SINT IS WEER IN LEIDEN!

Zaterdagmiddag was het dan eindelijk zover. De Sint en zijn gevolg waren om twaalf uur in Leiden aangekomen. Na te zijn welkom geheten door de burgemeester beklom hij, nog steeds even kras, met groot gemak zijn trouwe schimmel en maakte een triomftocht door de stad.
Om half een was het al een drukte van belang op het Stadhuisplein ofschoon hij hier toch pas om twee uur zou zijn.

Om het wachten te bekorten waren er allerlei spelen opgesteld waarvan de kinderen dankbaar gebruik maakten.

Langzaam liep ook het bordes van het stadhuis vol.

Het lijkt wel of de Pieten steeds jonger worden.

Een hele jonge Sint en Piet oefenen alvast wat in het dakklauteren.

Ondertussen reden de grote Zwarte Pieten rondjes door de stad en ieder kind werd uitgenodigd om een ritje met de trein te maken.

Om kwart voor twee verschenen de echte grote Pieten op het plein en strooiden kwistig met pepernoten. Nu kon de Sint niet lang meer wegblijven.

Plotseling werd het wel enorm dringen rond het stadhuis. Zou hij er zijn?

En ja hoor, daar was ie dan eindelijk. Luid toegezongen schreed de goedheiligman naar zijn zetel.

En om dat allemaal goed te kunnen zien werden de allerkleinste Pietjes op de schouders van hun vader gehesen. We kunnen er weer gerust op zijn. Onze schoen blijft niet lang leeg.

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

23 reacties op SINT IS WEER IN LEIDEN!

  1. Morgaine zegt:

    jajajaja wij waren het een beetje vergeten, zoveel gewone verjaardagen ook nog tussendoor, dus ja, hahaha stonden we dan in Amersfoort, een logje eerder bij mij te zien, ineens in een drukke boel 😉
    XXX

  2. Vedat zegt:

    Het is toch altijd weer leuk als Sinterklaas aan komt. Het is zelfs leuk voor de ongelovigen.

  3. Plato zegt:

    Dat zeg je nou wel, Tagrijn, maar die ouwe knakker is hier nog niet langs geweest. Dat WEET ik. Want ik zet elke avond mijn schoen en ik heb er niks in gehad. Weet je wat IK denk? Sint discre…descri… maakt onderscheid. Ik ben vast te groot 😦

  4. Elmar zegt:

    Het blijft een heerlijk feest!
    Spanning en pret voor iedereen!
    Geweldige foto’s heb je van deze aankomst in Leiden gemaakt Tagrijn!
    groetjes,
    Elmar

  5. Thérèse zegt:

    Prachtige foto’s!!! Lijkt het maar zo of heeft de Sint een wijde broek onder zijn gewaad? Is natuurlijk wel practisch op een paard.
    Groetjes van Th. op een leenPC; is toch wel wennen.

  6. rietepietz zegt:

    Wat een schattig feest is het toch en wat een mega grote menigte !Mag ik nu éindelijk m’n schoentje zetten ?

  7. Hildegarde zegt:

    Een fantastisch evenement, voor jong en oud 😉 Spannend opgebouwde reportage, zal niet makkelijk geweest zijn in zo’n mensenzee.

  8. Herman zegt:

    Ik zal dan toch maar mijn schoentjes vanavond gaan zetten, want ik zie dat hij toch echt is aangekomen.

  9. Judith zegt:

    Volgend jaar komen we er met I. waarschijnlijk niet meer onderuit om de Sint in het echt te bekijken…! Ik ben niet zo dol op grote mensenmassa’s dus ik zal wel even wat moeten overwinnen. Maar ik kan me nu al verheugen op haar blije gezichtje 🙂

  10. f r e d zegt:

    hoe staat ’t eigenlijk met sints aow??

  11. paco zegt:

    dat kruis op die mijter.Kan dat nog?
    Mooi verslag

  12. dat was weer even genieten van dit buitenfestijn terwijl het hier buiten nu donkergrijs is en de regen op mijn ramen klettert

  13. Pasula zegt:

    Ik zoek nog een paralellogrammetje in bruin chocola voor je. 😉

  14. boomkruiper zegt:

    Deze heeft wel een hele mooie ‘kop’. Ben je ook (met camera) aan het klauteren geslagen? 😉
    @ in kranten, verkoopbrochures, bij makelaars … noem maar op dusssss tja …

  15. Di Mario zegt:

    Hier zat ie nog gewoon in een koets en het paard reedt er eenzaam achteraan.
    Ziet dat er toch een stuk krasser uit.
    Love As Always
    Di Mario

  16. Renesmurf zegt:

    prachtig he! Fijn dat hij er weer is, ook in leiden!

  17. zal ik die van mij gaan opblinken .. ;-)))
    wat een feest, eh!
    niks zo mooi als lachende kindersnoetjes!
    (en mamasnoetjes, papasnoetjes, omasnoetjes, .. tagrijnsnoetjes!) ;-))

  18. Fre zegt:

    Haha, we hebben precies op hetzelfde moment op het Stadhuisplein gestaan. Ik sta net uit beeld als de Sint dan eindelijk richting zijn stoel gaat 😉

  19. Was overal druk in de stad he.
    Ik heb wer genoten van de intocht.
    We hebben het trouwens leuk verdeeld, jij hebt alles over het Stadhuisplein, bij mij is de intocht bij de Beestenmarkt te zien.
    Kon helaas niet meer naar het plein ivm helpen bij een verhuizing.
    Maar op deze manier hebben we samen het hele verslag gemaakt hahhaha

  20. spannend hè 🙂
    ik zie het aan het bibberende handje bij de eerste foto 😉
    heerlijke knusse tijd!
    leuk fotoverslag!

  21. Annemarie zegt:

    Heerlijk dat hij nu ook eindelijk in Leiden is gekomen!
    DAt zal veel kindren vreugd doen. 🙂

  22. klaproos zegt:

    prachtig om de goedheilig man te zien tagrijn,
    hier kwam hij in een kleine fiat aanscheuren…
    geen gezicht,de mijter bover uit het dak:-)
    hilarisch ..
    genieten van alle pieten in leiden wil ik wedden,
    groetjes, en dat kapsel kan ik wel regelen voor je hoor:-)
    ik ga morgen terug met een schaar:-)

  23. Hanny zegt:

    Gelukkig voor alle grote en kleine kinderen in Leiden dat de Sint daar ook gearriveerd is. Leuke reportage!

Je kunt hier reageren

