LEIDS DETAIL 136

Doordat de toegestane bandbreedte van dit weblog van 25 GB bij Photobucket is overschreden, zijn de foto’s van de oudere logs helaas tot 27 augustus verwijderd. Daarna keren ze weer terug. De foto’s van de laatste dagen zijn ondergebracht bij ImageShack. Hopelijk gaat het dus de volgende maand goed.

Image Hosted by ImageShack.us

In deze aflevering van Leids Detail eerst twee foto’s met raampjes, gevolgd door een trapje. Daaronder staat dan weer waar het over gaat.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

De ramen op de eerste foto horen bij café ’t Keizertje aan de Kaiserstraat. In deze voormalige timmermanswerkplaats begon Henny Eman in 1976 dit café. Hij was rechtenstudent en nadat hij was afgestudeerd verpachtte hij het café en vertrok naar Aruba voor een politieke loopbaan. Van 1986 tot 1989 was hij de de eerste premier van Aruba. Tussen 1994 en 2001 was hij nog twee keer premier. Van kroegbaas tot premier…

Image Hosted by ImageShack.us

We blijven nog even in de kroeg. Op de hoek van Rapenburg en Noordeinde vinden we de Engelse pub North End. Dit fraaie pand werd in 1914 door de architect W.C. Mulder gebouwd in de z.g. Um-1800 bouwstijl voor de Leidsche Levensverzekeringsmaatschappij.

Image Hosted by ImageShack.us

Tot slot het trapje. Als je bij North End het Noordeinde helemaal uitloopt, kom je er vanzelf. Het ligt even over de brug bij Noordeinde en Witte singel (op de foto rechts) en leidt naar een woning en een bedrijf.

Image Hosted by ImageShack.us

Dit bericht werd geplaatst in De media. Bookmark de permalink .

21 reacties op LEIDS DETAIL 136

  1. Eric zegt:

    Trapje ligt op de Haagweg tegenover de Rijn en Schiekade, aan de andere kant is er nog een.

  2. beuzeblaadje zegt:

    En natuurlijk je “Detail” ook nog
    snel weer even meegepikt!
    Het wordt hoog tijd voor een tweede
    rondje Leiden volgens mij : -))
    Ajuuuus,
    beuzeblaadje

  3. Zakina zegt:

    Wat een leuke details. Veel te zien nog steeds in Leiden 🙂
    Vanaf september werkt photobucket dan weer? Mag er maar zoveel per maand gebruikt worden dan?

  4. Plato zegt:

    Mooie plekjes weer. Wat een armoede met die foto’s. Gelukkig komt het weer goed en kunnen we hier langs een andere kant toch de foto’s zien.

  5. kamira zegt:

    tagrijn ze zijn weer prachtig!!

  6. Ik geniet iedere keer weer van je foto’s.

  7. f r e d zegt:

    wat dacht je van 4 5 6 of 7 photobukketen….

  8. Tjan zegt:

    Drie uit drie! Zeker North End leverde om begrijpelijke redenen geen problemen op. Behalve de pub is Martijn er nu ook de uitbater van een Bed & Breakfast. Lijkt me een leuk adresje voor een verblijf in Leiden.

  9. Judith zegt:

    Wat stom dat ik de ramen van ’t Keizertje niet wist te plaatsen, terwijl ik daar toch vaak langs fiets. Ook het trappetje was me totaal onbekend…

  10. Pasula zegt:

    Ja ik ben ook erg tevreden met Imageshack. Mooie foto’s, ben blij dat ze te zien zijn. 😀

  11. OTR in het artikel zondagsrust in leiden staat een verwijzing.

  12. eva zegt:

    Wat een prachtig pandje is dat cafe van die premier!
    OT de foto’s van de werf waren niet van Gertie Bierenbroodspot maar van haar neef!
    Gewoon een botenwerf, Gertie werkt hier niet.
    gr eva

  13. Vedat zegt:

    Wat ramen een gebouw toch gezellig kunnen maken. Het trapje, begrijp ik, is een trapje naar beneden.

  14. wat een romantische ramen? :-))
    toevallig twee keer een café??
    zet het terras van de eerste zaak maar open, ik ben daar! :-))

  15. ReneSmurf zegt:

    Ik zie ze! Ze zijn leuk, en goed!
    Neem een eigen domein, bezuinigen op zulke dingen heb je alleen jezelf maar mee.

  16. Annemarie zegt:

    Dit vind ik nou echt 3 karakteristieke plekjes Tagrijn!
    erg leuke aflevering van Leids Detail.
    Hoe groot zet jij je foto’s dan op photobucket? Verklein je ze wel? Want 25 gig is niet niks!

  17. Ik ben helemaal trots, had ze alledrie goed vandaag.
    Off topic, was benieuwd of je het antwoord wist op de vraag van mijn vorige log hahahahah

  18. Di Mario zegt:

    Shirel = God’s Lied
    Bat-Ami = Dochter van mijn volk.
    Is je vraag nu beantwoord?
    Love As Always
    Di Mario

  19. Ciel zegt:

    Getsie, maar één goed! Bij iedere foto, elke week, denk ik: tsja, ik kèn het wel, maar wáár was het ook alweer…. Kan het niet uitstaan dat ik in al die tijd slechts één keer alles wist!!!!!!!!

  20. JantjeDee zegt:

    Ik kan de foto’s niet zien 😦
    misschien komt het omdat ik op t werk ben…
    Dank voor je gedicht, ben ontroerd, zo mooi en zo passend !
    Groet Janneke

  21. flappie zegt:

    “gelukki” zijn de foto’s hier aanwezig tagrijn
    want het zou doodzonde zijn om geen prenten te zien in zo’n mooi logje,
    een feest voor het oog,
    toch maar weer eens leiden aan gaan doen,
    het onweer komt met rasse schreden dichterbij…
    heerlijk… ik ga even foto’s maken 🙂
    mijn complimenten voor je dichtkunst tagrijn,
    je bent geweldig:-)

Je kunt hier reageren

