OUD NIEUWS

Vandaag was de krantenjongen toch wat in de war. In plaats van het Leidsch Dagblad van 27 januari 2010 gleed de krant van precies honderd jaar geleden in de bus.
Met maar 6 pagina’s wat aan de dunne kant, maar er viel toch in te lezen wat je vandaag ook kunt lezen. Misdaad, royaltienieuws, binnen- en buitenlandse berichten, het weerbericht, de agenda en advertenties. Hieronder een greep kriskras door de krant:


Dit bericht werd geplaatst in Stad en land. Bookmark de permalink .

23 reacties op OUD NIEUWS

  1. boomkruiper zegt:

    Wat een heerlijke berichten uit de tijd dat de sneeuw nog ‘blank’ was, net als ‘de top de duinen’ :))

  2. eva zegt:

    Een mooie bloemlezing uit die 100-jaar oude krant.
    Maar goed dat de grootvader van die krantenbezorger nog een paar exemplaren had achtergehouden.
    Als deze jongen dat nou ook doet kunnen zijn
    (achter)kleinkinderen die over 100 jaar weer rondbrengen!
    gr eva

  3. Judith@work zegt:

    Wat leuk dit. Ik krijg er een soort nostalgiegevoel van, en dat terwijl ik pas een dikke 63 jaar later geboren ben…

  4. @jij blijft met complimentjes strooien :)))))

  5. Elmar zegt:

    Gewelidg deze greep artikelen uit een 100 jaar oude krant.
    Zou die vacature voor een keuken-werkmeid nog vacant zijn? Ik heb heel goede getuigen! hihihihi!
    groetjes,
    Elmar

  6. Morgaine zegt:

    whaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaa een moordaanslag en dan maar 2 jaar veroordeeld? Ah idd, er is weinig veranderd, mij kun je wegdragen gezien mijn moeder nog net jarig is nu, en vandaag 58 is geworden :-))
    GEWELDIG!
    XXX

  7. kamira zegt:

    leuk dat oude nieuws

  8. rietepietz zegt:

    agossie ,dat jochie had de beurs niet eens gestólen maar gevonden en gehouden …
    4 jaar tuchtschool ,wat moet je tegenwoordig in ’s hemelsnaam doen om zoveel straf te krijgen …zucht!
    Vréselijk leuk om al die oude berichtjes te lezen Tagrijn.

  9. Renesmurf zegt:

    100 jaar geleden leefden mensen ook al volop.
    Het lijkt best wel op nu, en toch zijn er enorme verschillen.
    Maar mensen zijn altijd nog mensen.

  10. Thérèse zegt:

    Prachtig. En toch wel heel toevallig dat het toen ook zo sneeuwde……
    Ja, eigenlijk is de wereld nog niet eens zo veranderd.
    En in Katwijk werd bijbel gelezen.
    Leuk Tagrijn.

  11. Nicole zegt:

    Wat een gezellige berichten! Wat werd er toen zwaar gestraft zeg! Die arme jongen die vier jaar tuchtschool kreeg omdat hij een gevonden portemonnee voor zichzelf had gehouden…

  12. Wat een leuk idee, zo’n oude krant en niks nieuws onder de zon dus 🙂
    o.t. ik heb een scan van een krantenartikel voor je ‘tsja’-rubriek, als je wilt, maar hoe krijg ik dat bij jou ?

  13. paco painter zegt:

    Wat ontzettend leuk zoiets

  14. Zakina zegt:

    Genegen (bij de huishoudster), dat is echt een antiek woord. Leuk juist zo’n oude krant 🙂

  15. Di Mario zegt:

    Zou Dirkje alweer terug zijn van de kostschool… pfff. leuk.
    Love as always
    Di Mario

  16. Plato zegt:

    Ik weet ineens wat ik later worden wil: agent van buitenlandse huizen. Maar dat ik dan niet mijn been breek natuurlijk. Heerlijk vak, zo’n agent, lijkt me. Jullie niet dan?

  17. da’s boeiend! 😉
    ‘men seint ons’ ..
    ik zie het al voor me!
    “gelukkig heeft de tijd niet stilgestaan ..”
    ‘seint neus’. ;-))

  18. Hanny zegt:

    Hartstikke leuk deze 100-jaar oude berichten.
    De toenmalige H.M. was in aardige conditie, als ze van het Haagse Bos naar paleis Noordeinde is gelopen.
    Mooi de uitdrukking: De Seine “wies” vannacht nog. Een woord dat in onbruik is geraakt.
    Ik wist niet dat honderd jaar geleden eieren ook al gestempeld werden.
    De muziekonderwijzer is een zeer veelzijdig man.

  19. Pasula zegt:

    Hee wat grappig! Vooral om sommige berichten te lezen: huishoudster die genegen is alle voorkomende werkzaamheden te verrichten…haha daar moet je nu eens om komen!

  20. Mooi die oude krant.
    En lachen omdat ze dit jaar 150 jaar bestaan dacht ik bij de eerste zin even dat ze vandaag een heruitgave hadden uitgebracht.
    Zat dus al te balen dat ik hem niet gekregen had hahahahahahahh.

  21. klaproos zegt:

    leuke krant tagrijn:-)
    laat maar komen dat oud enieuws:-)
    slaap lekker

  22. tssss….betalen voor oud nieuws?
    het moet niet zotter worden 😉
    ik doe het wel met de kabelkrant
    die is tenminste wel up-to-date
    @bedankt voor het enorme compliment :))))

Je kunt hier reageren

