TJA…

Vandaag gooien we er maar weer eens wat ‘tjaatjes’ tegenaan.
Om te beginnen laten we de spoorwegen spreken. Je kunt er voortaan kaartjes online kopen, behalve als dat erg goed loopt.

Met dank aan Paco dit berichtje uit het Algemeen Dagblad:

Als je bijziend bent hoef je nóóit naar een leesbrilletje te grijpen, beste krant…. Tenzij je denkt dat je iets verkeerd leest in het AD.

Het restaurant Peper & Zout in Leiden is niet meer. Het heet nu Brasserie FYN. Maar ze houden er wel hele aparte lunchtijden op na:

Gezien: een straatgesprek op TV West met een groepje jongeren: ‘Nee, ze provoceren ons. En als dan een van ons een mes of zo trekt, dan hebben wij het weer gedaan.’

Kleine kinderen en drank. De redacteur van Het op Zondag kan zich er zo boos over maken. Zo jong en dan ook nog achter het stuur:

Het Leidsch Dagblad wilde er geen misverstand over laten bestaan en plaatste het bericht over het vliegtuigwrak voor alle zekerheid maar twee keer op de voorpagina:

En dan kan je natuurlijk altijd wel lachen om de miskleunen van een ander, maar dan moet je ook zelf het boetekleed kunnen aantrekken. Tagrijn ging uiteraard zwaar in de fout met deze zin: ‘Het was op 12 februari 80 jaar geleden dat het Leidse stadhuis in vlammen opging. Voor een verslag , kijk bij Leidse Glibber.’
Frankie Pebbles merkte terecht op: Hoe oud moet die Glibber dan wel niet zijn…

Dit bericht werd geplaatst in TJA.... Bookmark de permalink .

23 reacties op TJA…

  1. plato zegt:

    Zou Leidse Glibber dan al over de 100 zijn? Vind ik plausibeler dan een fout van Tagrijn. Maar het kan, het kan….

  2. Zakina zegt:

    Ja, als iets succes heeft, stoppen ze ermee. Maar zo’n succes was het niet heb begrepen als je voor zaterdag een ticket nodig had, dat je hem de maandag erna in huis had 🙂
    FYN om 16 uur kan je er pas terecht voor een lunch hahahhaha gaat storm lopen daar 😉
    hahaha leuk dat het twee keer op de voorpagina staat 🙂
    Maar petje af, dat je ook je eigen fout durft toe te geven 🙂

  3. Min met laptop zegt:

    Maar die messentrekkers kom ik liever ook niet tegen..

  4. Min met laptop zegt:

    Tja hier smul ik van.

  5. Marcel zegt:

    Wat een leuke rubriek. Tja, ik heb zelf ook een drama met de trein meegemaakt. Heb ik keurig verwoord in een log en die heb je gelezen.

  6. Heerlijk die scherpzinnige blik van jou Tagrijn. Houden zo

  7. Renesmurf zegt:

    Soms is het wat vergezocht.
    Meestal is het wel duidelijk wat er bedoeld wordt.
    Maar die messentrekkers, dat slaat echt nergens op. Die moeten ze gewoon niet hebben.

  8. rietepietz zegt:

    Alleen die over die “messentrekkers ” is eerder om te huilen dan om te lachen !

  9. Hildegarde zegt:

    Scherpzinnig en grappig 🙂

  10. Elmar zegt:

    Geweldige tja’s Tagrijn!
    Ik wist niet dat ik bijziend was…, weer wat geleerd! 😉
    groetjes,
    Elmar

  11. kamira zegt:

    nou tagrijn ik lach in mijn vuistje [soms]

  12. Je zin is niet fout volgens mij, alleen maar dubbelzinnig, afhankelijk ook van wat er precies bij Glibber stond (een historische beschrijving of een ooggetuigenverslag?). Bij zulke zinnen vraag ik me wel eens af of het soms de bedoeling was dat we inkopten.

  13. Jenny zegt:

    leuk, al die bloopers!
    Hahaha….dat restaurant met z’n openingstijden en fijn dat bijziendheid tot dusver opgelost werd met een leesbril….hahaha!
    Met plezier gelezen!
    Groetjes!

  14. boomkruiper zegt:

    😀 met een korreltje (peper en )zout. Het is weer genieten Tagrijn

  15. Thérèse zegt:

    Godzijdank maken ze fouten, want dan valt er tenminste weer wat te lachen..
    En ook sportief dat je de hand in eigen boezem steekt. Die uitdrukking klopt toch wel, hoor ik? Anders moet ik de mijne in de mijne steken.

  16. klaproos zegt:

    tja tagrijn, er zijn altijd oplettende webbies in de buurt:-)
    mooie tja log tagrijn:-)

  17. paco zegt:

    Ik weet het;eerst naar jezelf kijken, maar ik kan het niet laten om in lachen uit te barsten

  18. Pasula zegt:

    Haha perfecte afsluiter!
    Tja qua levenservaring is Glibber volgens mij wel 800 jaar oud. *grin*

  19. Di Mario zegt:

    Hahaha, de ene is nog leuker dan de andere. Mooie serie weer.
    Love As Always
    Di Mario

  20. f r e d zegt:

    ik hou wel van zulks……, tja?

  21. Hanny zegt:

    Weer een prachtige serie met Tja’s! Gelukkig dat er steeds maar weer genoeg te vinden is om geplaatst te worden in je Tja…!

  22. ik ben blij dat ik dit kan lezen kan lezen, zonder leesbril zonder leesbril.

  23. Geweldige Tja’s weer.
    Was mij ook opgevallen die dubbele melding in het LD.
    En ja , Glibber is wel een beetje oud, maar er zijn grenzen he hahahahah.
    De brand van Minerva had nog gekund, maar de stadhuisbrand is wat erg lang geleden.

Je kunt hier reageren

