BEDUVELD


Een goochelaar kan nog zo goed zijn best doen, maar de hele wereld weet dat hij bezig is de wereld te bedonderen. Hij probeert ons zand in de ogen te strooien, maar wij snappen heus wel dat hij niet iedere avond een nieuwe assistente vindt om in tweeën te zagen. Nog nooit kwam het Dierenbevrijdingsfront aanrukken omdat die vermaledijde goochelaar alweer een konijn had laten verdwijnen.
Maar kijk in de krant. Je dagelijks portie kommer en kwel, omdat je daar gewoon recht op hebt. Hier zijn de goocheltrucs vaak minder doorzichtig. Tagrijn plukte zomaar vier beduvelvoorbeelden uit zijn regionale krant van gisteren.
Zo is er het bedrijf dat parfum gaat vervaardigen met een stalgeur. Best mogelijk dat daar een paar boeren uit het programma ‘boer zoekt vrouw’ intrappen. Eigenlijk niets bijzonders, dus snel over naar beduvel van zwaarder kaliber.

Sonja rent
Wie op 27 mei op RTL4 naar het programma ‘SOS Sonja’ gaat kijken, ziet zijn eetgoeroe Sonja Bakker in de Leidse marathon fris en fruitig over de finish komen van de tienkilometerloop. Geweldig gedaan, meid! Zo zie je maar wat een goed eetpatroon vermag… Maar toch een kleine kanttekening. Haar start lag niet tien kilometer voor de finish, maar 1200 meter. Goed zo, Sonja. Zo blijf je tenminste geloofwaardig.

Geestig
Een ander voorbeeld. Op de voorpagina een serieus bericht over een oude gevangenis in Leeuwarden. De kunstenaars die er nu wonen, klagen over geesten die door het gebouw waren en zich daar ernstig misdragen. Bureau CareX, de beheerder van het gebouw, schakelt nu een soort Ghostbusters in om eens rustig met de geesten te praten. Want ze hoeven niet meteen verjaagd te worden, als ze zich kalm zullen houden. Voor een goed begrip: dit staat niet in een krant van 1509, maar van 2009.

Bananenschil
Je kunt ook jezelf voor de gek houden. Het gemeentebestuur van Leiden is daar steengoed in. Ze halen die truc regelmatig uit. De firma Hillen&Roosen is de nieuwe bananenschil die ze ervoor hebben uitgezocht. Het wachten is nog slechts op de kersverse uitglijder. Deze firma bouwt een tweede stadsgehoorzaal die met zijn kont tegen die van de oude wordt aangeplakt. Maar nu ligt de bouw even stil: firma failliet. Gemeente in paniek? Tuurlijk niet. Want de gemeente heeft de firma vooruit betaald en vertrouwt er dus op dat ze het karwei wel zullen afmaken… In de jacht op de titel ‘meest naieve gemeenteraad van Nederland’ leggen ze zichzelf geen strobreed in de weg.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

26 reacties op BEDUVELD

  1. Min zegt:

    Giseren hoorde ik bij RTL Z dat de beurzen omhoog spoten. Ik vroeg me gelijk af wat er in hun water gezeten heeft..

  2. plato zegt:

    Die van die geesten las ik ook elders. Misschien kunnen ze die geesten nog prettig uitbaten, schreef ik daar. Sonja doet dat zelf al. Maar als ze zo gaat doen, vraagt ze om een afgang van wel meer dan tien km. En Hillen en Roosen maakt het project vast af. Ik geloof in de gemeenteraad van Leiden. Dat zijn vast kundige mensen. 🙂

  3. Marcel zegt:

    Toch wel lief dat ze eerst rustig met de geesten gaan praten. Nu denk ik dat die geesten zich niet zo snel weg laten jagen.

  4. beuzeblaadje zegt:

    Mooi “gesproken” Tagrijn : -))
    Een beetje jammer van “mijn” Sonja maar
    voorlopig is ze in 3 weken tijd toch goed voor 4 kilo dus….
    Groetjessss,
    beuzeblaadje

  5. Geertje zegt:

    Tja, 666 komt toch overal terug.
    Leiden lijkt ook zo op Den haag; die naieviteit. Tuurlijk. Vraag me wel eens af of ze zichtzelf of “het plebs” iets voorschotelen/voorgoochelen.

  6. Di Mario zegt:

    Tja, ik vind persoonlijk 1200 meter nog veel, maar mij hoor je dan ook niet bewerken dat ik er meer heb gelopen.
    Love As Always
    Di Mario

  7. die sonja is zo vreselijk nep!
    maar nu laat ze zich wel helemaal kennen hoor
    tttsss…..door de mand gevallen 🙂

  8. rietepietz zegt:

    Misschien gaan ze wel een spel uitgeven als compensatie ….ik zie ,ik zie wat jij niet ziet !

  9. Pasula zegt:

    Elke dag worden we beduveld, in kranten, op tv en soms ook nog de mensen die je ziet.
    Ben d’r al aan gewend en neem alles met een korrel zout.
    “Owwww darrrrrrling, I missed you sooooo”
    -Yeah right-

  10. Vedat zegt:

    Dus binnenkort komt er een reclamefilmpje over de resultaten, die mogelijk zijn als je sonjabakkert.
    Een geestenfluisteraar anno 2009. Ach ja, moet kunnen. Als je in sprookjes gelooft is veel mogelijk. Kennelijk geloven ze bij de gemeente Leiden ook in sprookjes.

  11. Elmar zegt:

    Wel het toppunt van naïviteit die gemeenteraad bij jullie Tagrijn!
    Sonja was voor mij toch al niet geloofwaardig!
    Die ghostbusters, ach, ze doen hun best maar!
    groetjes en een fijn Hemelvaartweekend!
    Elmar

  12. Niklas zegt:

    Tja, die spokenjagers zijn bang dat de media ze teveel op de vingers kijken, en hebben zich teruggetrokken.
    En het Gemeentebestuur van Leiden voelt zich nu besonjabakkerd, denk ik.

  13. Zakina zegt:

    Ik heb scheit aan Sonja hahaha… maarre dat van die geesten… hebben ze jaren lang in de bak gezeten en in die tijd was dat verschrikkelijk en nu mogen ze niet vervelend zijn… nog steeds niet 😉 hahaha.

  14. Thérèse zegt:

    Ik had hier vanmiddag een reactie geplaatst…komt er een storing. Zal proberen te herhalen:
    Voor mij was het leukste die gevangenis met die kunstenaars….zoiets zou ik zelf ook onmiddellijk verzonnen hebben; ja, zo’n gevangenis spreekt boekdelen en dan…een stukej publiciteit enzo. Je moet wat doen om te overleven. (zoiets stond er, sorry)
    Groetjes Th.

  15. boomkruiper zegt:

    Haha die Sonja valt dwars door de mand. En hield ze haar handje meteen omhoog bij de finish?

  16. Jenny zegt:

    Wat me het meeste tegenstaat is dat S. Bakker zich profileerd ten koste van anderen, zij loopt maar 1200 m en is de ster! Nee, degene die hun best doen en het uitlopen, dát zijn de echte sterren (de semi- sporters )Heeft ze niet genoeg aan haar 3 miljoen vraag je je af?
    De rest van het log vind ik “geestig”!
    Groetjes weer!

  17. Hildegarde zegt:

    Hahaha, die bananenschil en dat jij dat zo vrij kan schrijven, dat is leuk. En de ghostbusters : dat zou ik graag geloven en blijkbaar ben ik de enige niet.

  18. Annemarie zegt:

    Deze passen ook goed in de rubriek tja..
    Vooral die laatste, ongelooflijk…
    En dat van Sonja, ik mocht haar toch al niet. 😉

  19. klaproos zegt:

    tja…
    vaak vragen we er zelf om en komen keer op keer terug voor nog een duvelke,
    doe maar een bosduvelke , dat zaagt planken 🙂

  20. Brimstone zegt:

    “Het onderzoek van Blokhuispoort in Leeuwarden gaat NIET door.Dit komt mede omdat de media hier lucht van heeft gekregen tewijl dat absuluut niet de bedoeling is geweest.
    Wij willen de eigenaar en de beheerders van Blokhuispoort nogmaals onze oprechte excusses aanbieden voor dit ongemak en we hopen dat er ook begrepen wordt dat ook wij hier niet om gevraagd wordt.
    Alles wat er op tv of radio nog wordt uitgezonden zal niet meer correcte informatie bevatten en het spijt ons ten zeerste dat het zo gelopen is.”
    http://www.the-dutch-paranormal-society.nl:80/

  21. Hanny zegt:

    Je kunt zo een detectivebureau beginnen! Hoewel, bewaar deze beduvelarijtjes maar voor je log. Kunnen wij ervan genieten.

  22. Brimstone zegt:

    Kunnen die ghostbusters niet eens rustig met Sonja gaan praten?

  23. Ja niet te geloven he die Sonja Bakker, volgens mijn gegevens was het nog minder dan 1200 meter en dan al die poespas van die cameramensen.
    De mensen die er werkten (dus met de echte lopers bezig waren) werden er doodziek van.
    En ja de Stadsgehoorzaal daar is het laatste woord nog niet over gezegd, gewoon weer en typisch Leidse financiele blunder.
    Maar ja je went eraan he.

  24. tja ..
    ’t is dat we heel graag beduveld worden?
    keer op keer? :-))
    ober, voor mij een duvel, graag! :-))

  25. lenie zegt:

    nou klont ik toch van mijn stoeltje van verbazing , die Bakker vond ik al rieken naar vals rennerij ……..en die geesten ?? kunnen die niet een pand betrekken waar de gemeenteraad …zich veilig waant ??
    Ghostbusters zei je toch ??? whahahahahahahahahahahahahahahaha

Je kunt hier reageren

