MUIDER VLAGGETJESDAG 2009

Op Tweede Paasdag werd de Muider Vlaggetjesdag 2009 gehouden. Tagrijn was toevallig in de buurt, had ook zijn fototoestel bij zich en sprokkelde zo dus een logje bijelkaar. Het was er genieten geblazen rond de sluis: mooi weer, overal gezellige muziek, schitterende schepen al dan niet in feesttooi, tientallen kraampjes, veel volk op de been, kortom een feestelijke sfeer.

En dat alles onder het toeziend oog van het oude Muiderslot, reisdoel van menig schoolreisje.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

24 reacties op MUIDER VLAGGETJESDAG 2009

  1. Geertje zegt:

    Ja, het Muiderslot; ook ik ben daar gweest op een schoolreisje; ik geloof dat dat nu niet meer wordt gedaan!
    Jammer; en dan vinden ze het vreemd dat men weinig meer weet van geschiedenis en zo….
    Mooie foto’s en wat een vroege vlaggetjesdag!
    Wel mooi in die zon.
    Mooie foto’s ook weer tagrijn!

  2. Min zegt:

    Oh heerlijke reportage. Ik kijk even bij de bootjes, nee zo op het eerste gezicht geen bekenden..

  3. plato zegt:

    Mensen met boten zijn altijd gezellig. En ja, dat Muiderslot, doel van veel schooltripjes. Waarom heb ik het dan al die tijd gemist? Zeker ziek, want dat kwam vaak voor.
    Mooi verslag Tagrijn. Het werpt me terug in het verleden.

  4. beuzeblaadje zegt:

    Inderdaad een heerlijk sfeertje
    daar Tagrijn! Afgelopen vrijdag heb ik
    van afstand dat Muiderslot ook nog zien liggen toen wij naar de Keukenhof gingen!
    Doei,
    beuzeblaadje

  5. rietepietz zegt:

    Ik moet bekennen dat ik Muiden en het Muiderslot nog nooit heb bezocht , een gemis als ik jouw foto’s hier zie .Ik beloof beterschap!

  6. Joanna zegt:

    Hoi Tagrijn, daar varen wij in Juli ook naar toe, de laatse keer dat wij Holland waren vonden wij helaas geen ligplaats, ik wil onbedingt Urs het Muiderslot laten zien. Was overgens een dure sluis als ik mij niet vergis Euro 10.- Alle havens in Holland zijn gezellig.
    Love Joanna

  7. Elmar zegt:

    wat een heerlijk zomers en vrolijk logje Tagrijn! Het Muiderslot, daar zou ik nog wel eens naar toe willen!
    groetjes,
    Elmar

  8. boomkruiper zegt:

    Het lijkt wel hoog zomer! Heerlijk!

  9. Zakina zegt:

    Onze (lagere) school deed helaas alleen aan Eftelingreisjes :-(, wat had ik graag het Muiderslot willen zien… nog steeds overigens. Ga maar een keer met Calvin als hij wat ouder is 😉

  10. Renesmurf zegt:

    Mooi weer, mooi sfeertje!
    Echt genieten, leuk zo!

  11. Moi blijft hangen bij de tweede en de laatste foto. Hou van rust blijkbaar. Drukke plaatsen zijn niet echt iets voor mij.

  12. eva zegt:

    Prachtig logje en wat een weer hé!
    Heb daar vaak aan de kade gezeten en gekeken naar het bootjesvolk dat in de sluizen lag, maar de vlaggetjesdag heb ik nog nooit gezien.
    Zeker leuk met zo’n shantykoor, lijkt mij een unieke sfeer!
    gr eva

  13. wat zou ik daar graag een dagje voor Pampus liggen met uitzicht op zulke mooie schepen 🙂

  14. door je mailtje je weblog weer gevonden hoor… en ziet er nog steeds allemaal goed uit hier…
    Log heerlijk verder en zal af en toe weers eens langs huppelen…
    succes met de aanstekert…

  15. klaproos zegt:

    ahhh ja tagrijn:-)
    toevallllllllig in de buurt of stuurde je er een beetje op aan 🙂
    hoe dan ook, het ziet er uit als een hele leuke dag
    ik heb het op meer logs gezien en het is een mooi spektakel om mee te maken van heel dichtbij denk ik zo
    groetjes
    klaproos

  16. Thérèse zegt:

    Een waar feest zo te zien. Mooie foto’s ook; heel sfeervol.

  17. Hanny zegt:

    Gezellige happening in de haven! Een haven leeft altijd al, maar nu extra met alle gepavoiseerde boten.
    De vlaggetjesdag slaat in Muiden niet op de haringvangst, neem ik aan. 😉

  18. Dit is een feest van een feest, Tagrijn. Je geeft het sfeertje heerlijk weer.
    o.t. ik vind excuses maken doodgewoon, Tagrijn, maar ik krijg steeds meer het gevoel daar een eenling in te zijn geworden.

  19. paco zegt:

    Ziet er gezellig uit.

  20. LEUK, ik herken een hoop kom regelmatig in Muiden en vind het echt een grandioos stadje met vooral een heleboel mooie schepen.
    Off topic, er staat een foutje in je doorlink bij de reacties.een slash ipv een punt tussen Tagrijn en weblog.

  21. wat een spektakel!
    al die zeilen ..
    het mooie weer ..
    de gezelligheid ..
    dit is een log dat smaakt naar meer, tagrijn! :-))

  22. Vedat zegt:

    Ziet er inderdaad heel gezellig uit. Maar Tagrijn, waarom was er eigenlijk vlaggetjesdag in Muiden? Ik denk bij vlaggetjesdag namelijk aan Scheveningen en dat de vissersvloot uit gaat varen, dus het begin van de haringvangst. De boten op de foto’s lijken me nou niet echt vissersboten.

  23. Pasula zegt:

    Heerlijk om weer een klein stukje van Muiden te zien, ik bracht daar een groot deel van m’n jeugd door en vooral rond het Muiderslot met z’n mooie kruidentuin, het blijft iets magisch uitstralen (niet in het toeristenseizoen).

  24. Annemarie zegt:

    Wat daar ligt is een bonte verzameling van mooie boten! En dit is een verzameling van mooie foto’s.
    Het moet vast en zeker prachtig daar geweest zijn.
    Muiderslot, mmm ben ik dan nog nooit geweest!

Je kunt hier reageren

