ZEEUWSE WINTER

Al enkele malen heeft Tagrijn hier plaatjes laten zien van de woonomgeving van zijn familie in Zeeland.  Het was dan altijd volop zomer. Maar ook in de winter willen ze nog wel eens de deur van hun huis in Harderwijk achter zich dicht trekken en hun dijkhuis in Vrouwenpolder opzoeken.
Ze maakten daar een fraaie serie foto’s van de berijpte omgeving en voor één keer heeft Tagrijn dus een gastfotograaf op zijn weblog, zodat iedereen deze wondere witte wereld kan zien. We wandelen mee van de tuin van hun huis via de open velden en een smal pad met hier en daar wat bebossing door de duinen naar het strand:   

Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

23 reacties op ZEEUWSE WINTER

  1. plato zegt:

    Het is je reinste sprookjesland. Anders kan ik het niet zeggen. Fenomenaal. Een serie klassieke schilderijen, die foto’s.

  2. Pasula zegt:

    Geweldig sfeervolle plaatjes met prachtig licht; het lijk wel of de wereld een roomfluweel om zich heen heeft!

  3. Henriette zegt:

    Dit is voor het eerst dat ik foto’s van een “winterend” strand zie.
    Dit jaagetijde met sneeuw is ook een dankbaar onderwerp om er op uit te trekken met de camera.

  4. Jan Willem zegt:

    Echt prachtig die foto’s, net schilderijen!

  5. Elmar zegt:

    Prachtig Tagrijn!
    De kust associeer je meestal met zon en warmte, een bevroren lanschap lijkt daar niet te bij te horen, maar dat maken deze foto’s extra bijzonder!
    groetjes,
    Elmar
    P.S. Geef mijn complimenten maar door aan de gastfotograaf, de foto’s zijn geweldig!

  6. lenie zegt:

    ziet er écht niet verkeerd uit ..
    hele mooie kleuren ..dat Zeeuwse mag er best wezen . Complimenten voor de fotograaf 😉

  7. Plato zegt:

    Sprookjesachtig is niets teveel gezegd. Een wondere witte wereld. Ik hoop dat je daar genoten hebt.
    Hoe is het met kleindochter?
    Ik wens je voor het nieuwe jaar heel veel geluksmomenten, maar vooral: een goede gezondheid.

  8. JantjeDee zegt:

    heerlijke foto’s..
    leuk om te zien, hoe de sneeuw daar het landschap wit maakt…
    Groetjes Janneke

  9. zakina zegt:

    Die wonen echt in een schitterende omgeving. En ik zou me daar prima vermaken met mijn fototoestel. 🙂

  10. rietepietz zegt:

    Mij hoor je niet klagen Tagrijn , het zijn juwééltjes ,schilderachtig eigenlijk !
    Weet je zéker dat je niet aan het schideren geweest bent ?

  11. Thérèse zegt:

    Héél bijzonder. Ik kom ook alleen in de zomer bij duin en strand. Maar zo is het ook prachtig!

  12. HUUB zegt:

    plaatjes zijn mooi… maar warmer is mooier…

  13. Morgaine zegt:

    Wat is dat prachtig mooi, en telkens denk ik… opwarming? Zelfs de duinen zijn wit, prachtig wit!
    Schitterend Tagrijn!
    XXX

  14. boomkruiper zegt:

    Al die mooie kantjes geven de polder wel iets heeeeeel vrouwelijks. Lijkt me een heerlijke plek!

  15. Rozerood zegt:

    Haast te mooi om waar te zijn! Schitterende foto’s!

  16. wat een knap rondje van het huis, tagrijn! :-))
    de tweede foto is eentje uit een sprookjesboek!!

  17. Di Mario zegt:

    Tja… iets wat Harderwijk niet heeft helaas. de zee.. Niet meer he..
    Love As Always
    Di Mario

  18. Sprookjesachtig mooi daar in Vrouwepolder, en nog lekker de ruimte.

  19. Annemarie zegt:

    Heel apart die sneeuw op het strand, maar wel ontzettend mooi!
    Vandaag moest ik er heel vaak aan denken, elke keer als ik het weerbericht hoorde met “sneeuw aan zee”. Verbazingwekkend.
    Ik loop graag met jullie mee, genieten. 🙂

  20. Renesmurf zegt:

    Winterkou is maar fris, maar de sneeuw maakt het allemaal aangenamer.
    Beetje meer zou nog fijner zijn!
    Maar nu ook al prachtig!

  21. die gast mag wel vaker gasten 🙂
    prachtige foto’s van deze fotograaf!
    die weet hoe die met licht moet spelen
    en het spreekt mij enorm aan 🙂

  22. eva zegt:

    Oh dit zijn verrukkelijke plaatjes,
    zeker die tweede en de derde!
    OT Ik snap nu waarom je zoveel tijd kunt besteden aan fotograferen en bloggen, gezien je waspatroon.
    Zelf heb ik mijn jaarlijkse bedverschoonsessie net achter de rug!
    ;))
    gr eva

  23. klaproos zegt:

    jeetje tagrijn,
    wat een feest om te zien:-)
    dat gaat gewoon nooit vervelen hé.
    dank je wel aan je familie om jou als fotograaf toe te laten 🙂

Je kunt hier reageren

