TANGETJE

Img_9339t Omdat Tagrijn vorige week vrijdag geen opdracht had ontvangen een huis in aanbouw in Mozambique in de fik te steken, niet in alle actualiteitenprogramma’s hoefde op te draven om over zijn tweedelige autobiografie te praten, nog onwetend was van de blokkering van zijn spaargeld bij een bankje in Wognum en evenmin de aanmoedigingsprijs voor de vrede had gewonnen, kortom, die vrijdag dus erg rustig scheen te verlopen, kuierde hij over de altijd mooie Hooglandse Kerkgracht en knikte vriendelijk naar een man die in de deuropening van zijn huis van het najaarszonnetje scheen te genieten.
Maar schijn bedroog opnieuw.
‘Opeens hingen ze er’, zei de man. ‘Zonder ons iets te vragen. Door een of andere wethouder bedacht en stiekem opgehangen. Het hangt op de hele gracht tot aan de daklozenopvang toe.’
De lichtbebaarde man doelde op de tientallen doekjes die met enkele streken verf waren beschilderd en die in alle bomen en aan alle lantaarnpalen op de gracht hingen.
‘Dus u hebt geen idee waar dit vandaan komt en hoe lang het nog blijft hangen?’
‘Nou, dat laatste weet ik wel’, antwoordde de man. ‘Vanavond ga ik met een tangetje het hele rijtje langs. En kijk, dan opeens hangt het er niet meer.’ De pret in het vooruitzicht zorgde nu al voor een lichte glinstering in zijn ogen.
‘Misschien is het iets van kinderen’, opperde Tagrijn. ‘Een of ander projectje.’ Want zelfs kinderen ontkomen niet aan het regelmatig deelnemen aan projecten.
‘Nee, ’t is niet van kinderen’, wist hij zeker. ‘Maar kinderachtig is het wel. Achter onze rug om die zooi ophangen. Ga maar eens kijken. ’t Is toch zeker geen gezicht.’
Welwillend wandelde Tagrijn langs de misschien toch wel goedbedoelde doekjes, maar al snel ontdekte hij dat voor deze verferupties transpiratie noch inspiratie nodig was geweest.
Toen Tagrijn dinsdag over deze gracht fietste, kon hij de foto’s bij dit stukje maken. Tangetje niet kunnen vinden zeker…

Dit bericht werd geplaatst in Allerlei. Bookmark de permalink .

17 reacties op TANGETJE

  1. Zakina zegt:

    NEe, die buurman die klaagt vast nog steeds

  2. Herman zegt:

    Kijk, dat noem ik nog eens toegepaste kunst. Er hangt ineens iets en plotseling gaan mensen reageren. Volgens mij de essentie van kunst, dus geweldig goed geslaagd. Straks loop ik even over de Hoogl. Kerkgracht om even te kijken of ze er nog steeds hangen.

  3. Plato zegt:

    Ik kan de bordjes niet goed zien. Dus ik ga op jou af. Nou ja, storen doen ze ook niet echt. Laat iemand eens wat geks doen. De wereld is al zo gereguleerd.

  4. Min zegt:

    Ach die bordjes mogen hier wel.
    Die vind ik mooier als de huidige bordjes langs de waterkant.
    Eerst staat er een bord dat het een voetpad is.
    En het volgende bord meldt dat het (smalle) pad ook voor (brom)fietsers is.

  5. Ik zie aan de tags dat het hier om kunst gaat. Ik was al niet zo heel erg kunstzinnig, maar dit helpt niet echt om dat tij te keren 🙂

  6. Jenny zegt:

    Kunst???Of een grap?????
    Ik heb nog wel een tangetje hier hoor en je mag hem ,wat mij betreft gebruiken ook, vind het spuuglelijk!
    Liefs van mij!

  7. Vedat zegt:

    Wat een gezellige weg is dat, Tagrijn. Toch zou ik benieuwd zijn wat er achter die kuntwerkjes zit.

  8. Thérèse zegt:

    Misschien is het toch wel leuk?? Ik zie natuurlijk alleen de foto’s; de voorstelling kan ik daarop niet goed zien.
    Is het echt slecht, Tagrijn?

  9. rietepietz zegt:

    Ik ga voor de optie van Annemarie , wél een tangetje maar geen ladder 😉

  10. Di Mario zegt:

    Ik zou er niet bijkunnen hoor, volgens mij is het nog redelijk hoog.
    Love As Always
    Di Mario

  11. paco zegt:

    Dat straatje onderaan, daar zou ik willen wonen

  12. zo heeft buurman toch weer wat om over te praten? :-))

  13. ReneSmurf zegt:

    Wat niet aangevraagd is mag niet.
    Zo zijn de regels.

  14. Hanny zegt:

    Heel apart deze flodderdingetjes. Een ludieke of zieke geest aan de gang? Ik zou die man maar snel helpen met het zoeken van een tangetje.

  15. klaproos zegt:

    whahahahaha een wel erg ludieke acte tagrijn,
    hóe kom je der nou achter wie dat gedaan heeft…
    absolutely fabulous…. da’s wel gezellig kijken:-)
    belgie een 🙂
    slaap lekker en erger je niet 🙂

  16. Annemarie zegt:

    Misschien het tangetje wel gevonden, maar geen ladder…
    Zo te zien hangen die krengen aardig hoog!

  17. Sorry,
    Gezien de vele reacties op mijn log van gisteren moet ik even een plakkertje sturen.
    Enorm bedankt voor het medeleven, ik weet zeker dat dit de ongelukkige ouders heel veel plezier zal doen en steun kan bieden.
    Off topic, al bij Piet de Boer geweest, sprak hem afgelopen zaterdag maat hij had je nog niet gezien.

Je kunt hier reageren

