BIJ DE TIJD OF ACHTERHAALD?

Vandaag zomaar eens een aardigheidje. Wie op zoek is naar een originele screensaver: hier is er een. Layout en lettertype bepaal je zelf en je kunt de klok in vele talen, ook in het Nederlands, instellen.
Je kunt hem hier downloaden en installeren en hij geeft op de seconde nauwkeurig de tijd aan.
Heeft Tagrijn dat ook gedaan? Ja! Maar hij werd al snel tureluurs van zo’n iedere seconde verspringend geval . Hij houdt het toch maar gewoon bij zijn blauwe schermpje zonder poespas. Want een screensaver: is dat eigenlijk nog wel nodig? Bovendien kan je je scherm na een paar minuten op zwart laten gaan.

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

19 reacties op BIJ DE TIJD OF ACHTERHAALD?

  1. rietepietz zegt:

    Wel heel knap dat het gemáákt kan worden ,moet je vast wel een béétje programmamaker voor zijn .Ik denk dat ik hetzelfde probleem als jij zou hebben , niet doen dus 😉

  2. plato zegt:

    Ik doe het maar niet. Bovendien accepteert mijn illegale XP helemaal niks meer. Een keer teveel geupdate en nu dus een waarschuwingssysteem er in dat voorlopig nog niet verwijderd kan worden omdat ik geen herstelpunt meer heb. Hallelua.

  3. Hanny zegt:

    Als mijn screensaver loopt, dan ben ik even weg en kijk ik niet op mijn scherm. Maar het idee alleen al dat ik naar dit onrustige geheel zou moeten kijken, maakt dat ik deze screensaver absoluut niet zal gebruiken.

  4. beuzeblaadje zegt:

    Ik vind hem leuk maar ga er geen
    gebruik van maken Tagrijn!
    Maar alsnog bedankt!
    Groetjesss,
    beuzeblaadje

  5. Elmar zegt:

    Ik heb al een aquarium als screensaver, lijkt me toch iets rustgevender! 😉
    groetjes,
    Elmar

  6. boomkruiper zegt:

    Ik ben wel graag bij de tijd maar niet op deze manier 😉 alles wat kriebelt en verspringt geeft zoveel onrust en om dan nog maar niet te spreken van de flitsende reclames :O
    @wat een mooi zwanenverhaal

  7. 10eke zegt:

    Ik heb teletekst als screensaver en die bevalt me prima!
    Gr 10

  8. kamira zegt:

    ik durf bijna geen knop meer in te drukken
    want ik weet niet wat er dan weer verdwijnd
    wat een raar woord verdwujnd moet het anders
    Ik bedoel maar

  9. Henriette zegt:

    Leuke tip…maar ik houdt het maar bij het op zwart springen van mijn lappie.

  10. klaproos zegt:

    ahhhh nee tagrijn dat moet ik niet hebben.
    té druk aan mijn ogen 🙂
    ik heb een heel rustige nu, en dat hou ik graag zo 🙂
    dank je wel voor de tip.
    groetjes
    klaproos

  11. Renesmurf zegt:

    Het is erg leuk, maar ik kijk er toch nauwelijks op.
    Ik heb de aarde, met donker en licht.

  12. Thérèse zegt:

    Nee, hier zou ik ook tureluurs van worden. Of het nog nodig is…? Geen idee. Ik heb een wisselend bureaublad met persoonlijke foto en altijd een grappig woord als screensaver.

  13. Belinda zegt:

    Ik zeg achterhaald, maar dit is wel een hele leuke screensaver! Als ik achter mijn compu vandaan ga dan zet ik hem op standby (scheelt bakken energie!)

  14. paco zegt:

    Nee, niets voor mij

  15. Zakina zegt:

    Het idee is leuk, maar ik zou er ook teureluurs van worden. Zelf heb ik een bureaublad met een heel rustige foto van Venetië en verder gewoon wat dierbare foto’s als screensaver… vind het wel leuk om daar soms naar te kijken.

  16. Di Mario zegt:

    Heel gaaf… zo’n klok, maar als screensaver.. Dan maar niet. Ik zit toch de hele tijd te typen als ik achter de pc zit.
    Love As Always
    Di Mario

  17. origineel is het wel, maar mijn beste screensaver is de off-knop.

  18. Vedat zegt:

    Inderdaad, Tagrijn, screensavers zijn niet meer nodig met de moderne beeldschermen. Ik heb er nog wel een paar, omdat ik ze leuk vind. Screensavers worden nog eens heel bijzonder.

  19. Eerlijk gezegd ook niet mijn favoriete schermafbeelding.
    Ik heb gewoon een rustige foto van het Leidse Hout als bureaublad en een screensaver gebruik ik inderdaad ook niet meer, hij slaat gewoon na 15 minuten uit.

Je kunt hier reageren

