RONDJE HARDERWIJK

Afgelopen weekend bracht Tagrijn bij familie in Harderwijk door. Maar natuurlijk had hij nog wel even tijd voor een frisse neus en een rondje door het plaatsje waar overal nog de sporen van de vroegere visserijactiviteiten zijn te vinden. Er is nu vooral veel industrie te vinden, waarvan die voor het toerisme niet de onbelangrijkste is. Op de Vischmarkt houdt een hond de wacht bij de Vischpoort. In de Sevennissen is nog een deel van de oude stadsmuur met, inderdaad zeven nissen, te zien.
Verder: wandel maar mee op een wandeling waarbij de bekende plekjes nu eens zijn gemeden; verdwalen kan niet, want je wordt ook weer thuis gebracht.
 

Via het kattentrapje hierboven komen we weer terug op de Vischmarkt:

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

29 reacties op RONDJE HARDERWIJK

  1. Zakina zegt:

    Bedankt voor de prachtige wandeling door de geboorteplaats van mijn opa (moet er ook maar eens heen gaan zo te zien). Wat leuk dat kattentrapje en wat handig dat bordje met de uitgang hahaha. Mooi log tagrijn en mooie foto’s zitten er tussen

  2. 10eke zegt:

    Geweldig leuk om nu eens herkenbare foto’s te zien. Die hond ken ik niet, daar ga ik toch eens maar op zoek. En heb je lekker gegeten op de Vischmarkt?
    Fijn weekend, gr 10

  3. niklas zegt:

    Mooie beelden, prachtige herfstkleuren!
    Toch kunnen ze die klompen beter met de punt omhoog zetten, want met “zijwind” en regen lopen ze alsnog vol…

  4. eva zegt:

    Wat een leuke dingen heb je hier vastgelegd: zoals dat beest op de eerste foto.
    En die oude “verstelde” muur, daar hou ik wel van.
    Mooie atimpaan ook.
    En op dat trappetje zou ik niet naar boven durven klimmen!
    Zal wel voor de vogeltjes bedoeld zijn.
    gr eva

  5. Geertje zegt:

    Wat mooi!!!
    Wat heb ik genoten van al die verschillende beelden; de muur met stenen. de bijna “verborgen plekken” en die “stillevens”.
    Als ik die prachtige rode bomen zie, moet ik altijd aan mijn opa denken.
    In het laatste huis waar hij was, stond een rode beuk. De zon scheen er fel op en hij leek knalrood.
    Hij vertelde me de naam van de boom.
    Elke herfst, als ik een boom in die kleur zie, kan ik niet anders denken dan aan mijn opa.

  6. JantjeDee zegt:

    mooi stadje hoor !!
    en die rode herfst bomen !!
    prachtig!!
    Fijn weekend !!
    Janneke

  7. Morgaine zegt:

    Harderwijk is heel mooi, ben er zelf al een tijd niet meer geweest maar dat komt wel weer, prachtig!
    XXX

  8. Elmar zegt:

    Mooie impressie van Harderwijk Tagrijn!
    Dat kattentrapje was wel een hele klim!;-)
    groetjes,
    Elmar

  9. Thérèse zegt:

    Wat een prachtig stukje Harderwijk. Ik ben er wel eens geweest, maar heb er kennelijk lang niet genoeg van gezien.
    Ik ga het eens op mijn verlanglijstje zetten. Leuk!!
    Groeten!

  10. plato zegt:

    Wat een leuk Hondje Harderwijk. Ik kende die hond trouwens ook niet. Elke keer als ik in Harderwijk was, ging het steevast om het dolfinarium. Dit is de eerste keer dat ik er niet van lees reppen.

  11. Judith zegt:

    Zo kom ik toch nog even de deur uit ook al is het virtueel! Mooi fotologje weer.

  12. Herman zegt:

    Lijkt me een interessant plaatsje, ik moet zeggen dat ik er nog nooit ben geweest. Vindt de combinatie van op de knieën bidden, klokken en klompen wel een aardige. Daar zou een verhaal om heen kunnen worden gebouwd.

  13. Martine zegt:

    ..en geen dolfijn gezien.

  14. ReneSmurf zegt:

    Dat is een schitterende wandeling, je hebt wel de mooiste plekjes uitgekozen!
    Mooi groen bespeur ik nog.

  15. boomkruiper zegt:

    Lekker uitstapje en nog goed weer zie ik. De stenen muur is ontzettend leuk zouden ze vaker moeten doen met verschillende maten 😉

  16. rietepietz zegt:

    Erg lang geleden dat ik in Harderwijk was , té lang blijkt uit jouw práchtige rondleiding ! Ik heb genoten Tagrijn !

  17. Tjan zegt:

    Een nieuwe serie in de maak: Harderwijks Detail?

  18. HUUB zegt:

    zondermeer een mooie plaats…

  19. Grappig Tagrijn, ook wij hebben familie in Harderwijk en afgelopen zomer hadden wij daar een culinaire wandeling en….yes…wij zagen allemaal andere bijzonderheden. Leuke stad, mooie foto’s

  20. Brimstone zegt:

    Onbekend Harderwijk, mooie hoekjes heb je weer gevonden, Tagrijn.

  21. die hond is prachtig!!!
    net als jouw rondleiding!
    het kattentrapje is origineel, alhoewel hier een kat geen trap nodig heeft om boven te geraken? :-))

  22. Vedat zegt:

    Ik ben er vroeger, toen er nog familie woonde, ook wel eens door Harderwijk geleid. De stadsmuur ken ik wel, maar daar blijft het dan ook bij. Mooie plekjes, Tagrijn.

  23. Annemarie zegt:

    Genoeg plekjes voor Di Mario dus, hehe, ik zie dat hij je al uitnodigd. 🙂
    Mooie rondleiding ook door harderwijk. Verder dan het dolfinarium ben ik er nog nooit in geweest *shame on me*

  24. klaproos zegt:

    dat kattentrapje is wel hélemaal gaaf tagrijn leuk om te zien, ik zie mario overal lopen die schat en ik hóóp stiekem dat jij een foto van hem hebt genomen :-))
    en die met goedkeuring van hem laat zien, een heerlijk harderwijks log waar ik inmiddels erg veel mensen ken:-)))
    slaap lekker tagrijn

  25. Heerlijke wandeling Tagrijn.
    Harderwijk is echt mooi inderdaad , vooral de straatjes achter het toeristengedeelte.
    Het plein op de laatste foto herkende ik trouwens,liep daar een paar maanden geleden.

  26. Di Mario zegt:

    ps.. wat een mooie stad trouwens 😉
    Love As Always
    Di Mario

  27. Di Mario zegt:

    Ik ga morgen op zoek naar die hond.. echt.. het hele huis kende hem niet. Maar de rest.. ja.. die kende ik wel. Had je ook wel even bij me op de koffie kunnen komen. Zover was je niet verwijderd.
    Love As Always
    Di Mario

  28. Hanny zegt:

    Een prachtige wandeling! Mooie details laat je zien. Maar wat mij betreft is de rode boom het allermooiste. Wat een kleurenpracht.

  29. Fred zegt:

    Hallo
    Nou deze zien er parchtig uit.
    Groet
    Fred

Je kunt hier reageren

