TJA…

Eerst een opzienbarende kop in het Leidsch Dagblad. Is de Leidse burgervader aan de drugs? En nog voorkeur ook?  Waar moet dat heen?

Deze foto maakte Tagrijn aan het Roomburgerpad. Je kunt hier allerlei onderschriften op loslaten. Maar een beetje sneu is het in ieder geval wel.

Waar kan ik me melden? Dat is toch de eerste vraag die in je opkomt als je deze kop in de Stadskrant leest. Maar het vervolg ontnuchtert.

De site van de BBC meldt dat Nederland zich heeft geplaatst voor de Worldcup. Je kunt die site ook in het Nederlands lezen…

Even een uitstapje naar Den Haag. Het spellen van vogelnamen levert daar toch wat problemen op, zoals dit straatnaambordje aantoont.

.

Leuk. Bomen in de Breestraat. Gelezen op de site van het Leidsch Dagblad. Maar toch erg benieuwd wat die boeiende planten straks allemaal te vertellen hebben.

Als je school deze naam draagt zal de aanschaf van deze roosters waarschijnlijk geen luxe zijn. (berichtje in Witte Weekblad.)

Tips voor deze rubriek zijn natuurlijk altijd welkom.

Dit bericht werd geplaatst in TJA.... Bookmark de permalink .

26 reacties op TJA…

  1. “Goedemorgen, kopje koffie?”
    “Alleen voor beschuit kom ik eruit!”

  2. Marcel zegt:

    Goed zo, weg met die coffeeshop!

  3. OT:
    TAGRIJN: je mag best reageren zoals mijn dochter: “Astrid, laat niet iedere keer borduurwerk aan mij zien, ik vind er niks aan en wat moet je met al de rommel ! ”

  4. rietepietz zegt:

    Dit soort logjes zijn altijd reuze vermakelijk ,ach een foutje is zo gemaakt natuurlijk en vertalen via een internet programma moet je uitsluitend doen als je eens wil lachen ,nooit als je een echte vertaling wilt!

  5. klaproos zegt:

    ik kwam een kijken of ik ook een boeidende plant kan doneren aan leiden :-))

  6. Thérèse zegt:

    Ja, dat is weer lachen. Het woord ‘boombakken’ kende ik nog niet. Arme bomen….

  7. ik heb me weer kostelijk vermaakt en met stijgende verbazing die nederlandse vertaling gelezen. hoe krijgen ze het voor elkaar ?!

  8. f r e d zegt:

    prima combi !!! beschuit en drugs.

  9. Zakina zegt:

    hahahaha weer een heerlijke ‘tja’ die beschuitsteeg en je eigen foto van die pop… ja, kan je alle kanten mee uit. Jammer dat die ton niet is wat we zouden willen 😉

  10. Renesmurf zegt:

    die pop! Jeetje zeg! dat kan ook heel anders, lol!

  11. Jenny zegt:

    iets…van…vreemde….wat een verbeteringen!( zie boven )
    Ligt aan het toetsenbord hoor, niet aan mij!

  12. Jenny zegt:

    Je hebt er weer ies leuks va gemaakt Tagrijn! Hahaha…de Zijkwijkschool….!
    Vreeme burgervader hebben jullie maar hoor…grijns!
    Groetjes!

  13. zusje zegt:

    Wat een burgemeester! D’as even SLIKKEN!
    Komt de coffeeshop binnen, slaat z’n vuist op tafel en roept:
    IK WIL BOLLETJE!!!

  14. Brimstone zegt:

    Vermakelijke oogst weer, Tagrijn.
    En ach die arme Zijlwijkschool. In een ver verleden heb ik nog gewerkt ook 🙂

  15. eva zegt:

    Ja je komt wat tegen op straat en het geld ook want die tonnen geven ze hier ook weg!
    Dit is weer een leuke verzameling.
    In de kop van het eerste bericht, gewoon de steeg weglaten. Dan heb ik er vrede mee!
    gr eva

  16. Plato zegt:

    Tagrijn, die fouten en verschrijvingen doen ze speciaal voor jou. Dat kan niet anders. Want je laat de burgemeester van Zijkwijk toch geen drugs verzamelen en zo. Dat straatnaambordje vind ik grappig. Daar is ten burele flink over nagedacht. Net als in Zaanstad waar ze dachten met de Haaldersbroekersdwarsstraat de langste straatnaam van Nederland geproduceerd te hebben maar via de journalistiek erachter kwamen dat er toch echt één s-je teveel stond. Tja….

  17. Johan zegt:

    Met name die van de burgemeester is rijp voor de achterkant van Onze Taal.

  18. Pasula zegt:

    Ze zijn weer fraai, behalve die pop… toch een rare positie om eens even een pop neer te zetten.

  19. Vedat zegt:

    Zou er iemand zijn, die met de burgemeester een beschuitje wil eten?
    Het popje is inderdaad zielig. Ik moet er niet aan denken, dat mijn kleindochtertje haar pop op die manier zou kwijtraken.
    Voor iedere ton een euro zou ook niet slecht zijn, Tagrijn.
    Wat een ontzettend leuke vertaling. Leuk, omdat ik er van in de lach schiet.
    Den Haag is altijd al bijzonder geweest, maar een zijkwijk hebben ze daar niet, in ieder geval niet van naam.

  20. Di Mario zegt:

    Mmmmmm, ik ben toch niet zo geldbewust.. ik dacht meteen aan een regenton. 😉
    Dat van die straatnamenbord.. owhhhhh, wie dat heeft gedaan
    Love As Always
    Di Mario

  21. klaproos zegt:

    whehehehehe da’s weer lachen maar ehhh tagrijn jij kent leeuwen rik wel….
    die leeuwentemmer:-) je weet wel 🙂

  22. Annemarie zegt:

    Die laatste is wel heel lullig, aangezien het vast zijlwijkschool is.
    Je hebt weer een geweldige verzameling. Sommige is het wel even overnadenken, maar ze zijn goed! Gaaf.

  23. Hij is weer helemaal geweldig en mooi he hoe ze sommige koppen zo raar kunnen maken.

  24. jij hebt weer een mooie serie bij elkaar gesprokkeld, tagrijn!
    de drugs uit de beschuitsteeg moeten wel van zeer goede kwaliteit zijn, denk ik? :-))

  25. Elmar zegt:

    Je hebt weer een bijzondere serie TJA bij elkaar gevonden Tagrijn!
    Arme pop, zonder onderbroek, afgedankt, het moest niet mogen! 😉
    groetjes,
    Elmar

Je kunt hier reageren

