EEN RESTJE ZEELAND

Image Hosted by ImageShack.us

Terwijl deze koe loom van de warmte in het Zeeuwse landschap ligt, was Tagrijn zo gek om lopend, fietsend of rijdend erdoorheen te trekken. Halverwege het fietstochtje naar Domburg passeerde hij de strandafgang van Oostkapelle. Hij keek naar links en trof een lekker rustig strandje.

Image Hosted by ImageShack.us

Maar toen hij naar rechts keek…

Image Hosted by ImageShack.us

drong de vergelijking met deze kolonie zich vanzelf op:

Image Hosted by ImageShack.us

In Domburg was dat al niet anders. Dit plaatsje waar vroeger heel wat Nederlandse schilders neerstreken was nu veranderd in een langgerekte toeristenindustrie waar de terrassen aaneengeschakeld lagen. Op een van die terrassen neergestreken en toen maar weer snel verder. Maar niet nadat hij het enige bouwwerkje dat nog een beetje fotografable was, had vastgelegd. 

Image Hosted by ImageShack.us

Ook dit jaar een wandeling door de Yerseke Moer, omdat deze vorig jaar door een onweersbui wreed werd verstoord. Jammer dat de oude zoutpannen niet van dichtbij te bekijken zijn, omdat er ter bescherming van dit natuurgebied een groot hek omheen staat. 

Image Hosted by ImageShack.us

In Veere een restaurantje aan het water opgezocht om ’s avonds te eten. En dat leverde een aardig plaatje van de haven op.

Image Hosted by ImageShack.us

Een begroeide oude muur. Dat zou overal kunnen zijn, maar ook dit was in Veere.

Image Hosted by ImageShack.us

We nemen afscheid van de tijdelijke verblijfplaats in Vrouwenpolder met een plaatje van het duin- en bosgebied. 

Image Hosted by ImageShack.us

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

19 reacties op EEN RESTJE ZEELAND

  1. Jenny zegt:

    Een reuze leuk stadje,Domburg.
    Verder heb je de sfeer goed weergegeven,”Zomer in Zeeland ”
    Groetjes van mij!

  2. Pasula zegt:

    Een hele mooie serie van een gebied waar ik ook nog weleens heen wil. Super gekiekt!

  3. Feetje zegt:

    Heerloijkzo een vakantie,mooie fotos!

  4. FrankiePebbles zegt:

    Die derde van boven word ik vrolijk van. Ondanks de drukte; kun je nagaan. En de allerbovenste is aandoenlijk.

  5. Vedat zegt:

    Dat bij Oostkapelle het strand links “rustig” was, begrijp ik wel. Ik ging vroeger ook niet op het “harde” strand. Het was nooit echt droog.
    Zielig vind ik het soms als ik koeien zo in de modder zie liggen. Gelukkig is zij niet alleen, dat verzacht het nog een beetje.
    Jij vergelijkt het strandje met een mierenhoop, maar wat dacht je van het haventje, Tagrijn?

  6. ReneSmurf zegt:

    Ja, echt zeeland.
    Ik ben daar eens op vakantie geweest, en vond het schitterend!
    Veere ook, en daar was ook een grappig tunneltje.

  7. Thérèse zegt:

    O, wat heb je een prachtige vakantie gehad. Ook de foto’s waar het loeidruk is, vind ik erg vrolijk.
    Ik zou wel overal tegelijk willen zijn, maar dat kan natuurlijk niet.
    De laatste tijd valt mij opeens op hoe mooi het in eigen land is. Dat gevoel ontstaat vooral als je mensen rondleidt en allerlei dingen laat zien.
    Kortom: Zeeland is ook héél mooi!

  8. Elmar zegt:

    Met die warmte zo’n eind onderweg, je kunt maar een hobby hebben!;-)
    Het levert wel mooie foto’s op! En ik kan me voorstellen dat je verder loopt als je zo’n druk strand tegen komt!
    groetjes,
    Elmar

  9. Zakina zegt:

    Tagrijn, je bent knetter gek hahaha, had een voorbeeld aan die koe genomen ;-). Maar gelukkig heb je ook een terrasje gepikt.
    Ik had altijd een romantisch beeld van Veere, maar zo te zien heb je alleen de haven en dat muurtje op de foto gezet, dus niet fotografelble?

  10. Judith zegt:

    Ik ken van Zeeland alleen Zeeuws-Vlaanderen, omdat daar familie woont. Misschien toch maar eens een keertje verder kijken, maar dan wel buiten het strandseizoen :-S

  11. Plato zegt:

    Mooi Tagrijn. Alleen: toen ik in Domburg was vond ik het strand juist zo bijzonder. Zo’n beetje jaren twintig vorige eeuw. Maar dat is al jaren geleden. Misschien is dat nu verdwenen.
    De meeste plaatsen kende ik hier. Want ik heb een keer met de rugzak door Zeeland getrokken over Walcheren, Zuid-Beveland etc.
    Mooi verslag, prachtige foto’s.

  12. Di Mario zegt:

    Ja… gevonden.. heb je nog snoep gehaald trouwens… ?????
    http://dimario.web-log.nl/dimario/2007/05/over_de_exacte_.html
    Love As Always
    Di Mario

  13. Di Mario zegt:

    Ik ga eens even in mijn oude archief neuzen. Want bij Veere kun je toch via een tunnel onder die muur bij het meer door.. Zegt me iets.. Wacht even..
    Love As Always
    Di Mario

  14. Hanny zegt:

    Inderdaad heel jammer dat je bij het mooiste van de Yerseke Moer niet kunt komen. Maar stel je voor dat al die hordes mensen van het strand daar willen kijken, dan blijft er niet veel van over.

  15. Annemarie zegt:

    Zeeland is zo mooi. Je vindt er alles wat je nodig hebt. Maar inderdaad wat je schrijft, het is wel heel erg toeristisch geworden en soms is dat best jammer.
    Goed zoeken en je hebt meestal wel een rustig plekje op het strand.

  16. flappie zegt:

    geef mij ook de rust van het stille bos of strandj emaar tagrijn,
    ik zou er zelfs voor bij de koeien gaan zitten,
    want daar is het gewoon wél heerlijk rustig, ze stralen iets goedachtigs uit die koetjes,
    doorgaans doen alle dieren dat wel natuurlijk:-)
    ik hou daar van met heel mijn hart..
    slaap lekker voor straks

  17. beuzeblaadje zegt:

    “Veere” al zo vaak over gehoord en foto’s
    van gezien…. Lijkt me een schitterend plaatsje Tagrijn in elk geval met een mooie haven en een prachtige oude muur : -))
    In Zeeland was ik nog nooit, maar als ik jou
    foto’s zie denk ik dat daar toch verandering in moet komen! (uh niet in jouw foto’s : -))
    Groetjesss,
    beuzeblaadje

  18. ik geef de voorkeur aan je foto’s zonder mieren….euh….mensen :))))
    schitterende natuurplaatjes kan je daar schieten
    Veere ziet er ook uitnodigend uit!

Je kunt hier reageren

