ENG OUDJE

 Nietsvermoedend reed ik vorige week de parkeergarage van de Winkelhof in. Na een meter of tien ontdekte ik dat nijvere werkers, die in geen velden of wegen of garage te bekennen waren, pilonnen hadden neergezet. Linksaf dus maar, tegen de pijlen op het wegdek in.
Nu wil iedereen altijd zo dicht mogelijk bij de roltrappen parkeren, dus daar was het een mierenhoop van kerende en achteruitrijdende auto’s, want de pilonnen leken kriskras en behoorlijk willekeurig neergezet. Om het spelletje af te wisselen waren hier en daar ook gezellige roodwitte linten gespannen.
Stop! Daar komt een kudde auto’s langzaam achteruit rijden. Ook daar kun je dus blijkbaar weer niet verder. Dan maar snel eens links proberen voordat de achteruitrijdende rij bij me is. Nee hoor, ook daar van die treiterpilonnetjes. Het leek een beetje op dat spelletje dat je wel eens in kinderblaadjes ziet: Weet jij hoe de muis bij het stukje kaas moet komen?
Nou, na een minuut of tien wist deze muis het niet meer. Hij kon geen kant meer op, was al drie keer gekeerd en ettelijke malen in de file achteruit gereden. Maar dan is opeens de redding nabij: tussen een muur en een rij geparkeerde auto’s was een open plek waar een kruis op het wegdek was geschilderd. Een sluiproute waar veel auto’s voor me dankbaar gebruik van maakten. Net op het moment dat ook ik die narrow escape wilde maken, schoof van de andere kant een klein autootje op het kruis en parkeerde daar. @#$%&*!
Inmiddels was het rijtje auto’s achter me ook aangegroeid. Ik stapte uit en trof een oude vrouw die het lachen door waarschijnlijk een overdosis moeilijk leven, al heel lang verleerd had. ‘Mevrouw, als u uw auto nu dáár zet, drie meter verder, dat is ook een open plek en dan kan iedereen erdoor. En het is voor u net zo ver.’
De vrouw had een negatieve lading, die zij meteen bij mij kwijt kon: ‘Wat dénkt uw wel! Dat ik voor niks een invalidekaart heb? Dit is een plek voor invaliden en dan ga ik er staan ook. Omdat ik daar récht op heb.’
‘Ja maar, mevrouw’, probeerde ik nog, ‘dat is wel uw recht, maar als u dáár gaat staan kan iedereen erdoor, want het loopt hier dood. Je kunt hier niet rechtsaf vandaag.’
Haar dagelijkse voorraad gif was nog niet op en haar gekijf werd totaal onverstaanbaar. Maar het was me in ieder geval wel duidelijk dat zij haar door invaliditeit verworven recht niet wilde opgeven. Nu niet en nooit niet.
Achter me hadden zich inmiddels zo’n tien auto’s aangesloten die nu luid begonnen te toeteren. Omdat ik niet de hoop koesterde de invalide vrouw met auto en al van die plek te krijgen, gebaarde ik maar dat ze allemaal achteruit moesten. Zo’n zestig meter.
Hoezo zijn oude vrouwen altijd lief en zielig? Ik heb geen idee waardoor ze invalide is geworden, maar ik heb het sterke vermoeden dat ze van haar bezemsteel is gedonderd.

Dit bericht werd geplaatst in Verhalen. Bookmark de permalink .

21 reacties op ENG OUDJE

  1. Niklas zegt:

    …en dat ze van haar bezemsteel is gelazerd, komt doordat ze de macht over haar bezem verloor en er mee gecrashed is. Dat is ook de reden waarom ze nu in een auto zit en niet meer vliegt!

  2. rietepietz zegt:

    Nou en óf deze mevrouw zielig is …. het kán niet zieliger en ik denk dat je hélemaal gelijk hebt met jouw veronderstelling hoe deze mevrouw invalide is geworden 😉

  3. Zo beeldend opgeschreven, ik zie het gewoon voor me. Zaten er tussen de achteruit rijders geen oude besjes. 60 meter achteruit is voor sommige mensen een hele klus.

  4. Zakina zegt:

    Ik lig hier dubbel vanwege die laatste zin hahaha. Ik had een voorval met een ouwe zemelaar (man) van de week. Ik had mijn schuurdeur open en die waaide een stukje dicht en die man bleek er niet door te kunnen met zijn fiets en ik kreeg de wind van voren van die kerel. Terwijl hij ziet dat ik mijn kind uit de wandelwagen haal. Ik deed net zoals jij tegen dat oude lijk, netjes praten en in mijn geval uitleggen, dat de wind het een stukje dicht had gewaaid. Ik deed de deur open tegen de muur zodat de man er netjes door kon, maar ook dat deed hem geen goed.
    Ik denk dat sommige oudjes gewoon verzuurd zijn en daardoor een zeer kort lontje hebben.
    En die pionnetjes… wat een treiterij moet dat geweest zijn zeg!!

  5. Er bestaan gewoon lelijke, ik bedoel hoogst onaangename mensen. Of het hun schuld is, is een tweede.

  6. Jenny zegt:

    Laten we er géén doekjes om winden, sommige mensen, invalide of niet, zijn nu eenmaal zo zuur en vol vernijn! Misschien wel zo geboren maar het zijn niet de prettigste mensen om mee te moeten leven!
    hahahaha……het einde van je log vind ik kostelijk!
    Liefs!

  7. Thérèse zegt:

    Nee, zij is NIET van haar bezemsteel gevallen, want heksen en tovenaars zijn lieve persomages; ik lees nu n.l. Harry Potter.
    Hoe zij wel zo geworden is, dat wwt ik niet. In ieder geval was zij geen saai mens geworden.

  8. Heeft vast ooit per ongeluk haar bezemsteel op een invalide plek gezet en sindsdien is ze invalide geworden als straf. En leeft dat nu op o.a. jou uit.

  9. Martine zegt:

    Besjes die geen warmte krijgen rijpen niet.. die worden zuur

  10. Renesmurf zegt:

    Sommige mensen willen wel dat er rekening met hun gehouden wordt, maar houden zelf geen rekening met anderen.
    Zeer vervelend, en opeens stukken minder sneu dat ze een mankement hebben.

  11. Annemarie zegt:

    Muwhaha dat eind.. Oh sorry eigenlijk is het triest voor woorden…
    lang leve parkeergarages! Beter voortaan met het openbaar vervoer?

  12. Die laatste zin…..TOP
    Het arme mens. Die heeft er vast al lang spijt van en niet geslapen ‘s-nachts 🙂

  13. Vedat zegt:

    Leuk Tagrijn, ik lachte me rot. Niet omdat jij geen parkeerplaats kon krijgen, maar om jouw laatste omdat je dacht, dat ze van haar bezemsteel was gedonderd. Oude vrouwen (en schoonmoeders), ze hadden niet uitgevonden mogen worden.

  14. JantjeDee zegt:

    hahahahahahahahhahahahhahha
    en dat met die hitte !!
    hahahahahahhahahah

  15. Plato zegt:

    Het KAN ook nog een betoverde prinses zijn die met een kus plotseling wordt veranderd in de ideale schoonheid in een zilveren koetsje. Ik vrees dat je het niet hebt geprobeerd, Tagrijn, maar wie weet wat je hebt laten liggen?

  16. paco zegt:

    Ja, die laatste zin getuigt van realiteitszin

  17. klaproos zegt:

    whaahhahahahahahaha
    de tijd van lieve oude dames is “voorgoed” voorbij
    sorry tagrijn, ik moet toch wel lachen maar dat komt mede omdat je zo heerlijk verteld hebt:-)

  18. Di Mario zegt:

    Ze was dus duidelijk niet invalide aan haar mond of het moet zijn dat ze hem heeft gehad voor miscommunicatie.
    Love As Always
    Di Mario

  19. Pasula zegt:

    Haha hoe je het BESCHRIJFT… onbetaalbaar!

  20. Hanny zegt:

    Oeps, de laatste zin zit vol venijn.
    Jammer dat je niet vertelt hoe je uiteindelijk óf ergens hebt kunnen parkeren, óf naar buiten bent gereden.

  21. ’t is natuurlijk moeilijk in te schatten waarom dit oudje zo reageert.
    wie weet welk naar ‘bericht’ ze net gekregen heeft?
    hoedanook, ze had inderdaad enkele meters verder kunnen parkeren en alzo een rij automobilisten kunnen ‘bevrijden’.

Je kunt hier reageren

