LEIDS DETAIL 138

Image Hosted by ImageShack.us

Deze week houdt Leids Detail zich met koeien bezig die in het centrum van de stad te vinden zijn. Waar vind je deze koeien en… laat je niet in de luren leggen want die twee koppen zorgen natuurlijk voor verwarring. Onder de derde koe vind je weer het verhaaltje.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

De koe op de bovenste foto loopt heerlijk te grazen op het dak van het pand Doezastraat 35. In dit pand zit Impulsuc Personal Quality & Results. De foto is genomen vanaf het Consciëntieplein met zicht op de achterkant van het gebouw.
Dan de twee foto’s die voor verwarring zorgden. Ze zijn allebei op de Lange Mare te vinden. De eerste kop hangt aan de gevel van Mangerie De jonge Koekop en de tweede kop is daar schuin tegenover te vinden op nummer 51, een bloemenwinkeltje waar vroeger een slagerij zat. Hieronder zie je de twee gevels ‘compleet’.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Dit bericht werd geplaatst in Leids Detail. Bookmark de permalink .

34 reacties op LEIDS DETAIL 138

  1. Zakina zegt:

    Leuk die koeien in de stad 🙂 Enne die beide geveltjes zijn nog mooi ook, dus gelukkig laat je die ook in z’n geheel zien

  2. Alleen de middelste herkend want ik heb daar wel eens heerlijk gegeten. Overigens is het bloemenwinkeltje wel één van de beste van Leiden. En in het gebouw van Impulsus ben ik verschillende keren geweest, maar altijd via de voorkant.
    Ik pleit voor meer koeien in de stad!

  3. Marcel zegt:

    Echt wel bijzonder. Ik heb dat eigenlijk nooit eerder gezien. Maar misschien kijk ik te weinig naar de details in een stad.

  4. boomkruiper zegt:

    @en zo tam dat ze op je dakje passen 😉

  5. Rietepietz zegt:

    Ik zie de koeien natuurlijk liever in de weide grazen maar voor deze” beestjes “is dat geen optie meer denk ik !;-)

  6. f r e d zegt:

    zijn koeien nog niet uit….??

  7. Annemarie zegt:

    Een logje naar mijn hart Tagrijn!
    leuk al die koeien in Leiden. 🙂
    Fijn weekend toegewenst.

  8. Plato zegt:

    Nog goed dat ze geen uiers aan de muur hebben hangen. Jij bent in Amersfoort ook geweest. Weet je dat ze daar op een grachtje een soort fontein qf en toe uit de muur laten spuiten. Natuurlijk net op het moment dat een nietsvermoedende voorbijganger passeert.

  9. Pasula zegt:

    Mooi geportretteerd. Het heeft wel wat zo’n koeiehoofd aan de muur.

  10. paco zegt:

    Ik wil geen boe roepen

  11. Niklas zegt:

    Voor mij is de eerste foto het merkwaardigst: een koe die op een dergelijk dakterras zou kunnen grazen…

  12. slaap lekker tagrijn, onder de bel en de kop,:-)
    ik hou van koeien, da’s geen geheim hé.
    maar de tweede trekt mijn oog en houdt het vast 🙂
    fijn weekend gewenst

  13. slaap lekker tagrijn, onder de bel en de kop,:-)
    ik hou van koeien, da’s geen geheim hé.
    maar de tweede trekt mijn oog en houdt het vast 🙂
    fijn weekend gewenst

  14. slaap lekker tagrijn, onder de bel en de kop,:-)
    ik hou van koeien, da’s geen geheim hé.
    maar de tweede trekt mijn oog en houdt het vast 🙂
    fijn weekend gewenst

  15. slaap lekker tagrijn, onder de bel en de kop,:-)
    ik hou van koeien, da’s geen geheim hé.
    maar de tweede trekt mijn oog en houdt het vast 🙂
    fijn weekend gewenst

  16. slaap lekker tagrijn, onder de bel en de kop,:-)
    ik hou van koeien, da’s geen geheim hé.
    maar de tweede trekt mijn oog en houdt het vast 🙂
    fijn weekend gewenst

  17. slaap lekker tagrijn, onder de bel en de kop,:-)
    ik hou van koeien, da’s geen geheim hé.
    maar de tweede trekt mijn oog en houdt het vast 🙂
    fijn weekend gewenst

  18. slaap lekker tagrijn, onder de bel en de kop,:-)
    ik hou van koeien, da’s geen geheim hé.
    maar de tweede trekt mijn oog en houdt het vast 🙂
    fijn weekend gewenst

  19. slaap lekker tagrijn, onder de bel en de kop,:-)
    ik hou van koeien, da’s geen geheim hé.
    maar de tweede trekt mijn oog en houdt het vast 🙂
    fijn weekend gewenst

  20. slaap lekker tagrijn, onder de bel en de kop,:-)
    ik hou van koeien, da’s geen geheim hé.
    maar de tweede trekt mijn oog en houdt het vast 🙂
    fijn weekend gewenst

  21. slaap lekker tagrijn, onder de bel en de kop,:-)
    ik hou van koeien, da’s geen geheim hé.
    maar de tweede trekt mijn oog en houdt het vast 🙂
    fijn weekend gewenst

  22. slaap lekker tagrijn, onder de bel en de kop,:-)
    ik hou van koeien, da’s geen geheim hé.
    maar de tweede trekt mijn oog en houdt het vast 🙂
    fijn weekend gewenst

  23. slaap lekker tagrijn, onder de bel en de kop,:-)
    ik hou van koeien, da’s geen geheim hé.
    maar de tweede trekt mijn oog en houdt het vast 🙂
    fijn weekend gewenst

  24. slaap lekker tagrijn, onder de bel en de kop,:-)
    ik hou van koeien, da’s geen geheim hé.
    maar de tweede trekt mijn oog en houdt het vast 🙂
    fijn weekend gewenst

  25. slaap lekker tagrijn, onder de bel en de kop,:-)
    ik hou van koeien, da’s geen geheim hé.
    maar de tweede trekt mijn oog en houdt het vast 🙂
    fijn weekend gewenst

  26. Vedat zegt:

    Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd waarom die koeien(koppen) zo midden in de stad terecht komen. Zit er een verhaal of zo bij, Tagrijn?

  27. Hanny zegt:

    De koeien met bel die ik in Oostenrijk niet zag, had ik dus in Leiden kunnen zien.
    Ben je aangestoken met het koeienvirus door Annemarie?!

  28. Tjan zegt:

    De koeien op de maren waren geen probleem, maar de Doeza-koe heb ik nooit eerder gezien. Bij de Janvossensteeg is nog een pleintje (Runderplein geloof ik) waar ook twee koeien staan.

  29. Het ligt zeker niet aan jou, want de ik heb bewondering voor je reportages, maar iedere keer denk tje is het nu weer VRIJDAG. Alsof het gisteren was dat je 137 aan ons liet zien. Op naar de 150.

  30. wat was er eerst?
    de koekop of de ‘mangerie’ ;-))
    ik val voor koe nr2! en natuurlijk haar bel! :-))
    gezellig weekend, tagrijn!

  31. ReneSmurf zegt:

    Ik vind dat erg leuk, koeienkoppen!
    Je zou eerder een hert verwachten.

  32. Di Mario zegt:

    Leuke koeige boel bij jullie.
    Love As Always
    Di Mario

  33. Elmar zegt:

    Leuk typisch Nederlands onderwerp deze week Tagrijn.
    Die koe met de bel hangt wel erg hoog, of zijn Leidenaren zo lang? 😉
    groetjes,
    Elmar

Je kunt hier reageren

