TJA…

Hier dan weer het deze maand bijeengesprokkelde maaltje Tjaatjes. Omdat de Mexicaanse griep oprukt, voor degenen die in de rij moeten  staan voor de griepprik, hieronder een opbeurend fotobijschrift:


Balkenende president van Europa? Flauwekul. Bij Pauw en Witteman maakte Frits Wester op niet mis te verstane wijze zijn aspiraties duidelijk:


Maar Jan Peter en zijn vriendjes weten wel beter:

Uitgesproken:

Eurosport doet verslag van de wedstrijd Algerije – Italië in de voorronde WK voetbal tot 17 jaar.
Verslaggever: ‘In de poule zitten twee Afrikaanse ploegen: Algerije en Uruguay.’
***
Bij het inladen van spulletjes die gekocht waren op de Borsatoveiling zei een man tegen de verslaggever: Nou ja,  het is echt niet alles goud wat de klok tikt.
***
Scheringa is weliswaar geen duizendpoot, maar is toch al een eindje op weg: ‘Ik ga weer aan de bak. Ik heb twee paar handen.’
***
Reclame RTL 7 op 26 oktober: ‘Ook leuk als vaderdagcadeau.’
***
Wim van der Kamp (CDA) bij Pauw en Witteman over Balkenende: ‘Het is een van de beste minister-presidenten die we op het ogenblik hebben.’
***
In RTL Boulevard wordt gezegd dat de veiling van Borsato inmiddels 400.000 euro heeft opgeleverd. Een te enthousiaste presentator: ‘Mooi, daar zal Marco blij mee zijn’.
***

Het Leidsch Dagblad neemt een voorschotje op de nieuwe spelling:

Quest is altijd een blad dat je aan het denken zet. Zo ook met deze actieprijs.

Bijdragen voor deze rubriek zijn heel welkom! Van Klaproos en Thérèse ontving ik al bijdragen voor de volgende aflevering!

Dit bericht werd geplaatst in TJA.... Bookmark de permalink .

23 reacties op TJA…

  1. Judith zegt:

    “Ik heb twee paar handen”.
    Had ik dat ook maar, dat zou het momenteel thuis een stuk makkelijker maken 😉

  2. Min zegt:

    Tja dit weekend had de Gelderlander de kop:
    Ontslag lijkt van de baan.
    En ik dacht gelijk o heden dat zou een mooie Tja voor Tagrijn zijn.

  3. Zakina zegt:

    hahhahaha verheug me al op de volgende maand. Als iedereen helpt worden de Tja’s alleen maar leuker denk ik zo. Sommige snapte ik niet meteen, maar even goed kijken en het was grappig daardoor 🙂

  4. f r e d zegt:

    je hebt aardig je best gedaan…..

  5. Geertje zegt:

    Hoe vindt je ze toch elke keer weer Tagrijn!
    Heb werkelijk in een deuk gelegen.
    (En dat na een nacht niet slapen…)
    geweldig!

  6. Jaco zegt:

    ‘Het is niet alles goud wat de klok tikt’ had zo door Arie uitgesproken kunnen worden. Mooie Tja weer Tagrijn.

  7. ReneSmurf zegt:

    Het feit dat Balkenende morgen niet bij het AOW overleg is, want eerder uitgesteld is omdat hij niet kon, bewijst dat hij met andere dingen bezig is dan Nederland besturen.

  8. Vedat zegt:

    Volgende week krijg ik de eerste van de twee prikken tegen de Mexicaanse griep. Zou ik die tweede nog halen?
    Tja, vorige keer had ik beloofd ook eens op te letten naar bijzondere dingen. Sorry, Tagrijn, ik ben het straal vergeten.

  9. boomkruiper zegt:

    ‘k Heb Sarkozy nog nooit zo naar J.P. zien lachen en DAT zet me wel ernstig aan het denken.
    ‘Makkie’ die actieprijs 😉

  10. Thérèse zegt:

    Heel leuk!! Ik heb hartelijk moeten lachen.

  11. weer even lekker lachen, Tagrijn

  12. HUUB zegt:

    tja, ik zou er bijna de griep van krijgen… die varkens toch ook…

  13. Brimstone zegt:

    Het verhaspelen van spreekwoorden is scheringa en inslag.

  14. Plato zegt:

    Die van Wim van der Kamp heb ik gezien. De rest niet. Hilarisch. Niet fout maar wel leuk: ze zoeken een bescheiden man zonder ambities, DAAROM ligt Balkenende wel goed in de markt. Whahahahaha… en nu lijkt van Rompuy NOG bescheidener.
    Goed dat er een president is, als ie zijn bek maar houdt. Heerlijk, dat Europa.

  15. Pasula zegt:

    Ze zijn weer vermakelijk. 😉

  16. :-)))
    zo’n extra paar handen is altijd mooi meegenomen, al is het maar om de wereldkaart te bestuderen?
    mexicaanse griep?
    wilt dat zeggen griep van het aziatische land in de buurt van .. nederland? :-))
    getekend,
    serieuzeneuzemosterdpot 😉

  17. Hanny zegt:

    Ik was al niet van plan de prik te gaan halen, maar nu zeker niet.
    De verzameling tja’s is weer prachtig!

  18. Di Mario zegt:

    Hahaha, heerlijk, zo lees ik ze graag voor het slapengaan. Dank je wel.
    Love As Always
    Di Mario

  19. klaproos zegt:

    :-))
    ik blijf ze machtig vinden de tja’s en hou mijn ogen open dat weet je:-
    slaap lekker en hou de spuit van je lijf:-)

  20. Ze zijn weer helemaal geweldig, ik ga ze toch maar eens sparen voor je als ik gekke dingen tegenkom.

  21. Annemarie zegt:

    Haha, die eerste is wel erg.. Nouja ik was toch niet van plan om een prik te gaan halen! Ik zie wel uit. 🙂
    Oei ctraf, ben benieuwd wat dat inhoudt.. 😉
    En van die laatste zijn er wel meer, als je niet oppast wordt je behoorlijk opgelicht!

  22. rietepietz zegt:

    Je hebt ongetwijfeld al een logje in de pen met de avonturen van Arie en Ans op de veiling bij Marco Borsato , al was Arie in cognitie ..zijn uitspraak heeft hem verraden 😉
    Ze zijn weer mooi bij elkaar gezocht Tagrijn !

Je kunt hier reageren

