RONDJE LEIDEN

Vandaag maar weer eens begonnen met logjes. Voorlopig geen vijf, maar drie keer per week en deze week zelfs maar twee keer. Ofschoon de reacties op de twee laatste mededelingen waren afgesloten wisten jullie me toch te vinden. Hiervoor dank.
Een rondje door zonnig Leiden om te beginnen. Hierboven een koppel ganzen aan de Houtkade.
Tweehoog aan de Prinsessekade zit een meisje in het raamkozijn te bellen.

Om toch een gazonnetje te hebben, zocht en vond een woonbootbewoner aan het Utrechtse Veer een oplossing:

Op de Haarlemmerstraat zoekt een klant een Tiffanylampje, Deze winkel heeft er wel een paar:

Een ongewoon kijkje op de Doelengracht:

Je moet je fiets toch érgens stallen:

Als je nog een uitlaat zoekt, hier groeien ze aan de boom:

Deze plant van ongeveer 60 cm hoog, zie je ook niet iedere dag:

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

29 reacties op RONDJE LEIDEN

  1. Ghita zegt:

    Wat een mooie lente plaatjes, en als ik het zo zie moet ik dit weekend maar eens naar de Hortus Botanicus, want het ziet er daar nu prachtig uit.

  2. Plato zegt:

    Welkom terug Tagrijn. Hopelijk gaat het nu beter met je.
    Mooie foto’s. Die uitlatenboom is wel heel bijzonder. Hoe sommige mensen toch hun inspiratie opdoen. Grappig.

  3. Geertje zegt:

    Fijn dat je er weer bent Tagrijn!
    Hoop dat je je beter voelt….
    Mooie “rondrit”!
    Die plant (is dat geen varen?) is wel heel bijzonder!
    En wat een idee om een boom van uitlaten te maken; knap.
    Heel fijn weekend 🙂

  4. beuzeblaadje zegt:

    Woooow dit is wel een heeeel
    merkwaardig log Tagrijn!
    Opmerkelijke Leidse details!
    Doeiiii,
    beuzeblaadje

  5. f r e d zegt:

    gesponsord door de v v v ??

  6. paco zegt:

    Fijn, dat je er weer bent, Tagrijn

  7. rietepietz zegt:

    Welkom terug Tagrijn , en ik hoop dat je weer snel hélemaal hersteld bent .Fijn dat er weer een logje staat al moet je dat zéker niet overdrijven .
    O ja ,die Tiffanywinkel op de foto , áls ik in Leiden ben hang ik daar kwijlend tegen het raam .( eerlijk gezegd probeerd Henk me daar voorbij te slepen want dat kost altijd geld ) .
    Op mijn paasfilmpje is in de achtergrond vaag de raamhanger te zien die ik er een paar jaar geleden kocht .

  8. boomkruiper zegt:

    Ohhh Tagrijn wel aan de beterende hand begrijp ik maar toch nog heel veel beterschap gewenst hoor. Gezond zo’n rondje Leiden. Het voorjaar hangt helemaal in de lucht!

  9. Mooi zeg, met als absolute klapper die laatste van die varen. Dat vind ik zo’n mooi groeiproces. Gelukkig heb ik er zelf één in de tuin en kan ik er nu weer volop van genieten. Wat fijn, Tagrijn, dat je er weer bent. Ik hoop dat het goed met je gaat

  10. Je lezers hebben je gemist. Hopelijk gaat het goed met je. Hoeveel keer je per week een blogje plaatst maakt helemaal niets uit, hoor. Doe maar kalm aan. Ik geniet van je foto’s, met afwisselende onderwerpen.

  11. JantjeDee zegt:

    wat een schitterende foto’s !!!
    echt…stuk voor stuk !
    en wat zijn dat voor planten dan ????
    ze openen als varens maar zijn het niet…
    ben blij dat je weer opgeknapt bent!
    is het allemaal meegevallen ?
    je geniet in ieder geval van de lente !
    😉

  12. Di Mario zegt:

    Ik kan niet reageren hoor, ik zie net dat ik gebeld word door een leuke dame.
    Love As always
    Di Mario
    (Top dat je er weer bent.)

  13. Renesmurf zegt:

    Ik vind het een mooie rondleiding, daar kan ik wel even mee vooruit!

  14. lenie zegt:

    ach tagrijntje , ook al ben je er maar 3 keer in de week , maakt niet uit !!
    je bent er weer , ik ben er ook maar drie keer in de week …heb je gemist en ben blij dat je er weer bent , net als velen !
    dit rondje Leiden doet me weer goed , want is een superrondje zoals alleen jij maar doet ;))
    welcome back !!!

  15. Martine zegt:

    Hè, dat voelt vertrouwd. Ik sluit me bij alle anderen aan e verder vermoed ik dat de onderste plant een varen is. Gezien de hoogte misschien wel een koningsvaren. Ik zal er eens op goegelen..

  16. Fijn dat je er weer bent Tagrijn en gelijk een geweldig rondje Leiden gemaakt.
    Ik hoorde van de week dat de “uitlaatboom”’s avonds verlicht is, likt me ook een erg mooi gezicht.

  17. Vedat zegt:

    Leuk dat je er weer bent, Tagrijn, al is het maar twee keer per week. Wel een leuk en afwisselend rondje Leiden. De uitlatenboom vind ik wel leuk, maar een fiets die aan de kade groeit, is weer minder. Van het meisje van twee hoog met de sokken, krijg ik de kriebels. Ik had haar liever op het gazonnetje zien liggen. Het uitzicht op de Doelengracht vind ik wel mooi. Is dat meisje trouens nog wel de lampenwinkel binnengegaan? En als ik toch aan het vragen ben, Tagrijn, wat is dat eigenlijk voor plant en waarom is die hoogte zo bijzonder?

  18. Elmar zegt:

    Fijn dat je er weer bent Tagrijn!
    Mooi dit zonnige rondje Leiden!
    Hopelijk gaat het snel nog weer beter met je!
    groetjes,
    Elmar

  19. ik ben erg blij dat jij er weer bent, tagrijn!
    ik heb erg genoten van dit rondje leiden!
    ik hoop dat jij niet lang meer hoeft te ‘lijden’, tagrijn!
    veel sterkte,

  20. Niklas zegt:

    Ha Tagrijn! Fijn dat je er weer bent! Ik hoop dat je gezondheid zich naar wens ontwikkelt…
    Dit is echt een prachtige reeks voorjaarssfeerbeelden!

  21. Hermien zegt:

    Hiep hoi, je bent er weer!
    Leuk Leids rondje heb je gemaakt!

  22. Marcel zegt:

    Leuke serie om weer met logjes te beginnen. Zitten een aantal leuke foto’s bij. Zo vind ik de foto met het bellende meisje leuk. Maar ook die van de hangende fiets.

  23. Min zegt:

    Tagrijn, wat een leuk rondje Leiden met uitlaatboom.. Benieuwd welke uitlaten er voor gebruikt zijn.

  24. Thérèse zegt:

    Fijn dat je er weer bent! Ja, die onderste plant intrigeert mij; wat is dat voor soort? Of uitgedroogd?

  25. FrankiePebbles zegt:

    Die onderste plant is oerrrr. Vast een varen. En om dat gazonnetje bij die woonboot… Tja. * proesst *

  26. Zakina zegt:

    Graag gedaan 🙂 fijn dat je er weer bent enne rustig aan (hoef ik niet te zeggen, weet ik wel, maar een nare gewoonte geworden. Het is nl typisch Gronings om ‘rustig aan’ te zeggen).
    Leuke foto van dat bellende meisje :-), Die fiets hangt niet handig. Die uitlaatboom had ik volgens mij al eens gezien bij Glibber… lijkt wel een kunstwerk.
    Wat een heerlijk logje een echt allegaartje 🙂

  27. Annemarie zegt:

    Mjah terug, nu nog even niet. Van de zomer op vakantie en aankomend december weer als skilerares. 🙂

  28. Annemarie zegt:

    Ongelooflijk stom, maar ik had gewoon gemist dat je even uit de running was. Verdorie.
    Anyway, welkom terug!
    Ik hoop dat alles weer beter gaat 🙂
    Doe lekker rustig aan en vanaf nu ben ik ook weer van de partij!

  29. Hanny zegt:

    Wat fijn dat je weer begonnen bent. En meteen een rondje Leiden. Ik hoop dat je nog vele rondjes Leiden kunt maken in goede gezondheid.

Je kunt hier reageren

