ARTZUID

Doordat de toegestane bandbreedte van 25 GB bij Photobucket is overschreden, zijn de foto’s van de oudere logs helaas tot 27 augustus verwijderd. Daarna keren ze weer terug. De foto’s van de laatste dagen zijn ondergebracht bij ImageShack. Hopelijk gaat het dus de volgende maand goed.

Image Hosted by ImageShack.us

De architect Roberto Meyer en kunstenaar Michiel Romeyn, ook bekend als programmamaker en acteur in onder andere Jiskefet en hieronder rechts met fiets op de foto, hebben in Amsterdam aan de Apollolaan en de Minervalaan met het Hilton Hotel als centraal punt, in navolging van Den Haag, een sculptuurroute uitgezet. Behalve internationale ‘klassiekers’ als Rodin en Zadkine, zijn ook spraakmakende Nederlandse kunstenaars aanwezig.
Hieronder een kleine selectie van de 43 kunstwerken op de route te beginnen met de Venice Angel van Guy Dill.

Image Hosted by ImageShack.us

Panamarenko maakte dit beeld met de naam Brazil:

Image Hosted by ImageShack.us

Bruno Gironcoli: Fingerhüte:

Image Hosted by ImageShack.us

Rottend fruit en wespen, Florentijn Hofman:

Image Hosted by ImageShack.us

Over honderd meter verspreid de Carcrash van Tom Claassen:

Image Hosted by ImageShack.us

Zeer mannelijk beeld, de Erector III van Gust Romijn:

Image Hosted by ImageShack.us

Dit beeld kent bijna iedereen: Le Penseur van August Rodin:

Image Hosted by ImageShack.us

Tom Claassen maakte van metaal en eikenhout deze Three Men:

Image Hosted by ImageShack.us

Van Zhang Hongbo dit beeld met de voorspelbare titel Fat Lady:

Image Hosted by ImageShack.us

Deze bloederige dame mist het een en ander, maar je kon er wel via de resten van haar rechterbeen naar binnen. De Bikinibar van Joep van Lieshout:

Image Hosted by ImageShack.us

Tot slot gaan we met deze Telekinetically bent VW Van van Erwin Wurm linksaf op huis aan:

Image Hosted by ImageShack.us

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur. Bookmark de permalink .

24 reacties op ARTZUID

  1. eva zegt:

    Ja ik herken ze allemaal.
    Je hebt er een aantal mooie tussenuit gepikt.
    Die Erector III en Fingerhute spraken mij niet echt aan.
    Je hebt ze wel mooi vastgelegd.
    Want dat was best wel eens lastig.
    Zoals Three man bijv.
    gr eva

  2. beuzeblaadje zegt:

    Wat gaaf!!!
    Erg leuk om al die kunstwerken te
    zien Tagrijn, ik heb er van genoten en
    lust nog wel meer : -))
    Doeiii,
    beuzeblaadje

  3. Vedat zegt:

    Wat een mooie beelden zeg. Ik vraag me alleen af hoe de andere kant van de auto er uit ziet. Moet ik zeker zelf voor naar Leiden gaan. 🙂

  4. Marcel zegt:

    Ik vind ze eigenlijk best heel mooi. Ik vind het ook wel een goed initiatief. Breng de kunst naar de mensen toe….

  5. Jaco zegt:

    Kunst in de open lucht vind ik heerlijk. Het één spreek met meer aan dan het ander, maar genieten doe ik altijd van zo’n route. Eens kijken of mijn reislustige baan mij hier in de buurt kan brengen, of anders in een spaarzaam vrij momentje. En zoniet, dan heb ik hier in ieder geval lekker meegenoten!

  6. f r e d zegt:

    de erector spreekt mij – o… l.l – wel aan……

  7. Het ziet er groots uit, Tagrijn en ik vind de door jou hier getoonde voorwerpen eigenlijk allemaal wel leuk

  8. JantjeDee zegt:

    Tagrijn is Amsterdam !
    wat heerlijk dat ik het zo allemaal kan bewonderen, eva liet het ook al een beetje zien….
    ik vind die wespen en het houten mannetje heel leuk…
    maar de rest is ook beslist het bekijken waard!
    groetjes Janneke

  9. Zakina zegt:

    Het is niet allemaal mijn smaak, maar er zitten leuke stukken tussen. Het leukste is die auto, geweldig om naar te kijken, maar vast niet om mee te rijden hahaha

  10. Martine zegt:

    Met Michiel Romeyn heb ik helemaal niks, maar die beelden vind ik wel leuk, waarschijnlijk zal ik er binnenkort eens gaan kijken.

  11. flappie zegt:

    hoi tagrijn,
    nog even over je foto’s,
    waarom blijf je niet bij Imageshack, geen limiet daar??
    dus ehhh kom maar op:-)

  12. Elmar zegt:

    Geweldig zo’n scultpuurronde!
    Het kunstwerk met de wespen is wel heel toepasselijk op dit moment!
    groetjes,
    Elmar

  13. paco zegt:

    Meer dan kunstig alleen

  14. Plato zegt:

    Leuke werken zitten er tussen. Elders zag ik zo ongeveer dezelfde foto’s. Je was dus niet de enige weblogger die hier was 🙂

  15. Zitten hele mooie tussen. Werk van van Lieshout vind ik altijd wel spannend. Maar er zitten meer KUNSTIGE werken tussen.

  16. Judith zegt:

    Oh wat leuk dit, ben dol op beeldentuinen.
    Ben afgelopen maand nog in die van het Kröller-Müller geweest, waar overigens ook werk van Tom Claassen te bewonderen valt: 18 liggende houten mannen. Lijkt wel wat op de mannen die hij in Amsterdam heeft neergezet…

  17. Tjan zegt:

    Po-Tjan-dorie! Ik was daar vrijdagmiddag om de hoek, maar heb dit dus helemaal gemist. Nou ja, gelukkig hebben we – mede dankzij Imageshack – de foto’s nog!

  18. prachtig initiatief, zo’n beeldenroute!
    dat geeft kunst wat kunst verdient; toegankelijkheid voor iedereen!
    jij hebt mooie foto’s gemaakt van deze beelden, tagrijn!
    mijn voorkeur gaat (natuurlijk?) uit naar panamarenko alhoewel de beelden van andere kunstenaars ook best te pruimen zijn. ;-))

  19. Hanny zegt:

    Het ene kunstwerk vind ik mooier dan het andere. Als Den Haag zoiets doet, kan Amsterdam natuurlijk niet achterblijven. De beelden fleuren de omgeving wel op.

  20. ReneSmurf zegt:

    Nou, die spreken mij niet zo aan, ik vind ze stuk voor stuk een beetje lelijk.
    Die laatste heeft nog wel wat.

  21. klaproos zegt:

    wat een kunstig logje tagrijn het ziet er erg feestelijk en vroijk uit, daar wil ik wel even rondstappen 🙂
    slaap lekker en maak er een mooie weel van hé

  22. Di Mario zegt:

    Er zitten plaatjes tussen.. Die vw is natuurlijk helemaal geweldig.
    Love As Always
    Di Mario

  23. Annemarie zegt:

    Zo is kunst wel leuk. Heerlijk buiten kunnen lopen.
    Al zou ik denk ik nog steeds oog hebben voor hele andere dingen.

  24. lenie zegt:

    ik heb er een kronkel van gekregen ..
    heb dus alles even van alle kanten bekeken …
    zjucht …………
    mooi en niet mooi……maar wel genoten …en dat is het belangrijkste …

Je kunt hier reageren

