DE HELE WERELD IN DE PIETERSKERK

Als je een reisbeurs in een oude kerk organiseert, zoals Djoser afgelopen weekend weer in de Leidse Pieterskerk deed, dan moet je het niet vreemd vinden dat er hier en daar een engeltje meekijkt. Of, zoals hieronder, dat de tropische vogels een plekje vinden bij het graf van de grote Boerhaave.
Het zag er ook dit jaar weer prachtig uit op de druk bezochte beurs. Er was muziek, dans, exotisch eten en drinken en overal stonden weer de standjes met informatie over de verschillende reisbestemmingen. In afzonderlijke zaaltjes werden reisfilms vertoond.
Een impressie.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

22 reacties op DE HELE WERELD IN DE PIETERSKERK

  1. Zakina zegt:

    Ik zou het rondlopen alleen al prachtig vinden en alleen daardoor me al op vakantie in vere oorden wanen 😉 hey, dat is een goedkope manier ivm de kredietcrisus hahaha

  2. Plato zegt:

    Ziet er wel super gezellig uit. Ook de Boeddha misstaat niet in een westerse kerk. Heb je nog een leuke verre reis geboekt?

  3. beuzeblaadje zegt:

    Wat gaaf, wat gaaf!!!!
    Hier kan ik helemaal enthousiast van
    worden Tagrijn, de gezelligheid spat van het scherm af. Wat een leuke beurs!!
    Dan hebben wij afgelopen week onze vakantie wel heel wat minder kleurig en fleurig uitgezocht (via internet)maar dat doet geen afbreuk aan het feit dat ik dolgelukkig ben met het plekje wat we hebben kunnen boeken op een camping in Toscane!
    Welterusten,
    beuzeblaadje

  4. klaproos zegt:

    tsssss
    kunstig hé:-))
    ik kijk m’n ogen uit,ik zou doormidden breken :-))

  5. klaproos zegt:

    oeiiiiii tagrijn bij het zien van de 4e foto kan ik niet stil blijven zitten en ik hoor mijn vader nog zeggen toen hij voor het eerst een buikdanseres zag;
    je zou zo’n vlooi in bed vinden zeg:-)
    ik voeg wat studiemateriaal toe:-)
    kunnen wij jou morgen in vol ornaat bezig zien dan misschien:-))
    http://nl.youtube.com/watch?v=YamDoDK71Ds
    groetjes
    klaproos en dank je wel voor de sterren die jij in de hemel gaat schilderen

  6. Thérèse zegt:

    O, wat een heerlijk iets voor een fotograaf, zoals jij! Ik ga voorlopig niet zo ver reizen, maar vind het heel boeiend om te zien.
    Waar zijn die mooie hangende stoffen, ik geloof op foto 10?
    Sorry, een beetje in de haast. Zal straks beter tellen.

  7. rietepietz zegt:

    Nou kleurig is éigenlijk nog een understatement , de foto’s knetteren gewoon op m’n beeldscherm !
    Maar zo’n donkere kerk kan natuurlijk wel een kleurtje gebruiken 😉

  8. Fantastische fotoserie, Tagrijn, heel knap gedaan. Ik vind binnenfoto’s heel erg lastig, maar het gaat jou prima af. Overigens vind ik het ook heel erg goed dat er op deze manier geld gegenereerd wordt om cultureel erfgoed (zoals kerken en kathedralen) te onderhouden. God vindt dat vast niet erg.

  9. paco zegt:

    Wat een beauty’s

  10. Belinda zegt:

    Goed dat oude kerkgebouwen op deze manier een tweede leven krijgen.

  11. Brimstone zegt:

    Wat is daar veel werk van gemaakt. Ook al wil je helemaal geen reis uitzoeken is het toch leuk om er naartoe te gaan. Je waant je even in veel buitenlanden tegelijk.

  12. Wat ziet die beurs er weer geweldig uit.
    Jammer dat het me helemaal ontschoten is, alhoewel denk ook weer niet dat ik er tijd voor had gehad door de Jazzweek.
    Wat dat betreft wel prettig dat jij geweest bent, krijg ik gelukkig toch nog een indruk.
    Off topic, Rtv West heeft donderdag heel kort aandacht besteed aan het festival en Holland Centraal heeft de afgelopen dagen opnames gemaakt, maar ik weet niet wanneer het uitgezonden wordt.

  13. Vedat zegt:

    Ziet er wel allemaal gezellig en aantrekkelijk uit. Was de reisbeurs alleen maar op de oriënt gericht, want met deze crisis moet je wel op de beurs letten, vind ik.

  14. lenie zegt:

    sodeju tagrijn ..greep wel effe naar de bril hoor , dacht soms effe …de ogen …argh ..maar de vogels deden veel goed ;))
    vreemde gewaarwording ..zo’n reis in de kerk …weet je nu wel zeker waar je naar toe wil ??
    ‘grin’

  15. PaulHUzzz zegt:

    Ziet er mooi uit allemaal! Lijkt me alleen wel een beetje gek gezicht als dat allemaal in zo’n oude middeleeuwse kerk staat 😀

  16. boomkruiper zegt:

    Wat leuk voor Boerhaave al die vogelkoppies voor zijn neus. Maar hij was dan ook o.a. Hoogleraar Botanie dussssss 🙂

  17. Di Mario zegt:

    Was het eten lekker?
    Love As Always
    Di Mario

  18. een reis rond de wereld dankzij jouw log, tagrijn!
    hoe mooi.
    verleden jaar was ik erbij in antwerpen, tijdens hun reisbeurs aldaar, maar dat stelde niet veel voor, zeker niet in vergelijking met wat jij toont.
    en ..
    waar gaat de reis naartoe?? :-))

  19. Renesmurf zegt:

    Dat lijkt de efteling wel, zo leuk aangekleed allemaal!

  20. Hanny zegt:

    Je waant je ergens ver weg in het buitenland in plaats van in de Pieterskerk. Heerlijk om daar rond te dwalen.

  21. Min zegt:

    En wie had dat bootje meegenomen?

Je kunt hier reageren

