Die parkieten leven daar al jaren. Ze overwinteren goed. En er zijn er flink wat. Toch ook wel weer leuk.
    Mooie foto’s Tagrijn. Sfeervol.

  16. Di Mario zegt:

    Owh die halsbandparkieten, zo zonde he.. Die beesten horen daar gewoon niet. Ik snap niet dat mensen die beesten los laten in de natuur. Oke.. ze schreeuwen nogal veel, maar dat kun je toch weten voordat je ze koopt.
    Love As Always
    Di Mario

  17. Zakina zegt:

    Ik hoop, dat je goed resultaat zou hebben en het plaatst
    wat leuk al deze foto’s en ongelovelijk dat die parkieten nog leven, wist niet dat ze zo sterk waren… wel leuk dat ze met z’n tweeën zijn.

  18. tagrijn zegt:

    @Hanny en Vedat: Goed gezien! Ik denk dat de bovenste foto best een aardig ‘Avercampje’ kan opleveren! Maar ik ga eerst een schilderij (proberen te) maken van een niet gepubliceerde foto uit de reeks die maandag op mijn weblog stond met de rijp op de bomen in het Plantsoen. Bij goed resultaat komt deze wel een keer op het weblog!

  19. Vedat zegt:

    Dus jij hebt ook genoten van de laatste vorst. Heb jij ook een schilderij gemaakt daar, Tagrijn?

  20. Hanny zegt:

    In plaats van het zondagse kuiertje schaatsen. Schitterend. Genoeg fraaie beelden om een schilderij te maken. Ik kijk al uit naar dat van jou!

  21. ik verbaas me telkens over de drukte op het ijs???
    whahaa, zelfs de straatmuzikanten hebben hun domein verlegd?? :-))
    vanaf vandaag kunnen we weer zwemmen? :-))

  22. Waar dan ook, overal is het mooi om de ijspret te zien.
    Jammerdat het weer voorbij is.
    Wat mij betreft twee opties, of heel snel de winter terug of op naar het voorjaar.

Je kunt hier reageren

